Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

avissatsning og professionalisme

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu har jeg lige læst, at den nye kæmpesatsning Nyhedavisen (DKs i oplag største avis nogensinde) ikke har sikret sig domænet nyhedsavisen.dk:
http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=26488

De har heller ikke sikret sig nyhedsavis.dk eller nyhedsavis.com og nyhedsavisen.com.

Nu må det amatørværk da snart høre op. Én ting var TDC, som trods alt er en international virksomhed og brand, men at en decideret dansk satsning end ikke har overvejet at købe domænet, INDEN man melder navnet ud i pressen, er da for tåbeligt. Bevares, vi kan alle begå fejl - det har vi også gjort hos ENGODSAG.DK med et internationalt brand, som vi dog nemt kunne ændre sidehen (også fordi vi slet ikke gik massivt ud i medierne med navnet), men at en koncern af denne størrelse gør det, virker da helt ude i hegnet. Bliver spændende hvor meget slikfirmaet kan lokke ud af dem for domænet. Det er jo, efter man gik i medierne, blevet rigtig mange tusinde kroner værd :-)
Tilmeldt 27. Apr 06
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonathan!

Ja, jeg tænkte det samme da jeg læste nyheden på Børsen. Det er dæleme for langt ude, at de selv øger prisen på domænet voldsomt, INDEN de har forsøgt at købe det!
 
Men de har jo travlt de kære islændinge - så den smuttede åbenbart lige for dem!
 
Det bliver nu spændende at se, hvad de kan lave af rav i den hjemlige andedam. Svenn Dam kan sgu sit kram!
 
Flemming
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

.dk har været registreret siden 27. april 2005, så mon ikke det er før islændingene kom med et navn?
"Hvis de vil have 4 kroner så finder vi ud af det".... høhø - sælger da vel ikke for under 25.000

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9717
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

nyhedsavisen.dk har været registreret siden 2000 - så de kan ikke beskyldes for domænepirateri. Det er Nyhedsavisen der er dummepeter her - 100%. Det må de så betale for nu.

Personligt vil jeg mene at domænet på nuværende tidspunkt er mindst 1 million værd - og det er Nyhedsavaisens helt egen skyld.
 
Men, det følger jo så meget godt den totalt latterlige amatøragtige måde alle andre aviser behandler Internet på. Kan man ikke tænke må man føle ... og betale prisen :)
Fra Tølløse
Tilmeldt 26. Jan 06
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 4/28/2006 3:48:11 PM Forfatter: Mikkel deMib

nyhedsavisen.dk har været registreret siden 2000 - så de kan ikke beskyldes for domænepirateri. Det er Nyhedsavisen der er dummepeter her - 100%. Det må de så betale for nu.

Nyhedsavisen er jo ny i DK - derfor har de nok ikke tænkt den tanke tidligere, hvilket jeg godt kan forstå - strategier ændrer sig løbende i medieverdenen. Men at de må betale er sikkert, det afviser de jo heller ikke - men kan de ikke få domænet overdraget mod kompensation ved at indbringe det for nævnet - slikbutikken har jo ikke anvendt domænenavnet og har heller ikke naturlig tilknytning til det?
 
Mvh.
Claus

Professional Quiz Services - 1st-Quiz.com

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9717
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Der er inge krav om at et domæne skal være i brug - og nej, jeg tror bestemt ikke de vil kunne vinde det i en sag ved klagenævnet for domænenavne. Og taber de først her, så bliver det RIGTIG dyrt!
Tilmeldt 27. Apr 06
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tvivler også stærkt på at ICANN kan gøre noget her. Der skal være tale om overtrædelse af rettigheder før ICANN kan føre domænet tilbage til rette person/firma.

Her er der blot tale om, at slikbutikken har overvejet at starte en nyhedstjeneste og den kan de til enhver tid forsvare.
 
Flemming
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9717
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :
DK-domæner hører ikke under ICANN, men under Klagenævnet for Domænenavne - men bortset fra det er jeg helt enig :)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9717
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Jonas.
Tak fordi du pegede på denne historie, som er så betegnende for billedet her i dk.
Helt enig i betragningerne omkring manglende professionalisme - det virker nærmest hovedløst, mht. kommunikations-valg, angrebs-rækkefølge m.m. Kortene er i al fald på slikbutikkens hænder
 
Man kan så mene hvad man vil om selve navnet. "Nyhedsavisen" afspejler efter min mening manglende kreativitet og tendensen til at man i dk SKAL kalde en spade for en spade for at få succes. Se dog på alle øvrige lande i europa: El mondo, El Pais, Verdens Gang, Bild,,,
 
Personligt synes jeg næsten dette er det mest tarvelige. Da jeg så det tænkte jeg bare "Hvor er det dog fladt ..."
 
 
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9717
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Endnu værre kan det i øvrigt gå når man skal være kreativ.

Et rigtig godt eksempel er jo "comon.dk" - helt ærligt! Comon - brainstorming i café fodkoldt eller hvad...?
 
Latterligt i mine øjne - og det vist kan kun finde sted i dk.
 
COME ON!
Side 1 ud af 3 (23 indlæg)