Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google Adwords API, kan man købe programmer der er lavet dertil, eller skal man selv igang?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 
Jeg vil gerne høre om der er nogen der ligger inde med programmer eller kender programmer som kan bruges til Google Adwords API eller om man er nødt til selv at lave det fra bunden.
 
Jeg ved ikke hvormange danske virksomheder der bruger det, eller om det kun er forbeholdt de større marketings bureau.
 
Jeg kan se at man kan finde en helt masse om selv at kode et program/system til det, så det burde ikke være svært for en hærdet programmør.
 
Mvh
 
Kim Sand Sørensen
Tilmeldt 4. Oct 05
Indlæg ialt: 196
Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg kender p.t. ikke nogle programmer som direkte er lavet til at snakke med Google AdWords API. Der findes marketing services, som automatisk kan styre dine kampagner, som bruger Google AdWords API''et. Jeg har selv rodet lidt med API''et, og det er meget enkelt at få gang i...
Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Jamen du skal vel stadig have et system, som du kan lave alle disse handlinger fra, fx hente fra en produktdatabase, og sende disse data videre til adwords, igennem API''et?
 
Eller hvordan foregår det ellers?
 
Mvh
 
Kim Sand Sørensen
Tilmeldt 4. Oct 05
Indlæg ialt: 196
Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er kun fantasien som sætter grænser for, hvad man kan bruge AdWords API''et til. Hvis du nu har lyst til at kunne styre dine kampagner fra en SmartPhone/PDA - så foreligger muligheden der... Har du lyst til at kunne sætte tidsintervaller, eller andre ting, eller vil du bare have et andet UI til Google AdWords, så kan du gøre det.

Det kan måske også integreres i et økonomistyringssystem eller andre systemer...

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 629
Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej MartinHN

1) Hvilke programmeringssprog kan man benytte sammen med
Google AdWords API? Eller har de deres "eget" programmerings-
sprog, som man skal benytte hertil?

2) Har Google ikke mange andre API''er end lige en til AdWords?

Tak for svar!

SEO konsulent og partner hos OnlinePartners.dk

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Fra den konference jeg lige er kommet hjem fra, var jueg ordstyre på en session med titlen: "My SEM Toolbox" og her havde en af talerne fokus på søgemaskinernes mange forskellige API's. Her blev der bl.a. givet eksempler på nogle af de måder som det kan bruges til at integrere med bagvedliggende forretningssystemer. Et firma havde f.eks. bygget det sammen med deres lagerstyring, så varer der vare udgået af laeret blev sat ned til laveste bud, eller helt pauset i kampagnerne.

Til de fleste programmeringssprog findes SOAP og/eller XML biblioteker, som kan bruges til rimeligt hurtigt at skrive den applikationer som kan snakke med API's som Googles. Det er ikke rocket science!
 
Det at kalde og poste via API'et er ikke det sværeste - det sværeste er, at lave de bagvedliggende syststemer, der så skal bestemme hvilke kampagner der skal gøres hvad med og hvornår.
 
> Hvilke programmeringssprog kan man benytte
Det er helt op til dig selv. Protokollen er åben, og du kan i stort set alle pogrammeringssprog skrive applikationer til disse APIs
 
> Har Google ikke mange andre API'er end lige en til AdWords?
Jo! Du finder en oversigt her.
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 629
Skrevet kl. 00:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Mikkel

Mange tak for svar!

Jeg har overvejet at få bygget nogle værktøjer ind i mit CMS
system, som skal integreres med Googles API. I den forbindelse
lyder det rigtig godt, at det kan køre via SOAP protokollen,
så kan jeg nemlig også være med, da jeg baserer alt hvad jeg
laver på PHP!

Tak for API linket, Den er hermed bookmarked ;-)

P.S: Jeg håber Du fortæller lidt om nogle af de spændende
emner, der sikkert har været fremme på den SES konference Du
har været til, i det næste Strike Point radioprogram på Webmaster Radio?
(Som jeg iøvrigt varmt kan anbefale alle, der interesserer sig for søgemaskiner
og SEO at lytte med på
).

SEO konsulent og partner hos OnlinePartners.dk

Tilmeldt 4. Oct 05
Indlæg ialt: 196
Skrevet kl. 08:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg anvender selv C#. Og har ikke sat mig utrolig meget ind i det. Jeg har blot konstateret at det kan lade sig gøre, og det er forholdsvis triviel programmering der skal til. Det er ikke noget ekstraordinert, som Mikkel også skriver...

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)