Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Meget lille brugerundersøgelse!

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

 
Tak for svarerne. Det er fedt at se, at folk gider engagere sig her på  amino.
 
Utilfredshed og idealisme:
 
Jeg har på det seneste haft nogle forespørgsler på hjemmesider fra private, som har en forretning i deres fritid - jeg fornemmer, at der er et marked, men jeg overvejer stadig lidt, hvordan pakkeløsningen skal samles - UDEN..
 
..at det skal være for dyrt, men man afholder sig fra at købe en hjemmeside, da man synes det er for dyrt - de mennesker har jo også en eksistensberettigelse på internettet (her kommer idealismen).
 
Mvh.
Tilmeldt 30. Apr 06
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Man kan i dag få webhosting inklusive CMS til DKK 49,- pr. måned http://www.webglobe.dk/cms.php
 
Men 4 timers undervisning, og måske 2-3 timers opsætning på server for DKK 5.000,- lyder meget rimeligt. Jeg går ikke ud fra at der er nogen programmering, tilrettelser, oversættelse el. lignende der skal foretages, for så er prisen alt for lav.
Men hvad med resten? Et CMS giver jo kun en administrativ tilgang, og desværre tror mange at bare de køber et CMS, så kører det for dem.
Carsten Brogaard fra Valtech A/S skrev en rigtig god artikel, bragt i Jyllands Posten den 23. marts. Kræver abonnement at se den der, men den ligger også her: http://www.valtech.dk/valtech/cmsdoc.nsf/content/heil6n4htv
 
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kjeld

Jeg har med stor interesse læst både den linkede artikel og din hjemmeside.
 
Mht. artiklen:
Den beskriver jo meget godt, hvad det i øjeblikket drejer sig om, men på den anden side synes jeg, det er godt, at der som kunde er noget at vælge i mellem - så det ikke bliver for monpol agtigt.
 
Din hjemmeside:
Er du multimedia uddannet? Kender du forløberen for uddannelsen - Mediekoordinator?
Jeg synes, det kunne være interessant, hvis vi kunne snakke mere om Partners-linket..
 
Mvh.
Fra 9240 Nibe
Tilmeldt 22. Sep 05
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 4/29/2006 11:06:46 AM Forfatter: Kim Kold Kleener

- hjælp til at finde en website udbyder (jeg har jo selv et forslag)

- domainnavn og websiteudbyder skal du slev betale

Jeg syntes du skulle tage det med i prisen - dvs. oprettelse og hosting f.eks. det første år. Lig det evt. oveni din pris.
1: Alle kan lide at alt er inkl.
2: Dem du henvender sig til, kan alligevel ikke selv oprette domain og sætte web-hosting op. De vil ringe til dig alligevel for at få hjælp til det. Tag pengene, find en god hosting-partner, og slip for bøvlet.
 
Med venlig hilsen
 - René R. Nygaard
   Server overvågning og optimering.
Tilmeldt 30. Apr 06
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim,

Ja, jeg har taget multimedieuddannelsen på Erhvervsakademiet Nordsjælland i Hillerød. Normalt en 2 årig fuld dagskole, men for tre år siden da jeg startede, var det muligt at tage den som åben aften uddannelse på 2½ år, med to aftener om ugen + projektarbejde, gruppearbejde m.m. i weekender. En hel del at læse var der også. Jeg blev færdig i februar.
Nu kan den kun tages om aftenen i enkeltfag, så man samler sammen og kan tage den i eget tempo. Der var for stort frafald. Vi startede 28, og vi var 6 der gennemførte. Ved tidligere årgange var det ligeså eller færre der gennemførte. Jeg havde heldigvis en del erfaring i forvejen.
Jeg kender ikke multimediekoordinator uddannelsen.
Og, jo lad os tale sammen, måske finder vi ud af noget. Har faktisk haft dig i tankerne, siden jeg læste dine indlæg omkring Exchange og Outlook. Send venligst en mail til mig, med lidt info om hvad du laver, og hvor du bor i landet, så vil du straks høre fra mig.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej René

Du har overbevist mig - sjovt, at jeg ikke selv har tænkt på det - nogen gange kan man jo bare ikke se skoven for træerne.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kjeld

Jeg bor i den anden ende af landet - Sønderjylland, Vojens - hvis dette ikke er en hindring, så kan du ringe til mig på min mobil - så kan vi tage en snak om det.
 
Mvh.
 
 
Tilmeldt 30. Apr 06
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt enig med René.

Lad det være en pakkeløsning, og hvis du løbende skal fakturere kunden for hosting, så knytter du også en fast forbindelse, og har en fast indtægt der.
Så lige at nogen tilbyder hosting med Mambo CMS til DKK 9,- pr. måned, dog ekskl. momsInsert smilie [:0]
For at retfærdiggøre en rimelig pris, som det overhovedet kan betale sig at udfakturere løbende, så bør du måske pakke andre services ind i en fast månedlig ydelse.
Hvad med design og tilpasning til kundens målgruppe? Men der findes sikkert 1700 templates at vælge mellem.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kjeld

Det sidste er også noget, jeg overvejer med mig selv. På den ene side synes jeg, det skal være kunden, der henvender sig til mig ud fra et synspunkt om, at kunden ikke skal føle sig alt for stavnsbundet til mig. Jeg har oplevet virksomheder/institutioner, som havde bundet sig juridisk til en IT-leverandør, som man ikke var tilfreds med. Man ville ud af denne aftale, men kunne ikke, da det ville blive alt for dyrt at opløse serviceaftalen.
 
På den anden side kan det også være en fordel, men så vil jeg hellere, at det er kunden, der siger ja, og så skal der være en passus i kundekontrakten, at man kan opløse servicekontrakten med en måneds varsel.
 
Mht. eget cms-system kontra en, der tilbyder hosting med Mambo CMS til DKK 9,- pr. måned, dog ekskl. moms er der både fordele og ulemper.
Det, jeg har fundet frem til mht. til SEO, så er der mange hostere, hvor du ikke kan bruge SEO i samme omfang, som hvis du selv styrer det + andre ting.
 
Mvh.
 
Side 2 ud af 2 (19 indlæg)