Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betal det dobbelte og få det halve..

Side 1 ud af 5 (41 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Hos bageren køber jeg for 350 kr. morgenbrød til SPAMfighterne og kan ikke bære det hele ud i bilen, så jeg beder om et par poser. Jeg får lov til at finde mit dankort frem igen og betale 2.50 kr. pr. pose.

I en forretning i lufthavnen køber jeg tøj og under hele ekspeditionen snakker ekspedienten i tlf. med en veninde. Eneste trøst var at hun kom til at tage alt for lidt for det..

Hos Mercedes forsøger jeg at købe en Mercedes ML til 450.000 kr. og beder om en prøvetur. Jeg får at vide at det ikke kan lade sig gøre, da de sælger så mange at de ikke vil reservere en bil til test-ture.

I en undertøjsforretning prøver jeg at købe en BH til min kone i julegave, men julehjælpen ved intet om BH størrelser, jeg må opgive.

I blomsterforretningen vil jeg købe en buket tulipaner til min kone til 40 kr. Jeg bliver tvunget til at hæve 100 kr. over, da de ikke modtager dankort på under 100 kr.

I den ultra dyre specialbutik køber jeg torsk og kommer hjem og opdager at den er gået over tid og lugter dårligt. Jeg mailer dem, men får at vide at selv om den er gået over tid og lugter dårligt, så er den helt i orden.

På tanken køber jeg et vaskekort og finder ud af at vasken ikke fungerer. Det syntes tankpasseren ikke at der var nogen grund til at fortælle mig.

I den dyre brødforretning beder jeg dem om at skære mit 40 kr. rugbrød ud i skiver. Det kan ikke lade sig gøre, da de ikke har en skæremaskine..


Når de små detailhandlere piver, så holder det mig ikke vågen om natten..

Dbh Martin
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Dette indlæg med risiko for igen at blive beskyldt for at glorificere udlandet og "klynke" om dk...

Så jeg prøver først og fremmest at referere hvad jeg har fra andre:
 
Min kæreste er russer og har ofte peget på mange lignende ting ifb.m. indkøb, café-. restaurantbesøg, og.lign. I Danmark -er hendes teori- er folk simpelthen for tilfredse og "velbjergede" (uden at det skal lyde neagtivt) til at kundeservice kan fungere optimalt (for at sige det mildt). Danskerne gider ikke, fordi de har hvad de skal bruge. Et eksempel: Vi er nede og forsøge at købe blomster vil fælles veninde. Kommer i sidste udkald før butikken lukker. Butiksindehaveren (og jeg ved det er hendes egen butik) siger at vi kun kan købe blomster i potter, hun sælger ikke bukketter så sent (læs: hun gider ikke lave en bukket). I et land som Rusland vil man gøre alt for at sælge, OG derudover give den bedst mulige service og behandle den enkelte kunde enkeltvis. Hvorfor: Fordi de er nødt til det, for at overleve.
For en god ordens skyld skal det siges at jeg er fuldstændig enig med hendes betragtninger. Ikke at jeg ønsker mig til Rusland af den grund!!
 
Her kan man se internettet som en oplagt mulighed for at bære servicen videre i en relationsorienteret, personificeret og systematisk form, uden at nogen overanstrenges. Hvad det så medfører af godt og ondt.
 
Så, jeg er fulkdstændig på linie med dig, Martin. Og hvis konjkturerne fortsætter som i de seneste år har vi nok ikke set toppen af denne tendens. - endnu en fordel for internettet...
Tilmeldt 27. Apr 06
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm, jeg ville vist skyde mig selv i foden, hvis jeg nu skrev: "Service er en by i Rusland", så det undlader jeg!

