Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ansættelse af timelønnet medarbejder

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står for at skulle ansætte min første timelønnet medarbejder, og har en del spørgsmål omkring dette.
Jeg har tidligere ansat medarbejdere under funktionærloven og det er jo ikke så svært da jeg bruger Danløn og
går det meste jo af sig selv.

Han er ufaglært og arbejder idag til en timeløn på 158,00 men den indeholder også et faretillæg.
Nu er planen at han bliver ansat som arbejdsmand men vi vil samtidig oplære ham som tekniker (ad-hoc), men
i princippet skal han udføre alle forekommende opgaver. Jeg tror ikke vi kan tilbyde ham læreplads da vi kun er
2 medarbejdere pt., men det kan godt komme på tale senere.
Vi har tænkt os at tilbyde ham en timeløn på 140,00 + en arbejdsbil til at køre til/fra arbejdet (både i firmaet og hos
vores kunder). Vi kender godt reglerne omkring dette :)
Vi kender ham på forhånd og ved han har stor interesse for vores arbejdsområde, men vi vil jo selvfølgelig ikke
udnytte ham, så er vores tilbud på timeløn + bil i orden ? (han har ikke bil i sit nuværende job)

Hvordan fungerer det med s/h når man er timelønnet. Er det normalt de har dette og kører det så også automatisk
via danløn ?

Når man er funktionæransat er der jo et fast antal timer om måneden, men hvordan så når man er timelønnet.
Eksempelvis når der er sygdom/barn syg/ferie. Fratrækkes timerne i lønnen, eller hvad ?
Han har et barn på 4 år så der vil højst sansynligt komme nogle barn-syg dage og hvordan så også hvis han skal på
barsel ?
Kan man udbetale løn på 14-dages basis ?

Læste et sted at man også kunne tegne en forsikring på medarbejderes 1. sygedag. Ved nogen hvor man kan det henne ?

Hvis der er andre ting man skal være opmærksom på må I endelig melde ind, da jeg er lidt 'lost' omkring dette område.

Glæder mig til at høre fra jer

 

 

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

tjek hjemmesiderne for arbejdsgiverorganisationerne.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)