Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fortrydelsesret v. ehandel - skema til returnering

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Ballerup
Tilmeldt 15. Aug 05
Indlæg ialt: 175
Fra  Survee ApS Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg har lige et spørgsmål omkring brug af fortrydelsesret ved ehandel: Er det tilladt at stille krav om at kunderne skal udfylde et skema vedr. deres returering - der eksempelvis indeholder bankoplysninger, fakturanummer og et valgfrit område med hvorfor de returnerer varerne?

- Og må man evt. lave et sådan skema online, sådan at de skal udfylde skemaet elektronisk forud for at de sender varen retur.

På forhånd tak for hjælpen :)

Jesper

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil ikke mene, at du juridisk kan kræve at de skal udfylde blanketter for at udnytte deres fortrydelsesret. Hvis de "bare" sender varen retur (eller egentlig afviser modtagelsen), med en seddel om at varen returneres og pengene ønskes retur så har du principielt ikke krav på mere. Bare du får din vare retur. Kunden kan jo returnere uden grund og uden at du behøver at vide hvorfor.

Jeg tror at det kan være vanskeligt at få kunderne til at udfylde et skema elektronisk - specielt hvis de skal oplyse bankoplysninger og lign. Men vedlæg en blanket som kunden kan udfylde med oplysninger så ekspeditionen med returneringen går hurtigere - ogh vis de vil skrive en kommentar om hvorfor er det med til at forbedre servicen fremover. Det er der nogle webbutikker, der gør. Det er praktisk, hvis det meste er udfyldt (kunde- og fakturadetailoplysninger) på forhånd. Du kan eventuelt på fakturaen henvise til, at blanketten kan udskrives på nettet i stedet for at vedlægge den. Så kan kunden lige udfylde det manglende (eks. hvordan skal beløbet returneres og andre oplysninger). Nogle steder kan du også bestille retur-emballage og labels. Det er jo praktisk, så der ikke opstår unødige fejl. Jeg opfatter det selv som en service, at jeg bare lige kan sætte et kryds og skrive et kontonummer - og så er den ged barberet.

Hilsen Jakob

 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)