Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Likviditetsbudget

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sad lige og kiggede på ovenstående og der melder sig lige nogle spørgsmål vedr. momssalg/køb etc..... findes der ikke en god vejledning til sådan et budget? (Det eneste jeg kan finde er, at folk anbefaler en revisor, men ingen vejledning)

Udfra alm. logisk tankegang skal man vel blot sikre sig, at man ved hvornår man får betalinger ind, skal betale udgifter og sikre sig at momsen er med på det hele eller?

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra næstved
Tilmeldt 21. Jun 08
Indlæg ialt: 363
Fra  sensolin gulvmontering Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :

nu ved jeg ikke hvad ovenstående er, men der findes programmer til moms regnskab. nogel avanceret andre bare excelregneark.men ellers er det da rigtig at det bare er det. men DET kan også volde mange bekymringer, men hvis ens hjerne er skruet sammen til tal, er det sikkert simbelt nok,

 

min er ikke

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Business:

Udfra alm. logisk tankegang skal man vel blot sikre sig, at man ved hvornår man får betalinger ind, skal betale udgifter og sikre sig at momsen er med på det hele eller?

Det er en god ide at tage udgangspunkt i dit driftsbudget - og du kan egentlig bruge samme opstilling. Bemærk, at dit driftsbudget altid er ex. moms mens likviditetsbudgettet er incl. moms. Her er jo angivet dine poster for året. Så skal du som du skriver forholde dig til, hvornår betalingsstrømmene foregår. Hvad angår moms så er det en god ide at se på din moms, da du ofte skal betale og modtage moms i forbindelse med varekøb/salg m.m. Og så skal du lige medtage, at der sker betalingsstrøm, når du har momsafregning overfor SKAT. Bemærk eventuelt også renter for pengeinstitutter og undlad at medtage afskrivninger

Det burde dække - med mindre du har et eller andet ganske specielt.

Hilsen Jakob 

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Apr 08
Indlæg ialt: 283
Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Venlig hilsen Kim Johansen

www.visam.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Ja...den er ganske udmærket.....har også brugt den en del, inden jeg lavede min egen, som kører i Excel med

makroer.

Fra Allerød
Tilmeldt 16. Jul 08
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Venlig Hilsen

de Nully Rengøring - Prins Valdemars Alle 5.C 1.sal - DK-3450 Allerød - Tlf.: 70 20 68 17 - www.denullyrengoring.dk

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene...

 

Skabelonen har jeg, men jeg kunne ikke finde nogen forklaring............men det har jeg jo fået nu. Tak for det ;o)

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)