Jeg kan kun tilslutte mig koret her! Det skal dog retfærdigvis siges, at vi snakker om den samlede detailhandel og ikke kun små næringsdrivende.
Efter mange år i detailhandelen har jeg erfaret en hel del: For det første, så er medarbejderne af en helt usandsynligt ringe standard i forhold til for 15 år siden. De har simpelthen ikke nogen som helst fingerspitzgefühl for det at yde service. Og hvis nogen siger, at det er mit ansvar, så har de ret. Selvfølgelig er det mit ansvar at lære dem disse ting, men de burde også have noget grundlæggende med i bagagen, når de starter i et servicejob (heraf ordet).
For det andet, så mener detailhandelen selv, at fordi de er hårdt presset på marginalerne, så er der ikke råd til den samme service som før i tiden. Nåda, jeg troede sgu service var et konkurrenceparameter? Det er og forbliver det, men nogen indehavere/selskaber vil bare ikke indse det.
Jeg kunne føje 50 situationer til Martins oplevelser, men det er vist ikke nødvendigt.
 
Vi står så også i den lidt uheldige situation, at beskæftigelsen er så høj som den er. Nu lyder jeg måske lidt negativ, men med en ledighed på 4,8% så betyder det, at man har aktiveret folk, som ikke fatter en rygende fis af noget som helst. Man hører ofte historier om folk, der næsten har været oppe og slås med en fragtmand, et avisbud, en servicemedarbejder eller noget andet.
I eksemplet ovenfor med Rusland er situationen en helt anden. De har ikke oplevet den samme vækst og velstand som vi har. Folk har simpelthen ikke råd til at miste deres job, og må gøre deres alleryderste hver eneste dag for at beholde det og gøre kunder og ejere glade.
Jeg har rejst meget og overalt i Asien og Østeuropa oplever man helt andre forhold end i Vesteuropa. Folk smiler mere, selvom de har mindre. De forsøger at hjælpe dig inden du knap nok har spurgt om hjælp.
 
Til sidst er der også kunderne. Nogle kunder vil gerne betale det som varen koster. Men ufatteligt mange skal altid tinge om prisen. Hvorfor? Jo, der er jo en masse hjemmesider, der fortæller dem, hvor de kan få det billigere. Der hvor jeg står af, er når kunder forventer en masse service i en butik - for så at gå hjem og bestille varerne online, hvor de er billigere eller de vil have det til samme pris i butikken. De ville jo aldrig have fået hjælp, hvis de købte varerne på nettet?
Jeg vil gerne betale det, som det koster, når jeg samtidig får hjælp til at finde de rette varer. Og jeg kunne ikke drømme om, at fordi jeg ikke kan få hjælp online, så går jeg ind i en fysisk butik, får al hjælpen og siger tak - for så at gå hjem og bestille varerne på nettet.
Det er en urimelig måde at handle på - for dem, der rent faktisk udstiller varerne, stiller medarbejdere til rådighed og iøvrigt også kan hjælpe mig, hvis jeg senere har problemer med varen?
 
Flemming
Tilmeldt 27. Apr 06
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

> Hmm, jeg ville vist skyde mig selv i foden, hvis jeg nu skrev: "Service er en by i Rusland", så det undlader jeg!

Hehe... tænkte præcis det samme da jeg skrev indlægget
 
> Det skal dog retfærdigvis siges, at vi snakker om den samlede detailhandel og ikke kun små næringsdrivende.
 
Enig - mit eksempel kunne være hvor som helst.
 
Jeg sympatiserer med dine probs/udfordringer, Flemming. Det bliver dog nok ikke nemmere i "offline detailhandelsmarkedet" lige foreløbig. Tværtimod sandsynligvis.
Tilmeldt 2. Mar 06
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 4/29/2006 3:30:25 PM Forfatter: Tejohn
Til sidst er der også kunderne. Nogle kunder vil gerne betale det som varen koster. Men ufatteligt mange skal altid tinge om prisen. Hvorfor? Jo, der er jo en masse hjemmesider, der fortæller dem, hvor de kan få det billigere. Der hvor jeg står af, er når kunder forventer en masse service i en butik - for så at gå hjem og bestille varerne online, hvor de er billigere eller de vil have det til samme pris i butikken. De ville jo aldrig have fået hjælp, hvis de købte varerne på nettet?
 

