Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betal det dobbelte og få det halve..

Side 3 ud af 5 (41 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 4/29/2006 5:52:57 PM Forfatter: flyhigh
Resultatet er at selvom kunderne måske umiddelbart oplever en god service, så tages de i hoved og røv.


Vil godt lige forsvare Bilka en smule. I mit studiejob turnerer jeg land og rige rundt for HP til messer, butikker, hjemmePC ordninger osv osv... Vi bruger meget tid på Bilka og A-Z. Mit indtryk af disse ansatte er, at de i hovedregel udemærket ved det de skal om produkterne. Der er self enkelte der falder udenfor. Bilkas problem er, at de er kronisk underbemandede og derfor kan personalet ikke bruge nok tid på kunderne. Når en medarbejder skal skynde sig gennem dagen opstår der fejl. Mange af disse fejl er ikke fordi sælgeren er "fatsvag", men fordi fejl sker under stress. Jeg har hørt mange (rigtig mange) bilka kunder udtrykke sig meget positiv om deres service. Det de i sær godt kan lide, er at de i fejlsituationer fokuserer meget på, at kunden ikke skal gå sur hjem.

Og det med uddannelse indenfor computer området - det passer ikke. HP laver løbende træninger af personalet i Dansk Supermarked og kommer der en ny fotoansvarlig/computeransvarlig. kommer der en konsulent ud og fortæller den enkelte om kameraer og computerudstyr (pc'ere og printere). Det er self med fokus på HP produkter, men Megapixels er jo det samme i alle kameraer :)

Og lige til sidst et lille råd:
Kommer jeg ind i en butik hvor ekspedienten sidder og ser sur ud, siger jeg ofte denne sætning: "Kan jeg så lige få et smil her til sidst". Måske en smule provokerende, men den virker ofte. Blev dog engang nærmest smidt ud af et posthus

Men synes Mikkel er inde på det rigtige. Lad være med at handle de steder, hvor servicen er meget dårlig - så dør de med tiden!
Tilmeldt 26. Sep 05
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 4/30/2006 12:27:47 PM
Forfatter: Casper Sigaard
Dato: 4/29/2006 5:52:57 PM Forfatter: flyhigh

Resultatet er at selvom kunderne måske umiddelbart oplever en god service, så tages de i hoved og røv.



Vil godt lige forsvare Bilka en smule. I mit studiejob turnerer jeg land og rige rundt for HP til messer, butikker, hjemmePC ordninger osv osv... Vi bruger meget tid på Bilka og A-Z. Mit indtryk af disse ansatte er, at de i hovedregel udemærket ved det de skal om produkterne. Der er self enkelte der falder udenfor. Bilkas problem er, at de er kronisk underbemandede og derfor kan personalet ikke bruge nok tid på kunderne. Når en medarbejder skal skynde sig gennem dagen opstår der fejl. Mange af disse fejl er ikke fordi sælgeren er ''fatsvag'', men fordi fejl sker under stress. Jeg har hørt mange (rigtig mange) bilka kunder udtrykke sig meget positiv om deres service. Det de i sær godt kan lide, er at de i fejlsituationer fokuserer meget på, at kunden ikke skal gå sur hjem.


Og det med uddannelse indenfor computer området - det passer ikke. HP laver løbende træninger af personalet i Dansk Supermarked og kommer der en ny fotoansvarlig/computeransvarlig. kommer der en konsulent ud og fortæller den enkelte om kameraer og computerudstyr (pc''ere og printere). Det er self med fokus på HP produkter, men Megapixels er jo det samme i alle kameraer :)


Og lige til sidst et lille råd:

Kommer jeg ind i en butik hvor ekspedienten sidder og ser sur ud, siger jeg ofte denne sætning: ''Kan jeg så lige få et smil her til sidst''. Måske en smule provokerende, men den virker ofte. Blev dog engang nærmest smidt ud af et posthus


Men synes Mikkel er inde på det rigtige. Lad være med at handle de steder, hvor servicen er meget dårlig - så dør de med tiden!


Jeg vil gerne starte med at advare. Jeg er lige vågnet og er helt ufatteligt bagstiv.. Min hjerne er bedøvet af en blanding af alkohol og Senseo. Derfor skal alt jeg skriver indenfor de kommende to timer tages mindre seriøst.

Anyway, jeg blev lovet den samme undervisning da jeg blev ansat i Bilka. Det samme gjorde alle andre i afdelingen faktisk. Vi fik at vide at vi i vores "e-learning lab" ville blive undervist om produkterne. Faktum er at det rum ikke var en skid andet end et mødelokale. Den uddannelse du taler om er ikke korrekt. Det er en del af det image Bilka gerne vil have udadtil - ligesom "Bilka - bare billigst". Har du set deres avancer?

