Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

God idé og teknisk indsigt, men hvad med markedsføringen?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Sep 08
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg brygger på et koncept, eller en række relaterede koncepter, og har mig et godt billede af teknikken og selve forretningen i konceptet. 

MEN... Den helt store udfordring - som det jo oftest er - er at få det markedsført. Jeg ville være meget taknemmelig for gode idéer eller henvisninger til folk, materiale osv. der kan hjælpe mig videre.

Jeg beskriver naturligvis gerne hvad konceptet går ud på, men helst i en direkte dialog.

På forhånd tak!

 

-dennis

 

Fra København S
Tilmeldt 27. Sep 06
Indlæg ialt: 411
Fra  Dennis Møller Photography Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

-hey..

Jamen det kommer jo an på målgruppen du vil henvende dig til.. Du kan jo enten henvende dig til et reklamebureau.. Eller en freelancer som så kan lave nogle annoncer, flyers eller lign til dig..

Jeg ved ikke om det var det du tænkte på ?  

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 20. Sep 08
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Min erfaring er, at markedsføring skal være en kreativ proces - det er jo ikke kun grafik og tekst, men et spørgsmål om, hvordan du mest effektivt og billigst når ud til dine kunder. Tænk kreativt og gerne nyt, hvis budgettet ikke er stort - det er det jo sjældent som iværksætter :-) Svært at hjælpe uden mere info.

Hilsner

Jesper

Tilmeldt 4. Feb 07
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dennis.

En af de vigtigste punkter på vejen er at få klart defineret din målgrupe.

Hvem består målgruppen af? Hvor stor er målgruppen? Kan du nå din målgruppe? En målgruppen økonomisk rentabel? Hvilke motiver handler målgruppen efter? Hvilke behov søger målgruppen opfyldt osv.

Det lyder meget banalt, men ikke mindre er det fuldt ud din tid værd at klarlægge ovenstående forhold. Hvis du da ikke allerede har gjort dig de tanker ifm. med din forretningsplan.

Når det er på plads kan du begynde at tænke i markedsføring. Dvs. hvordan kan du nå din målgruppe og med hvilke midler kan du søge at dække deres behov.

Mht. dit spørgsmål kan du fint tænke kreativt, når det kommer til at komme i kontakt med din målgruppe. I første omgang skal du dog finde ud af hvor din målgruppe "færdes" og hvad der trigger dem. Der er dog kæmpe forskel på om din målgruppe befinder sig på btb-markedet eller konsumentmarkedet.

Alt efter dit produkt/din servicepakke, behøver det ikke at koste en masse penge at få skabt noget opmærksom. Men gør dig selv den tjeneste og overvej om din markedsføring ligger på linie med dit koncept, ellers opnår du ikke den ønskede effekt.

Det var en masse tanker og ikke så meget konkret, men ville blot pointere at markedsføring er andet og mere end blot en annonce i avisen.

 

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes du skulle læse en tråd jeg har lagt under tilbud, med et unikt tilbud til iværksættere :)

Kan du ikke finde tråden, vil jeg med glæde fortælle om konceptet 28302942

 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)