Pyyyhh hvor har du ret i det udsagn! Jeg er leder af et havecenter hvor kunderne simpelthen får så meget service at man skulle tro det er løgn. De bliver selvfølgelig budt glad velkommen, vi bærer rundt på planterne for dem, køber de jord bliver den bragt til deres bil og placeret efter deres ønske, planterne bliver båret ud til deres bil (selvfølgelig i gratis plasticposer), vi giver råd og vejledning - også om planter de har købt andre steder - og gør i det hele taget alt hvad vi kan for at kunderne skal føle sig godt tilpas og godt betjent. Og hvad er takken? Jo - de køber deres planter i supermarkedet, discountforretninger, byggemarkeder - og hos hvem der ellers lige har været heldig at få fat på en container tilfældige billige planter....
Vi er fuldstændig til grin med al vores service for det er åbenbart kun prisen der er et parameter for en meget stor del af befolkningnen.  Øv..
 
Helle
(som lige har været på arbejde i 9 timer og netop oplevet alt alt for meget af ovenstående)
 
 
 
Tilmeldt 26. Sep 05
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 4/29/2006 2:38:01 PM
Forfatter:Martin Thorborg
Når de små detailhandlere piver, så holder det mig ikke vågen om natten..

Dbh Martin


Det er desværre ikke kun de små detailhandlere der opfører sig sådan. Vidste du, eksempelvis, at ingen medarbejdere i Bilkas elektronikafdelinger rent faktisk er uddannet indenfor faget? Som om dette ikke var nok, så er mindst halvdelen af dem unge deltidsarbejdere.

Alle fuldtidsmedarbejdere i en sådan afdeling er såkaldte "områdeansvarlige". Det lyder så fint, men betyder i virkeligheden bare at man er fuldtidsansat. De har hvert deres lille område de skal passe på, fx. ure og foto. Men de er ikke uddannet indenfor området. Det er ikke engang de tre ledere i afdelingen.

Resultatet er at selvom kunderne måske umiddelbart oplever en god service, så tages de i hoved og røv. Det gælder om at snakke kunden til at købe varen, selvom man ikke aner en brik om hvad den kan. Jeg sagde op i Bilka, da jeg (som 19-årig deltidsansat) var den eneste ud af omkring 20 mennesker i elektronikafdelingen der vidste noget om computer, foto og TV. Jeg kunne simpelthen ikke holde ud at se folk snydt så vandet drev.

Det er, i min opfattelse, snyd når man sælger et digitalkamera der kører på almindelige AA-batterier til en ung pige der siger at batteritid er meget vigtigt for hende. Ligeledes er det snyd, når man sælger et plasma-TV i 852x480px opløsning og nikker ja til at det er high-definition. Sådan kunne jeg foresætte.

Det er egentlig utroligt at de kan slippe afsted med det. Og når kunderne så havde købt deres varer, var der en endnu mere vag reperationsafdeling til at håndtere henvendelserne. Vidste i at omkring 50% af de Newtech-MP3'er Bilka sælger kommer tilbage med fejl? Vi sad to mennesker (én på fuldtid og én på deltid) og skulle registrere dem alle samt sende dem til reperation. Vi stod også for alle øvrige reperationsvarer i huset. Resultat? De fleste reperationer overskred perioden på 21 dage med over det dobbelte.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg må også sige, at det langt fra kun er de små detailhandelende, og absolut ikke kun off-line at man finder elendig service. Floyselskaber og lufthavne er et godt eksempel på store selskaber som, selv på en god dag, opføerer sig mere elendigt end selv den værste bager eller grønthandler. Tag bare flyselskabers ret til at sælge flere billetter end der er sæder i flyet - de er sgu da helt urimeligt. Eller det faktum at de ikke fuldt ud dækker de skader og tab som kunderne oplever når de smadrer eller smider deres baggage væk. Det grote ske ved flyselskaberne er så, at de indtil videre har forsøgt at løse deres kriser ved at forringe deres service ... ikke underligt det går så dårligt!

Eller tag bankerne og deres såkaldte "rådgivere". Det er sgu da en af de mest fuskede brancher der findes.
 
Og hvor mange af de danske online virksomheder er det lige der følger landets love - f.eks. forbruger- og fjernkøbslov? Ikke nok!
 
