Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ATP ... A, B og C satser

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Birkerød
Tilmeldt 20. Feb 08
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogen, der kan hjælpe mig?

Et firma har ansat en mand fra Ukraine. Han har fået opholds og arbejdstilladelse, CPR nr og dansk skattekort.

Men når nu han skal have løn, hvilken sats ATP skal man anvende? A1, B1 eller C1 (han er fuldtidsansat, 37 tim/uge).

I Multidata ken jeg ikke finde ud af, hvad de 3 sater betyder (satserne, altså beløbene, kan jeg godt finde).

Venlig hilsen Grete F.

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Grete F.

Du skal bruge Sats A. Alle private arbejdsgivere skal betale efter A-satsen.

http://www.atp.dk/X5/wps/wcm/connect/ATP/atp.dk/index/erhverv/Pension/ATP-Livslang-Pension/Privat-virksomhed/Saadan-beregner-du

Du kan se satser her:
http://www.atp.dk/X5/wps/wcm/connect/ATP/atp.dk/index/erhverv/pension/atp-livslang-pension/privat-virksomhed/hvad-koster-det/aktuelle_satser/aktuelle_satser.htm

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra Birkerød
Tilmeldt 20. Feb 08
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 08:04
Hvor mange stjerner giver du? :

1000 tak for dit svar. Jeg har jo altid anvendt A-satsen; men jeg blev i tvivl, om man skulle anvende B eller C, eftersom den nyansatte er udlænding.

Nu vil jeg så granske lidt i, hvad B og C sats egentlig er for noget, og hvornår de anvendes. Dine link siger umiddelbart ikke noget om det.

Venlig hilsen Grete F.

Fra Randers
Tilmeldt 27. Sep 06
Indlæg ialt: 71
Fra  NEMkontoret Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Grete

Dette er taget direkte fra Skats hjemmeside vedr. indberetning til e-indkomst

Rubrik 45 ATP-sats. Du skal indberette en af nedenstående ATP-satser i rubrik 45 - men hvis der er tale om A-bidrag behøver du ikke at udfylde rubrik 45:

A = ATP-bidrag (kan også indberettes som blank/ingen ting)
B = ATP-bidrag for visse offentlige ansatte
C = ATP-bidrag for visse offentlige ansatte
D = ATP-bidrag for visse offentlige ansatte

Hvad betyder A, B, C og D-bidrag?
A-bidrag: Almindeligt ATP-bidrag, der gælder for alle privat ansatte og de grupper af offentligt ansatte, som ikke i 1987 valgte at fastfryse ATP-bidraget til et B-bidrag. Satsen for A-bidrag er uændret siden 1996.
B-bidrag: Gælder for de grupper af offentligt ansatte, som i forbindelse med overenskomstforhandlingerne i 1987 valgte af fastfryse deres ATP-bidrag, og som ikke efter 1. januar 1996 har aftalt forhøjelse til et C-bidrag.
C-bidrag: Gælder for de grupper af offentligt ansatte, der siden 1988 har betalt B-bidrag, og som i deres overenskomst eller i bestemmelser om løn- og arbejdsvilkår har vedtaget at forhøje dette bidrag. C-bidraget kan anvendes fra den 1. januar 1996, dog ikke før det tidspunkt, hvor parterne har bestemt, det skal gælde fra. Satserne er uændrede fra 1996.
D-bidrag: Gælder for de grupper af offentligt ansatte, der siden 1988 har betalt B-bidrag, og som i deres overenskomst har vedtaget at dette bidrag skal forhøjes. D-bidraget kan anvendes fra 1. januar 2006, dog ikke før parterne har bestemt, hvornår det skal gælde fra. Bidraget er tænkt som en midlertidig overgang til C-bidraget.

Med venlig hilsen

Lone Thinggaard

www.nemkontoret.dk

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)