Jeg ved at absolut ingen i min gamle afdeling (elektronik) var der ingen der vidste noget om noget. Måske lige den ansvarlige for radio/tv. Jeg meddelte min chef, da jeg sagde op, at jeg var yderst utilfreds med det u-uddannede personale.
Fra Galten Østjylland
Tilmeldt 17. Apr 06
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Har læst alle tråde...

Kanonsælgeren - alle tiders sælger. Chefen, tillykke de er ansat. Først sælger de manden en fiskestang og der efter... Forkert, forkert, siger sælgeren. Manden ville  bare vide hvor han kan købe ...... til sin kone.
Link http://www.berg-marketing.dk/salgsindsats.htm Nedrest på side.

Lykken er ikke nøvendigvis smarte CRM systemer.
Artikler / PDF 
Kundeadfærd, loyalitet, en til en og letmælk...
Link http://www.talefod.dk 

nankai 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

> Kan jeg så lige få et smil her til sidst".

En af mine gode venner i USA plejer, mere direkte, at sige til den slags "service"-personale: "I don''t like Your job either" :)

Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 4/30/2006 12:40:09 PM Forfatter: flyhigh 
Den uddannelse du taler om er ikke korrekt. Det er en del af det image Bilka gerne vil have udadtil - ligesom ''Bilka - bare billigst''. Har du set deres avancer? Jeg ved at absolut ingen i min gamle afdeling (elektronik) var der ingen der vidste noget om noget. Måske lige den ansvarlige for radio/tv. Jeg meddelte min chef, da jeg sagde op, at jeg var yderst utilfreds med det u-uddannede personale.


Har selv været med til at undervise anstatte i Bilka - så den kommentar må stå for egen regning. HP giver de ansatte i Bilka mulighed for gennem en portal for sælgere, at trække oplysninger om produktteknologier. Disse oplysninger kan jo også bruges til at sælge en packard bell maskine. Så det er altså også op til den enkelte sælger, at tilegne sig viden og gøre sig god til sit job. Dem der står i butikker og ikke synes, de ved nok om det de sælger må også kigge indad og acceptere, at de selv bærer en stor del af ansvaret.

Hvordan er Mikkel Demib ellers blevet til "talsperson" for sit felt, eller Martin Thorborg eller Politiske kommentatorer?

Tilmeldt 25. Mar 06
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Vidste du, eksempelvis, at ingen medarbejdere i Bilkas elektronikafdelinger rent faktisk er uddannet indenfor faget? Som om dette ikke var nok, så er mindst halvdelen af dem unge deltidsarbejdere.


Ikke sandt!!

Alle fuldtidsmedarbejdere i en sådan afdeling er såkaldte ''områdeansvarlige''. Det lyder så fint, men betyder i virkeligheden bare at man er fuldtidsansat. De har hvert deres lille område de skal passe på, fx. ure og foto. Men de er ikke uddannet indenfor området. Det er ikke engang de tre ledere i afdelingen.


Ikke sandt!!

Resultatet er at selvom kunderne måske umiddelbart oplever en god service, så tages de i hoved og røv. Det gælder om at snakke kunden til at købe varen, selvom man ikke aner en brik om hvad den kan. Jeg sagde op i Bilka, da jeg (som 19-årig deltidsansat) var den eneste ud af omkring 20 mennesker i elektronikafdelingen der vidste noget om computer, foto og TV. Jeg kunne simpelthen ikke holde ud at se folk snydt så vandet drev.


Som du skriver, har du været ansat i en Bilka et eller andet sted i landet. Alle Bilka''s butikker, bliver styret meget individuelt, hvad angår sammensætning af personale.

Det er tydeligt at høre på dit indlæg, at du er utilfreds med din tidligere arbejdsgiver, og den måde tingene foregik på. Tænk på hvad du kunne have fået ud af dit ansættelses forhold, ved at arbejde aktivt for bedre forhold i butikken.



Tilmeldt 26. Sep 05
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Thomas Jari, du ved tydeligvis ikke hvad du snakker om og det er naturligvis helt okay. Jeg har bare ikke tænkt mig at bruge min aften på at modargumentere, når dine argumenter er nærmest ikke eksisterende.

Og desuden kan jeg fortælle dig at vi var to der kæmpede for at ændre tingene, men det fik vi ikke andet end slag for. Det er ikke rart at modtage gentagne svinere fra hhv. personale- og varehuschef og rage uklar med både afdelingschef og de øvrige to ledere. Hvad gør man ikke for 89½ i timen? *ironi*

Jeg brugte over et halvt år på at prøve at ændre tingene sammen med min kollega, men det kunne vi bare ikke. Det er svært når alle arbejder imod én. Jeg synes det er en lille smule belastende at du kommer herund og fejer hele mit indlæg af banen med "ikke sandt", når du ikke har været i mine sko og set det indefra.