Heldigvis findes der også gode eksempler i de fleste brancher og der hvor det overhovedet er muligt må vi, som købere, jo så straffe dem der er for elendige ved at lægge vores handler andre steder.
Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 4/29/2006 5:52:57 PM Forfatter: flyhigh [QUOTE]Dato: 4/29/2006 2:38:01 PM Forfatter:Martin Thorborg Når de små detailhandlere piver, så holder det mig ikke vågen om natten.. Dbh Martin
Det er desværre ikke kun de små detailhandlere der opfører sig sådan. Vidste du, eksempelvis, at ingen medarbejdere i Bilkas elektronikafdelinger rent faktisk er uddannet indenfor faget? [QUOTE]
 
Jeg var godt klar over det, men i Aalborg har jeg faktisk oplevet flere gange at de selv indrømmede at de intet anede om produktet ud over det der står på kassen - den anden udgave har jeg til gengæld oplevet adskillige gange i butikker som Fona og Merlin.
 
 Når min kollega og jeg (vi yder pc-service) ind i mellem holder et lille cafe-møde slutter vi gerne af med at gå en tur i Fona eller Merlin - det er så morsomt at stille spørgsmål til ekspedienterne og høre deres svar. Hold fast hvor kan de dog få sig rodet ud i noget forfærdeligt vrøvl!
  Sidste gang var det en ekspedient, der ville have os til at købe en større maskine til Internetbrug. Det var ikke nok med 512 Mb ram og 80Gb harddisk - og så ville vi altså få meget mere glæde af det hurtigere grafikkort med 256 Mb ram. "Der er jo kommet meget mere grafik på Internettet!"
 
Nå, men jeg ville egentlig bare sige, at vi har held med at gå den modsatte vej. Hvis mine kunder forsøger at presse mine priser anbefaler jeg dem at prøve i Bilka, "for der ved de nemlig ingenting". Til gengæld er vi ikke bleg for at yde en god service - det er det vi har tænkt os at overleve på! Et pc-salg starter gerne med en samtale på en halv times tid, for så ved jeg, hvad kunden vil have. At de så som regel køber lidt mere end bare pc''en er ikke kun min fortjeneste; jeg er en elendig sælger, men de beder simpelthen om at få installeret nogen flere ting, når nu vi sidder og snakker om det. Men er det helt i skoven så fraråder jeg købet - de får dog altid hvad de beder om, hvis de insisterer.

 

Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Så vil jeg lige på banen med en lille historie...

Den dag broen kollapsede oppe ved Ålborg sad jeg i bilen og skulle nordover til et par kunder, da farten ikke var mere end at 4/5 af tiden blev brugt på at holde stille kunne jeg ligeså godt bruge tiden på at ringe rundt til et par kunder for at høre hvordan det gik og booke et par møder med nogle nye kunder, så skete det forfædelige. Telefonen døde for strøm!
Nå jeg var kommet på nordsiden af fjorden så jeg kørte til møde med kunden og bagefter på jagt efter en lader til bilen, så jeg kunne komme på mobil nettet igen. Jeg valgte at køre inden om kvickly ekstra, for med alt det gejl de ellers har måtte dette være en let sag at finde. Jeg fandt også en lader i afdelingen men den var låst inde i a glasskab, da jeg ikke kunne finde nogle ekspedienter stillede jeg mig op og ventede.
Jeg er en meget tålmodig mand men da den fine afdelings leder + hans unge sælgere havde rent forbi mig i en halv time, uden at komme over for at spørge om de kunne hjælpe mig med noget. Hvis det ikke var fordi jeg var i knibe, og med alle de andre traffik problemer så havde jeg ikke tid til at skulle lede særligt længe så derfor gav jeg op for deres kamp (Den aktivt ventende sælger ), og gik hen for at hente afdelingslederen som rendte forbi mig 5 - 6 gange inden. Og han var ikke meget for at servicere mig; moralen er ret simpel, de ser ikke mig igen, jeg kan simpelthen ikke handle med amatører.
Tilmeldt 30. Mar 06
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 5 (41 indlæg)