Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Meget lille brugerundersøgelse!

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg ville høre, om 5000,00 kr for et cms baseret website med nedenstående indhold i pakkeløsningen er for dyrt?
 
Pakkeløsningen:
 
- teknisk opsætning af cms baseret hjemmeside og/eller webshop
- 4 timers undervisning i udvalgte grundlæggende funktioner i systemet + egen udarbejdet vejledning
- hjælp til at finde en website udbyder (jeg har jo selv et forslag), men domainnavn skal du selv betale
 
mvh kim
 
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg glemte lidt:

Pakkeløsningen:
 
- teknisk opsætning af cms baseret hjemmeside og/eller webshop
- 4 timers undervisning i udvalgte grundlæggende funktioner i systemet + egen udarbejdet vejledning
- hjælp til at finde en website udbyder (jeg har jo selv et forslag)
- domainnavn og websiteudbyder skal du slev betale
 
Mvh.
 
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal det forståes sådan at man enten får et helt CMS eller en helt shopløsning for 5000 eller er det opsætning af software kunden selv råder over?

Hvis det er tilfældet at kunden køber softwaren af dig til prisen samt der er opsætning med synes jeg det lyder utrolig billigt ( afhænger naturligvis også af funktionerne)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Det skal forstås på følgende måde:
 
Jeg benytter mig af open source cms''er under GNU Generel Public License (et par stykker), så softwaren "tilhører" kunden under GNU.
 
Softwaren tilhører ikke mig - jeg tager kun betaling for de ydelser, jeg tilbyder i forbindelse med GNU software.
 
Man får et helt cms system eller en hel webshop eller begge dele, kunden selv kan bygge videre på bagefter - jeg sørger bare for selve den tekniske opsætning (ingen seo eller layout etc.) hos den pågældende internetudbyder.
 
Kunden betaler selv for domainnavn og webhostningen. Hertil kommer 4 undervisningtimer til nogle grundlæggende funktioner i programmet, så kunden er lidt klædt på til at udbygge sin viden.
 
Kunden kan selvfølgelig vælge at udvide med x antal underisningstimer, som enten faktureres på time basis eller på undervisningsblokke (x undervisningstimer).
 
Men min grundtanke er, at de indbefattede 4 undervisningstimer skal give kunden lidt basis for selv at kunne bygge videre på kundens cms-system.
 
Baggrund for den billige pakkeløsning (og nu bliver jeg nok upopulær hos andre cms-udbydere - men der jo godt at der en gang imellem kommer røre i andedammen):
 
        utilfredshed og idealisme: jeg synes, det er utilfredsstille, at hjemmesidekonstruktioner skal være
        så dyre for almindelige dødelige mennesker som dig og mig, der gerne vil på nettet. Min idealisme er,
        at jeg gerne vil være med til at give almindelige dødelige mennesker denne mulighed.
 
At jeg så for det beløb kan få mine omkostninger dækket, er jo alle tiders. Beløbet er lige nu uden moms, men i det øjeblik, jeg bliver momsregistreret, skal der ligges moms oveni de 5000,00 kr.
 
Håber, det gav lidt svar på dit spørgsmål.
 
Mvh.
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du er en toptrænet og top-professionel web-haj, der står klar til at redde det hele, når jeg har crashet systemet, fordi jeg er et kvaj, er det hamrende billigt.

Hvis du er en 15-årig knægt, der godt kunne tænke sig en ny computer, og derfor udbyder sin "ekspertise" er det dyrt.
 
mvh Hans
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er helt enig med Hans.

Derudover tror jeg, med mindre du er et stort og veletableret firma, får svært ved at afsætte pakken, da rigtig mange unge studerende, på f.eks. eksperten.dk opsætter open source systemer for en slik. Samt de også nemt kan undervise i dem da de efterhånden er blevet meget brugervenlige ( altså systemerne ;) )
 
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Sidst jeg så på min dåbsattest, er jeg da i hvert fald nået ud over bumsealderen og peberkværnsalderen. En toptrænet webhaj - næh ikke endnu - og det ser jeg heller ikke som et problem, da den webhoster, jeg vil anbefale, har topproffesionelle webhajer ansatte, der er kort responstid (jeg mener virkelig kort repsonstid), og som løser problemerne for kunden.
 
Mvh.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er helt korrekt, at systemerne er blevet mere brugervenlige - men ikke for alle - hvad hjælper det at sætte en webhaj/itnørd til at undervise en novise i systemet, hvis webhajen ikke har de pædagogiske evner (heri lægger jeg både personen som underviser og evnen til at finde ind på novisens niveau og formidle der ud fra) - så er man jo lige vidt.

Systemerne mangler stadig en hel del i at være brugervenlige nok, men en del er på den rigtige vej...

Fra Skærbæk
Tilmeldt 11. Oct 05
Indlæg ialt: 713
Fra  Eventbooker.dk Skrevet kl. 00:32
Hvor mange stjerner giver du? :
For nogle år tilbage lavede vi en markedsundersøgelse for en hjemmesideudbyder. Jeg foreslår, dig at du gør det samme. Og hvis du har tiden, så kan du godt selv lave en lille undersøgelse, der er ganske brugbar.

Undersøg blot andre virksomheder, hvordan prisniveauet ligger. Tænk samtidig over, om du har en speciel niche du satser på.

søger ligesindede i Sønderjylland

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 07:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim,

Jeg har efterhånden beskæftiget mig med udvikling af online løsninger, herunder også websites, i en del år.  Og jeg har erfaret, at hvis man laver noget der er 100% i orden, tilbyder god support, og iøvrigt virker troværdig, så kan man sagtens tage en god pris for de ydelser man tilbyder sine kunder.
 
Jeg har derfor lidt svært ved at nikke genkendende til det her:
 
        utilfredshed og idealisme: jeg synes, det er utilfredsstille, at hjemmesidekonstruktioner skal være
        så dyre for almindelige dødelige mennesker som dig og mig, der gerne vil på nettet. Min idealisme er,
        at jeg gerne vil være med til at give almindelige dødelige mennesker denne mulighed.
 
Når du skriver "almindelige dødelige mennesker" er jeg lidt usikker på hvem du tænker på. Er det private? Dem får du alligevel ikke til at betale 5K. Er det små nærrige erhvervsdrivende, som ser Internettet som noget fanden skabte på en halvdårlig dag, så kommer du til at arbejde hårdt for pengene. 
 
Blot min erfaring og holdning...
 
mvh Carsten
 
 
Side 1 ud af 2 (19 indlæg)