Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nytænkende web"firma"

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 21. Apr 05
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 07:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Josef Ravn:

Selvom i præsterer at lave noget som ingen andre har gjort lige så godt, har i stadig en kæmpe kæmpe udfordring i at fortælle og overbevise kunderne om at det rent faktisk også forholder sig sådan. Der er simpelthen så mange CMS på markedet så jeres vil drukne i mængden hvis ikke der bliver massivt fokus på markedsføring og PR.

Josef Ravn:
Internet butik

Der er mange der laver en internet butik de mener "passer perfekt til kunden". Nogle rammer plet, andre gør ikke. Der skal nok lidt mere kød på ideen før vi kan kommentere mere på denne ide.

Josef Ravn:

- Diverse projekter til mere private personer, såsom forums, brugersystemer og mindre systemer som enkelte private bruger i hverdagene.

- Derudover er vi selvfølgelig åbne for at lanchere eventuelle produkter på nettet, f.eks. Arto.dk (ikke fordi vi vil ligge os op imod dem, men blot et eks).

Igen lidt svært at kommentere på da der ikke er nogle specifikke ideer.

 

Jeg mener godt i kan starte med at arbejde derhjemme. Det er en del hårdere og en dårlig ide på lang sigt, men som opstart så bare giv los.

Fra Viby J
Tilmeldt 15. Sep 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er helt enig med dig Michael!

- Problemet er igen, at der findes alt for mange systemet som sælges til en bruger med enkelte behov, men desværre betaler kunden for mere end hvad personen egentlig skal bruge. Det er noget vi vil have meget fokus på.

Men jeg er lidt i tvivl om hvilken vej vi skal gå.

Om det er ved at lave systemer og sælge dem, så kunden selv kan kreere deres arbejde. Eller om den rette vej er at droppe CMS systemerne, og så udvikle hver side selv til kunderne...

 

Har du evt nogle ideer til produkter som ville være nyskabende? :D

Tilmeldt 21. Apr 05
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Det jeg fokuserer på er produkter der skaber så meget passiv indkomst som muligt i forhold til den tid man investerer i det.

Når i laver webløsninger fra bunden er det meste af jeres tid spildt når først kunden er tilfreds og har betalt for sin vare. (Hvis man ser bort fra genbrug af koden). Her er der ingen passiv indkomst medmindre i sælgere jeres løsninger med en tvungen opdateringsafgift.

Når i laver CMS løsninger er det lidt i den rigtige retning, da systemet og kunden her udfører det meste af arbejdet. På sigt betaler kunden typisk en abonnementsafgift samt for evt. support. Stadig er der for jer meget arbejde i at tjene en relativ lille sum penge.

Hvis i laver et produkt der kan sælges online/offline og gerne på mange geografiske markeder, der består af en "pakke" som kunden køber, installerer og benytter og måske endda herefter betaler abonnement på, så kan i fokusere på videreudvikling. Et eksempel på dette kunne være et antivirusprogram. Jo større og mere komplekst produktet er jo mere support og administration vil der være, men det er kun positivt.

Der er selvfølgelig også produkter, der stort set ikke kræver nogen support og vedligeholdelse... det kunne eksempelvis være en e-bog. Den kan sælges online, kræver stort set ingen personale når først den er skrevet og ligger klar til salg. Du kan sælge lige så mange af denne vare som du vil uden det i princippet koster dig mere udviklingstid, hvilket er hele pointen med det jeg prøver at forklare.

(Produkterne nævnt er kun eksempler og ikke egentlige ideer til hvad i kunne lave)

Fra N/A
Tilmeldt 13. Sep 08
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Josef.

Jeg har siddet og fuldt dit indlæg i et par dage nu. Hvis du har lyst kunne jeg godt tænke mig at snakke lidt mere med dig omkring dette firma.... hvis du er interesserede? Jeg investerer penge i mindre virksomheder, med potentiale i, og det lyder der til at kunne komme i jeres på længere sigt. Jeg har dog nogle spørgsmål jeg gerne vil stille dig, så hvis dette skulle have en smule interesse, hører jeg gerne fra dig. Du kan evt. skrive til mig på kontakt@autodel.dk.

Mvh. Jesper

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)