Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indskud fra holding til holding?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er ved at starte virksomhed sammen med en anden, vi vil oprette hvert vores holdingselskab og så et fælles driftselskab, med kapitalen fra holdingselskaberne. Men jeg har kun 50.000 ud af de 125.000 der skal bruges til at stifte mit eget holding, kan mine forældre købe sig ind eller indskyde penge i mit holding fra deres eget holdingselskab så det kommer op på 125.000?
 
Mvh
 
Kim Sand Sørensen
Fra Århus
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 424
Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 4/25/2006 6:54:35 PM Forfatter:Kim Sand

Hej

Jeg er ved at starte virksomhed sammen med en anden, vi vil oprette hvert vores holdingselskab og så et fælles driftselskab, med kapitalen fra holdingselskaberne. Men jeg har kun 50.000 ud af de 125.000 der skal bruges til at stifte mit eget holding, kan mine forældre købe sig ind eller indskyde penge i mit holding fra deres eget holdingselskab så det kommer op på 125.000?
Mvh
Kim Sand Sørensen
 
Vel ikke uden at de kommer til at eje 67 % skulle jeg mene.
Var det ikke en bedre løsning, hvis de udsteder et afdrags- og rentefrit lån til dig personligt på 75.000,- fra deres holding, så du har alle 125.000,- ?
Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Claus
 
Kan de det? uden forbehold? og skal der laves en bestemt kontrakt til dette igennem advokaten eller lign?
 
Mvh
 
Kim Sand Sørensen
Fra Århus
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 424
Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 4/25/2006 8:00:18 PM Forfatter: Kim Sand
Hej Claus
Kan de det? uden forbehold? og skal der laves en bestemt kontrakt til dette igennem advokaten eller lign?
Mvh
Kim Sand Sørensen

Nu er jeg jo ikke advokat.
Det er dog meget anvendt at forældre "låner" deres børn penge på ubestemt tid på den måde. Umiddelbart tror jeg den er fin nok i kanten. I kan jo bare lave et lånebevis hvor I skriver ned ned helt simplet.
Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Nu skal jeg lige tilføje - hvis du overså det - at pengene kommer fra deres holdingselskab, derfor kan et sådan lån vel ikke lade sig gøre.
 
Mvh
 
Kim Sand Sørensen
Fra Århus
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 424
Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 4/25/2006 8:54:10 PM Forfatter: Kim Sand

Hej igen

Nu skal jeg lige tilføje - hvis du overså det - at pengene kommer fra deres holdingselskab, derfor kan et sådan lån vel ikke lade sig gøre.
Mvh
Kim Sand Sørensen

Ja det så jeg godt. Tjooo... mon ikke. Det burde ikke gøre den store forskel, da det jo bare er en anden juridisk enhed, men som sagt jeg er jo ikke advokat.
Prøv at spørge i din banks erhvervsafdeling -  du betaler jo allerede for rådgvining der.
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 00:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 4/25/2006 8:59:55 PM Forfatter: Claes N. [QUOTE]Dato: 4/25/2006 8:54:10 PM
Ja det så jeg godt. Tjooo... mon ikke. Det burde ikke gøre den store forskel, da det jo bare er en anden juridisk enhed, men som sagt jeg er jo ikke advokat.
Prøv at spørge i din banks erhvervsafdeling -  du betaler jo allerede for rådgvining der.

 
Nej - Et sådant udlån er at sidestille med et aktionærlån og det er som bekendt ulovligt.
 
Nej - Hvis et sådant udlån havde været lovligt ville det ikke kunne gøres rentefrit.
 
Nej - Man bekræftes ret tit i at bankerne ikke er advokater eller skatterådgivere, og de fleste vil da typisk også henvise dig til en revisor eller en advokat.  
 
Løsningen her er som du selv siger til at starte med at forældrene bør låne ham pengene privat. Det kan gøres rentefrit ved at man laver lånet som anfordringslån uden aftale om fast afvikling.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Århus
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 424
Skrevet kl. 00:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 07:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Alt om både i Danmark

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 4/26/2006 12:51:56 AM Forfatter: Claes N.

Så er vi vel ikke helt uenige Og slet ikke efter du rettede dit indlæg

Bent gider du at kigge på denne tråd: http://www.amino.dk/idealbb/view.asp?topicID=4352

 
Det kan man nok sige. Jeg modificerede svaret lidt. Jeg har svaret i den anden tråd, men det er ikke det jeg gør mest i.
 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)