Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Firma 90% /Privat 10% Bil

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Danmark - Fyn
Tilmeldt 12. May 08
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skal man desværre. Men på den anden side får du skattefradrag på mange udgifter, men hvad der er mest rentabel for dig, kræver jo at man simulere nogle situationer og sætter tallene op for hinanden.

Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

singleton:
Jeg mener da, ..

 

Det var ikke ment som svar på

"I hvilke tilfælde er det at man regner på den måde og i hvilke er det at man beskattes af en fast (beregnet) værdi af rådighed over firmabil, uanset faktisk kørsel? " .. vel?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Hvis du kun kører 10% privat i den, må det bedste være kørselspenge efter statens takster.

Er det en hvid-eller gulpladebil?

 

Fra Danmark - Fyn
Tilmeldt 12. May 08
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 00:35
Hvor mange stjerner giver du? :

henrikkrebs:

singleton:
Jeg mener da, ..

 

Det var ikke ment som svar på

"I hvilke tilfælde er det at man regner på den måde og i hvilke er det at man beskattes af en fast (beregnet) værdi af rådighed over firmabil, uanset faktisk kørsel? " .. vel?

 

Måske har jeg ikke forstået dit spg. korrekt, du må omformulere dig, hvis du vil have et svar fra mig :).

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Jul 08
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

hmmm jeg kan ikke finde ud af det med bil..

For hvis jeg nu kan leve med ikke at bruge den privat at all.  Så er det vel en mega fordel at have den i sit firma.  Så kan jeg jo tage alle udgifter fra.

Diesel,forsikring,værksted, grøn afgift osv.    Vi har jo en anden bil som vi bare kan bruge hvis det er noget ikke firma kørsel..

Men hvordan er det med at have en 100% firma bil hjemme  når mit firma er hjmme ved mig.  Så er der vel ikke nogle fra skat der kan komme efter mig for det.  Bare jeg ikke bruger den privat.   Og så slipper jeg vel også for at lave kører bog.

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Lav et dokument som du med underskrift på bekræfter. at bilen kun bruges i erhvervsøjemed.

Ja..så slipper du for kørebog.

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)