Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Banken gebyr

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. May 05
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det for meget at banken kræver 12.000kr for at færdiggøre tinglys pantebrev på 450.000? Og gebyret skal indbetale på kontoen før de vil gøre. (Rådgiver kan ikke lide mig, vi snakker ikke til hinanden)

Med venlig hilen

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er hvad i har aftalt af gebyr / pris, så er det vel som det skal være?

Ellers kunne det jo være en idé at skifte bank eller blot rådgiver?

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 2. May 05
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, vi har ikke aftalt noget. Jeg synes bare at det er formeget og tage 12.000kr når pantebrev er lavet. Jeg ved ikke nøjagtig hvad banken laver men er det ikke bare sende papir til tinglyst?

 

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror ikke at de tager 12.000,- for at udfærdige et pantebrev. Du skal høre, hvad gebyret består af. Der er sikkert stempelafgift for pantebrevet (det er ikke bankens gebyr - men til dommerkontoret) og så er der bankens eget gebyr.

Hilsen Jakob

 

Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 6. Jan 08
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes du skal finde dig en anden bank - hverken du eller banken bør kunne leve med at I ikke er på talefod - så længe du ikke har skrevet under er du jo ikke bundet af aftalen med din nuværende bank.

VH Bo

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

En aftale behøver ikke være skriftlig for at den er gyldig, hvis kunden har bestilt via f.eks. e-mail og bedt banken sørge for det, så er det lige så fint.

Så der er en risiko for at kunden er bundet af aftalen.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 6. Jan 08
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har du ret i Anders, men i praksis kan det blive temmelig svært for banken at håndtere - de kan jo ikke tvinge kunden til at underskrive et pantebrev og det er jo lidt tungt at skulle igennem en retssag for at tvinge underskriften igennem.

 

Tilmeldt 2. May 05
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for opmærksomheder. Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal. Jeg skifter til denne banken for 2 år siden. I starten var der rigtig godt, jeg har direktør og erhvervsrådgiver som kontrakt pesoner. Men efter ½ år, flytter den rådgiver til en anden bank. Jeg fik en ny, og hende bryder mig ikke om. Hun er hoflig, flink og rar indtil jeg start en butik mere op (har en i forvej). Den ny butik gik ikke så godt, alle penge jeg tjener fra den ene, bliver spist af den anden. Jeg har solgt den opstart nu og begyndt har styrt på igen. Men det har været rigtig hårdt. Rådgiver er så hårdt ved mig, jeg fik ingen hjælp. For nylig skrev jeg et mail til hende om min mening og klage til direktør. Siden snakker vi ikke sammen.

I forbindelse med jeg skal have tinglyst mit hus pantebrev, kræver hun 12.250kr og penge skal sættes ind på konto før de vil gøre noget. Jeg synes bare det er formeget, for de kan sagtens trække gebyr fra før de overfører til mig.

Hvad siger I til det?

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 250
Fra  AGIZO Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej vivi.

Jeg vil helt klart mene, at 12250,- er for meget at forlange. Det koster normalt i omegnen af 7000,- at få tinglyst et pantebrev.
- jeg ville nok ringe til en anden bank og forhøre mig om tilbud vedr. tinglysningen af pantebrevet.

Fortsat god dag.

Venligst,
Simon Greve

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)