Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lån til start af APS

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jo, hvis beløbet er limiteret til de 500k.

Men er jo nok svært at låne penge i banken i disse tider.

Jeg ville nok starte som enkeltmands, og så senere, hvis alt går vel omkonvertere til f.eks. ApS!

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal tænke dig grunddigt om - ikke for at være negativ, men tøjbranchen går IKKE godt for tiden...

Inden du vælger, skal du finde ud af hvem du hæfter personligt for anyway - og hvem er det normalt?

- banken (altid)

- udlejer (ofte)

- store levearndører (hvis de er kvikke)

Hvis ja, jeg hæfter for alle, er dit valg hip som hap, hvis ikke men fx. kun banken, da vil jeg være kynisk og vælge aps, fordi går du ned, så hæfter du hverken for udlejer eller leverandør. Der er ingen der forhindrer dig i at betale til dem alligevel, hvis moralen tilsiger dette, men pligten er der ikke. Hvis ja til aps, så skyd kun 125.000 og lån resten (de 375.000) og lån dem ind.

 

Når nu du bor i kbh så overvej at få et gratis møde med en der ved noget om ovenstående med henblik på at få dig etableret - gæt 3 gange på hvem?

 

Hvis du låner 500.000 i banken bør du klart

Tilmeldt 6. Aug 08
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Ja, for en 18årig uden opsparing er det vel umuligt at låne et par 100k i denne tid. Nogle idéer? - Evt. en grundig forretninsplan ville hjælpe?

 

Grunden til jeg ville starte som APS er ligepræcis at jeg ikke hæfter personligt. Men det jeg vil starte er en lille butik med eget mærke, og få andre, og betale leverandører med det samme, sådan at der ikke skyldes noget. Så umiddelbart burde jeg ikke kunne ende med at skylde en masse penge væk. ..eller? :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Næ...men du kan jo brænde inde med tøjet...og hvad så?

Hvis du skal have hjælp fra en advokat, findes der en del her på Amino...har brugt nogle af dem i forskellige sager.

Nogle har været gode, andre mindre gode.

Tilmeldt 6. Aug 08
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Det vil jeg gerne ofre.

Vil hellere stå tilbage med en lille gæld, end at stå tilbage uden at have prøvet at realisere min drøm :)

 

Advokat ..til hvad?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

O.K.

Advokat..var bare en kommentar til et indlæg længere oppe i tråden!

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

ja, og den sidste del af din bemærkning Peter, var selvfølgelig IKKE møntet på mig :-)

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)