Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betal det dobbelte og få det halve..

Side 2 ud af 5 (41 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er da helt sikkert rigtig mange gode eksempler på små og store virksomheder - i alle lande iøvrigt, som leverer en eksemplarisk service. Vi kunne sikkert alle sammen fortælle sådanne possitive historier på de næste 10.000 sider. Jeg har da selv oplevet mange der gjorde et fremragende job. Men det er jo også netop derfor det er så beskæmmende at så stor en procentdel af virksomhederne i mange brancher (Martin nævner en håndfuld), opfører sig åbenlyst dårligt overfor deres kunder.

Det der kan undre er så, at der tilsyneladende er mange der dag efter dag bliver ved med at handle med virksomheder som de fleste kan blive enige om ikke burde gøre som de gør. Selvom det ikke lige har med service at gøre, så kan det f.eks. undre mig i sagen om Skare kød, at det kun er 20% af deres omsætning de har mistet. Jeg mener, det er da fint at to af de største supermarkedskæder har stoppet med at købe af dem, men 80% vælger åbenbart at fortsætte med at købe kød der mulligvis er pilråddent - eller i hvert fald forkert mærket.
 
Hvis vi bliver ved med at købe fisk hos den fiskehandler der sælger stinkende torsk, vaskekort af småfuskede tankpassere og brød hos smållige bagere så bliver de ved med at overleve. Det er os, kunderne, der giver dem pengene at leve af! Det må vi blive bedre til at holde op med.
 
Personligt har jeg mange gange valgt mine egne små boycutts af firmaer jeg af den ene eller den anden grund ikke have lyst til at støtte. Min "stemme" betyder naturligvis ikke ret meget for den enkelte virksomhed, men hvis alle handlede mere "politisk" tror jeg hurtigere at små-fuskerne og de service-forladte virksomheder ville dø. Og det synes jeg ville være helt fint - så kunne det måske skabe mere rum for nogle der gider lave ordentlige forretninger.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 00:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 4/29/2006 11:58:19 PM Forfatter: Mikkel deMib

Det der kan undre er så, at der tilsyneladende er mange der dag efter dag bliver ved med at handle med virksomheder som de fleste kan blive enige om ikke burde gøre som de gør. Selvom det ikke lige har med service at gøre, så kan det f.eks. undre mig i sagen om Skare kød, at det kun er 20% af deres omsætning de har mistet. Jeg mener, det er da fint at to af de største supermarkedskæder har stoppet med at købe af dem, men 80% vælger åbenbart at fortsætte med at købe kød der mulligvis er pilråddent - eller i hvert fald forkert mærket.

 
I forbindelse med mit arbejde som internet marketing konsulent har jeg (1 års tid før denne sag) haft møde med ledelsen i Skare foods meatpackers -som deres virksomhed hedder- om optimering af deres hjemmeside. Jeg kan sige at de øjensynligt havde "røven fuld af penge" og tilsyneladende en glimrende kørende forretning. Forbløffende at man i den situation tager sådanne chancer, som sagen om datomærkningen og det rådne kød indikerer. Men det er måske omvendt: Det er ved at sælge fordærvet kød at de er blevet rige... På sagens omfang og de mange øvrige involverede firmaer virker det som om at "det er da bare noget man gør" gennemsyrer hele denne branche. 
 
Deres hjemmeside er stadig helt ude skoven (www.skare.dk) og signalerer vel nærmest endnu mere fuskerbilsælger i lyset af det skete - samt total amatøragtig tilgang til internet mediet. Jeg har i øvrigt købt deres produkt, som jeg vil fraråde det på det kraftigste!! Det var elendigt kød, både deres kvalitetsbøffer og deres hakkede kød. Senet, sejt - nærmest gummiagtigt, og uden smag.
 
Sådanne firmaer fortjener at dø hurtigst muligt. Det kan kun undre hvordan de -og andre- fortsætter med at ligge på hylderne - i nogle situationer som kundernes eneste valg!
Fra Odense SØ
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 08:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan kun give alle ret i at 90% af dem der stå i elektronik afdelinger ikke ved en skid om det de sælger. Det gør det ikke nemt når jeg heller ikke ved ret meget om det, jeg ved kun hvad jeg vil have.

 
I electronic world (nu elgiganten) fant konen og jeg et 100 Hz fjernsyn, vi mente var ok til en rimelig pris iflg. sælgeren nemlig kr. 6.999,- for et 28", det mente vi også var ok. Vi fik kassen og betalte. Da vi så kom hjem med den enorme kasse, viste det sig at det kun var et 28" og ikke 100 Hz.
Jeg ville ikke finde mig i at blive taget ved næsen, så en tur på nettet efter købeloven (den har handlende respekt for), konen og jeg kørte der over igen, fandt sælgeren der godt kunne huske vores krav. Men han kunne ikke hjælpe da han kun var deltids, så til butikschefen han var en skidt fyr meget overlegen, det tænte mig 100% af. Vi kunne jo bare betale yderligere kr. 3.000 og få et 100 Hz, men hvorfor det, jag har jo ikke lavet fejlen. Han ville så ophæve handlen (øhhhhh), der måtte jeg som forbruger fortælle ham at den gik ikke, det var mig der kunne hæve handlen og det ville jeg naturligvis ikke dat det ikke var min fejl. Jeg vist ham afsnittet hvor forbrugeren har krav på at få det han er blevet lovet. I skulle se hans ansigt, det blev helt stift og noget rødt, det må ikke være sjovt at møde en kunde der holder på sit krav.
 
Med købeloven i hånden fik vi vores 100 Hz 28" fjernsyn for kr. 6.999.
 
