Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

%-er

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har opnået en meget lukrativ aftale om eneforhandlingen på et Engelsk produkt, som pt. kun er bliver solgt i England. I den forbindelse har jeg et par spørgsmål:

  1. Med hensyn til omkostninger for markedsføring af produktet, hvordan er fordelingen normalt mellem leverandør og eneforhandler? %-mæssigt sat op...
  2. Eneforhandlingen jeg har opnået gælder for flere lande udover DK, mit firma er Dansk, leverandørerens firma ligger i England.
    Under udarbejdelse til eneforhandlerkontrakten, skal der så gås ud fra og referes til Dansk eller Engelsk lovgivning?

Jeg håber at der er nogen der kan hjælpe.

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Tilmeldt 14. Apr 06
Indlæg ialt: 192
Skrevet kl. 07:00
Hvor mange stjerner giver du? :

1. Ingen standard dækker alle produkter, services m.v.

2. Vælg (læs prøv at forhandle dig frem til) ALTID Danmark. Det koster en bondegård at føre retsag i UK.
Benyt teksten:  

Applicable law and Jurisdiction

This agreement and all rights and obligations of the parties hereto shall be governed and construed in accordance with the law of Denmark.

To the extent that any party to this agreement is not already subject to the jurisdiction of the courts of Denmark, such party hereby irrevocably submits to such jurisdiction.
 
 
Hilsen
Flemming
Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 07:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene!

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Normalt er det sådan at adressen på rettighedshaveren også er grundlag for hvor evt tvistigheder afgøres. Dette har jeg flere gange selv været ude for mht svanske og hollandske kontrakter. 
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)