Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lagerhotel m. distrubution af hele paller (brænde)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Sep 08
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Er der noigen af jer der har erfaring med lagerhotel, der tilbyder distribution af hele paller. Jeg sælger palletårne med brænde og kunne godt tænke mig at udvide forretningen geografisk (og omsætningsmæssigt).
Det er afgørende at brændet står under tag, men det kan sagtens være udendørs. Hvor i landet hotellet ligger er ikke afgørende - måske kun for distributionsprisen. Og hvis nogen ved noget om priserne, så vil jeg også gerne høre om det. Jeg kan se at en kon-kollega til mig har fra af palletårne til 280,- inkl moms til hele landet.. Det er betydeligt billigere end hvad danske fragtmænd foreslår mig...

Er der iøvrigt ikke nogen der tilbyder webshopløsning med dankort, uden man skal have den (dyre) aftale med PBS? Jeg forventer mellem 500 og 1000 transaktioner om året.

Ha en god dag :-)

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Wannabee
Hvis du forventer så "mange" transanktioner kan det ikke svare sig at spare PBS væk. Jeg synes da egentlig ikke at aftalen er dyr?
Man kan så diskutere gebyrerne, men det er en anden debat :-)
Man kan alternativt bruge paypal og Epay, men i mine øjne er det primært for helt små hobbyvirksomheder.

Held og lykke med brændesalget.

Tilmeldt 19. Sep 08
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allan

Tak for input.

Jeg forstår godt hvad du mener, men jeg er lidt ærgelig over at betale en forholdsvis stor del af min avance til PBS, som i mine øjne driver en monopol virksomhed (de er lang tid om at betale pengene og de tager sig godt betalt for at sikre forbrugeren. Den anden vej er der *ingen* service (læs i anden tråd hvor mange der bare har fået et brev, hvor forbrugeren har gjort indsigelse - så trækker de bare pengene uden at kontrollere forbrugerens (i disse tilfælde) usande påstande om manglende levering - der henvises bare til politiet).

Jeg driver en virksomhed ud fra en betragtning om at hvis jeg leverer en 1. klasses vare og service, så kan jeg over tid få stordriftsfordele, dvs billigere indkøb og andre fordele, måske egne biler. Så lige nu kører jeg med en meget lav avance - og så har jeg ikke lyst til at give PBS en forholdsvis stor del heraf.

Gad vide hvor mange det ville skræmme væk, hvis man kun tilbød bankoverførsel som betaling?

Mvh Tommy

 

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

"Gad vide hvor mange det ville skræmme væk, hvis man kun tilbød bankoverførsel som betaling?"

Rigtig mange. Det skal være nemt at handle online og de hærdede onlinehandlende har efterhånden fundet ud af, at kortbetaling giver større tryghed og flere "rettigheder"

Jeg forstår godt din holdning til PBS. Jeg ser dem som et absolut nødvendigt onde, og har selv været møllen igennem med kreditkortsvindel et par gange, så kender godt deres gode "service"
Jeg er dog overbevist om, at de penge du skal betale til PBS, er småpenge iforhold til de salg du risikerer at miste på ikke at tage kort.

Et alternativ er at bruge en udenlandsk udbyder, men så kan du ikke tage Dankort.

Fra København
Tilmeldt 6. Sep 06
Indlæg ialt: 261
Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 

Vi kan tilbyde dig både opbevaring og distribution, men vi er nødt til at vide vide lidt om mængderne, etc.

 

Det bedste ville være hvis du kunne give mig et kald på 70 20 81 10 eller sende en mail på jel@1step.nu, så skal du få et super tilbud.

 

Mvh

 

Jesper

Fra Årslev
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 254
Fra  KH Finans Danmark ApS Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Wannabee.

Jeg vil foreslå dig at tage kontakt til Dachser A/S. Det er et stort tysk speditionsfirma med flere afdelinger og lagerhoteller i Danmark. De har bl.a. lagerhotel i København og Kolding. 

Jeg har tidligere haft en tæt dialog med dem omkring netop lagerhotel samt distribution i DK. Har også fået nogle rimelige priser fra dem. Det er jo ikke kun priserne der tæller. Det er også meget vigtigt at de kan levere til tiden og i øvrigt holder jeres aftaler. Her tror jeg at Dachser er nemmere at kommunikere med end f.eks. Danske fragtmænd (som i øvrigt også er meget dyre). Se evt. mere på www.dachser.dk.

God fornøjelse med det hele.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)