Jeg er færdig med at købe elektronik i amatørforretninger, jeg betaler gerne lidt mere hos KT radio i Odense, for en 200% god service fra fagfolk, der også har hifi som hobby.
Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 08:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Noget af det mest groteske er næsten, at hvis nogen så går den anden vej og giver en ekstraordinær service, kommer det i avisen og på TV.

Som Martin nævner i sit indlæg og på sin blog, så kan det være et problem for mænd at købe undertøj til deres koner/kærester. For et par år siden, tog en butik i Ringkøbing konsekvensen af det, så alle ekspeditricer i forretninger gik med en bagde på brystet, hvor deres BH-størrelse stod. Nu havde man som mand ikke længere nogen undskyldning for ikke at kunne finde den korrekte størrelse.
 
Initiativet var rigtig god markedsføring for butikken og de havde egentlig ikke gjort andet end at lytte til deres kunder. Omtale fik de masser af i aviser, regionale nyheder og vist endda TV2-Nyhederne.
 

EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Tilmeldt 26. Sep 05
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 4/29/2006 11:33:09 PM Forfatter: Pornowebmasteren

Nogle gange får man en god oplevelse  :) som i http://www.amino.dk/idealbb/view.asp?topicID=4337
Men man kan vel næppe kalde IKEA for en lille detailhandel

 
JEg synes nu også at de levere en skodservice, her er min historie:
 
Vi er ved at lave et nyt køkken, det startede med at Heidi min hustru fandt et flot køkken i IKEA, og samtidigt et meget billigt køkken.

Da Heidi havde bestemt sig for et meget flot køkken, tog jeg med til IKEA for at kikke på det, og hun havde ret! og samtidigt MEGET billigt :-)

Jeg spurgte IKEA om hvor lang tids leveringstid de har!!! svaret var 1 dag, ok - det kunne vi ikke få andre steder..

Jeg har nu væltet to vægge, samt smidt vores køkken ud! Heidi tog så til IKEA for at bestille vores nye køkken, sådan at vi kunne have det til på lørdag d. 29/4.

Svaret var så............... det kan i først få den 18 maj...! - og jeg har gjort klart til at få et nyt køkken på lørdag d. 29/4 ---- ØV!!!!!!!
Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har også et par gode historier om Ikea.

Jeg var for nogle måneder siden i Ikea i Århus for at købe et skab. Det var desværre udsolgt, men vi købte en masse andet, som man nu gør, når man er Ikea med sin bedre halvdel. Jeg købte en urtepot, hvor jeg opdagede et skår, mens jeg pakkede den ned. Jeg gik hen til deres kundeservice, og spurgte, om jeg ikke kunne få hentet en ny. Jeg fik pænt at vide, at de kunne give mig pengene tilbage, også kunne jeg selv gå hele vejen igennem den KÆMPE butik for at hente en ny. Jeg ved selvfølgelig ikke, om det er mig, der forlanger for meget af en low price butik, men det er helt sikkert skide iriterende at skulle gå hele vejen igennem Ikea for at købe en ny urtepot.
Nogle dage senere ringede jeg til Ikea, fordi skabet ikke længere figurerede på deres hjemmeside. Der fik jeg en god historie om, at de ikke havde alle deres varer på deres hjemmeside. Servicemedarbejdere fik det nærmest til at lyde som om, at der ikke var plads. Det var godt nok grineren.. 
Tilmeldt 14. Apr 06
Indlæg ialt: 192
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 4/30/2006 8:59:07 AM Forfatter: Kurt Moskjær Andersen

...alle ekspeditricer i forretninger gik med en badge på brystet, hvor deres BH-størrelse stod...

Det burde vedtages ved lov!
Så kunne vi måske slippe for at høre om de tørklæder :-D
 
Hilsen
Flemming
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :
 
Problemet kan nok koges ned til at bl.a. HKs overenskomst gør at det er lavstatus at være butiksansat - altså selvom alle management teorier siger noget modsat så ER en god løn en stor motivationsfaktor for at gøre et godt stykke arbejde.
 
Detailhandlen må åbenbart vurderer at der mange steder IKKE er en god forretning i god service. Den eneste måde man kan få service niveauet op på er ved at tiltrække nogle medarbejderer der sætter en ære i deres job... og de er yderst sjældne til 16.000-18.000 om måneden.
 
Der er simpelthen ikke plads i de iforvejen dyre forbrugerpriser til at en butiksansat i gennemsnit kan få 25.000-30.000 ... derfor den ringe service.
 
JH
Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Penge er ikke den bærende motivationsfactor i den her sammenhæng for så ville de ikke stå i en butik som lønsmodtager. Problemet er at vi har opbygget et system hvor personalet kan tillade sig at være "den aktivt ventende sælger" hvor kunden kryber hen og får en løsning på kundens problem. Hvor tit ser du i en større butik at der springer i ekspident hen til dig når du kigger varerne ud??

Hvor tit takker du en ekspedient hvis de kommer og du bare kigger???

Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er blot som om der er en skjult regel om, at hvis du besøger en lavprisbutik, så skal du heller ikke forvente nogen service. Hvis man får en god service hos en mærkevarebutik, er kommentaren ofte at de har jo også råd til det, med de priser de tager sig.
 
Den bedste service får jeg faktisk i Netto, mens vores lokale brugs indtil for nyligt leverede byens dårligste service. Min kæphest med dårlig service er stadig Jem & Fix, der dels ikke har kompetent personale ansat og dels ikke kender til begrebet service. Se evt. http://www.susanogkurt.dk/index.php?op=ViewArticle&articleId=8&blogId=26
 
 

EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Side 2 ud af 5 (41 indlæg)