Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

konsulent virksomhed : Hvilke Skattefradrag er der?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg synes da ikke, at det lyder som spekulation i en underskudsforretning.

Desuden er det meget normalt, at køre med underskud de første par år, og SKAT er da særdeles

forstående i disse situationer.

Tilmeldt 13. Apr 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Olsen:

Jeg beklager tonen i mit første indlæg - det tager jeg gerne igen.

okey fair nok. Smile

Jørgen Olsen:

at anbefale dig at lade være.

Okey, men er det ikke det samme som at anbefale at man ikke skyder sin personlige formue ind ? For det er vel den man køre på til man får en rimelig overskud ? Confused , ( okey jeg kan jo også tage på lokal bibloteket hver dag for at slå op i karnov )

 

 

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3338
Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa. Du får ikke noget skattefradrag ved at skyde din personlige formue ind i firmaet - du flytter blot rundt på noget kapital og er ikke en udgift eller indtægt og derfor ikke fradragsberettiget / skattepligtig.

 

VH Jørgen Olsen

Tilmeldt 13. Apr 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :

okey tak for svaret.

Tilmeldt 30. Sep 07
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 09:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Som de fleste er inde på så kan det du nævner under de rette omstændigheder fradrages.

Benzin: Som nævnt hedder det enten samtlige driftudgifter til bil eller osse ingen - heller ikke benzin - men så til gengæld skattefri kørselsgodtgørelse.

Kontorartikler og sikkert også computer er problemfri. Resten KAN være problematiske. Gaver og repræsentation er der specielle regler for. Tjek dem.

 

Jeg går ud fra at udgifterne er nødvendige for at opnå indtægten. I så fald kan jeg absolut støtte op om anbefaling om at holde igen med udgifterne til du har indtægterne. Det er almindelig sund forretningsmæssig opførsel. Nemlig: Hvis du køber sofaen FØR du har tjent penge til den, så kan du ganske vist tidligere lægge dig og tænke kreative tanker til gavn for firmaet. Men der er stor risiko for at du kommer til at ligge og ærge dig over at skulle til 'torskegilde' for at forklare at det var en erhvervs-udgift. Samlede indflydelse på forretningen: Negativ.

Jeg siger ikke at du ikke må lave underskud. Jeg siger bare, at hvis du kan undgå det, så er det smartere.

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)