Vil godt lige forsvare Bilka en smule. I mit studiejob turnerer jeg land og rige rundt for HP til messer, butikker, hjemmePC ordninger osv osv... Vi bruger meget tid på Bilka og A-Z. Mit indtryk af disse ansatte er, at de i hovedregel udemærket ved det de skal om produkterne. Der er self enkelte der falder udenfor. Bilkas problem er, at de er kronisk underbemandede og derfor kan personalet ikke bruge nok tid på kunderne. Når en medarbejder skal skynde sig gennem dagen opstår der fejl. Mange af disse fejl er ikke fordi sælgeren er "fatsvag", men fordi fejl sker under stress. Jeg har hørt mange (rigtig mange) bilka kunder udtrykke sig meget positiv om deres service. Det de i sær godt kan lide, er at de i fejlsituationer fokuserer meget på, at kunden ikke skal gå sur hjem. Og det med uddannelse indenfor computer området - det passer ikke. HP laver løbende træninger af personalet i Dansk Supermarked og kommer der en ny fotoansvarlig/computeransvarlig. kommer der en konsulent ud og fortæller den enkelte om kameraer og computerudstyr (pc'ere og printere). Det er self med fokus på HP produkter, men Megapixels er jo det samme i alle kameraer :) Og lige til sidst et lille råd: Kommer jeg ind i en butik hvor ekspedienten sidder og ser sur ud, siger jeg ofte denne sætning: "Kan jeg så lige få et smil her til sidst". Måske en smule provokerende, men den virker ofte. Blev dog engang nærmest smidt ud af et posthus Men synes Mikkel er inde på det rigtige. Lad være med at handle de steder, hvor servicen er meget dårlig - så dør de med tiden! |
Dato: 4/30/2006 12:27:47 PM
Forfatter: Casper SigaardDato: 4/29/2006 5:52:57 PM Forfatter: flyhigh
Resultatet er at selvom kunderne måske umiddelbart oplever en god service, så tages de i hoved og røv.
Vil godt lige forsvare Bilka en smule. I mit studiejob turnerer jeg land og rige rundt for HP til messer, butikker, hjemmePC ordninger osv osv... Vi bruger meget tid på Bilka og A-Z. Mit indtryk af disse ansatte er, at de i hovedregel udemærket ved det de skal om produkterne. Der er self enkelte der falder udenfor. Bilkas problem er, at de er kronisk underbemandede og derfor kan personalet ikke bruge nok tid på kunderne. Når en medarbejder skal skynde sig gennem dagen opstår der fejl. Mange af disse fejl er ikke fordi sælgeren er ''fatsvag'', men fordi fejl sker under stress. Jeg har hørt mange (rigtig mange) bilka kunder udtrykke sig meget positiv om deres service. Det de i sær godt kan lide, er at de i fejlsituationer fokuserer meget på, at kunden ikke skal gå sur hjem.
Og det med uddannelse indenfor computer området - det passer ikke. HP laver løbende træninger af personalet i Dansk Supermarked og kommer der en ny fotoansvarlig/computeransvarlig. kommer der en konsulent ud og fortæller den enkelte om kameraer og computerudstyr (pc''ere og printere). Det er self med fokus på HP produkter, men Megapixels er jo det samme i alle kameraer :)
Og lige til sidst et lille råd:
Kommer jeg ind i en butik hvor ekspedienten sidder og ser sur ud, siger jeg ofte denne sætning: ''Kan jeg så lige få et smil her til sidst''. Måske en smule provokerende, men den virker ofte. Blev dog engang nærmest smidt ud af et posthus
Men synes Mikkel er inde på det rigtige. Lad være med at handle de steder, hvor servicen er meget dårlig - så dør de med tiden!
Jeg vil gerne starte med at advare. Jeg er lige vågnet og er helt ufatteligt bagstiv.. Min hjerne er bedøvet af en blanding af alkohol og Senseo. Derfor skal alt jeg skriver indenfor de kommende to timer tages mindre seriøst.
Anyway, jeg blev lovet den samme undervisning da jeg blev ansat i Bilka. Det samme gjorde alle andre i afdelingen faktisk. Vi fik at vide at vi i vores "e-learning lab" ville blive undervist om produkterne. Faktum er at det rum ikke var en skid andet end et mødelokale. Den uddannelse du taler om er ikke korrekt. Det er en del af det image Bilka gerne vil have udadtil - ligesom "Bilka - bare billigst". Har du set deres avancer?
Jeg ved at absolut ingen i min gamle afdeling (elektronik) var der ingen der vidste noget om noget. Måske lige den ansvarlige for radio/tv. Jeg meddelte min chef, da jeg sagde op, at jeg var yderst utilfreds med det u-uddannede personale.