Elektronikafdelingens lager (en del af det samlede lager) lignede en losseplads. Tingene blev KASTET ind oven på hinanden, så hele varepartier forsvandt i rodet. Det var et kaos. Plasmaskærme blev smadret, fordi idioter parkerede pallerne forkert osv. osv.. Skal jeg blive ved?
Tilmeldt 27. Apr 06
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 00:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg må vist hellere tage ordet i den debat om Bilka, som er igang her.

Jeg har tidligere (1996) været salgsleder i Bilka Næstveds Radio/Tv afdeling. Det er korrekt, at lederne ikke har nogen uddannelse indenfor Radio/Tv, men det skal heller ikke være en forudsætning for at drive en afdeling med så forskelligartede produkter som: Radio/Tv, Bånd & Plader, Ure & Foto, Mobiltelefoner, Elektronik & Data og for det ikke skal være løgn, Campingudstyr.
 
Mine Områdeansvarlige var alle uddannede indenfor deres felt. Den computeransvarlige havde lang erfaring og interesse for computere og ligeså havde den elev, der var tilknyttet hans produktområde. Min Tv-ansvarlige var uddannet indenfor Radio/Tv. De øvrige var brancheuddannede, men ikke indenfor deres områder specielt. Mobiler var jo en nyhed på det tidspunkt og Cd''er kræver bare at du har de rette titler på lager.
Min pointe er her, at der må være ekstremt store forskelle fra varehus til varehus. Vi smed ikke tingene i bunker på lageret eller smadrede varerne. Der var skam orden på lageret og ligeså var der disciplin i afdelingen i det hele taget.
Én ting bed jeg mærke i: Hvis varehus-, salgs- eller personalechefen har svinet dig til, så skulle du været gået til din nærmeste chef øjeblikkeligt. Hvis de omgår kommandovejene, så smadrer de også fuldstændigt disciplinen i hele varehuset. Hvis jeg havde været din chef og overhørt, at de havde svinet dig til, så havde jeg sat min stilling i spil for at undgå at det skete igen. Med andre ord, jeg havde sagt til dem, kort og godt, at næste gang skulle de give mig (den ansvarlige) skideballen og så kunne jeg efterfølgende skideballere dig, hvis du ellers havde skylden. MEN JEG VILLE ALDRIG FINDE MIG I, AT DE DIREKTE SKIDEBALLEREDE MINE FOLK!
 
Flemming 
Tilmeldt 25. Mar 06
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 08:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 4/30/2006 8:28:00 PM
Forfatter: flyhigh
Thomas Jari, du ved tydeligvis ikke hvad du snakker om og det er naturligvis helt okay. Jeg har bare ikke tænkt mig at bruge min aften på at modargumentere, når dine argumenter er nærmest ikke eksisterende.

Og desuden kan jeg fortælle dig at vi var to der kæmpede for at ændre tingene, men det fik vi ikke andet end slag for. Det er ikke rart at modtage gentagne svinere fra hhv. personale- og varehuschef og rage uklar med både afdelingschef og de øvrige to ledere. Hvad gør man ikke for 89½ i timen? *ironi*


Og så gav i op eller? Prøv at hør engang. Det eneste der tæller, er resultaterne. Vækster afdelingen 50% på deres DB1, skal du ikke regne med at hverken varehuschef, salgschef eller personalechef, har tænkt sig at ændre noget.

Det eneste disse mennesker forstår, er tal. Vis dem nogle tal, som ikke ser for godt ud, og vis dem en plan over hvordan DU har tænkt dig at ændre det.


Jeg brugte over et halvt år på at prøve at ændre tingene sammen med min kollega, men det kunne vi bare ikke. Det er svært når alle arbejder imod én. Jeg synes det er en lille smule belastende at du kommer herund og fejer hele mit indlæg af banen med 'ikke sandt', når du ikke har været i mine sko og set det indefra.


Jeg skriver ikke sandt, og mine argumenter, er lige så gode som dine. Du laver en generalisering, på bagrund af dit ophold i én butik.

Elektronikafdelingens lager (en del af det samlede lager) lignede en losseplads. Tingene blev KASTET ind oven på hinanden, så hele varepartier forsvandt i rodet. Det var et kaos. Plasmaskærme blev smadret, fordi idioter parkerede pallerne forkert osv. osv.. Skal jeg blive ved?


Næ, men her er jo noget, som du aktivt kunne have ændret. Dette må jo nødvendigvis, have udmøntet sig i en nedskrivningsprocent, som var MEGET højere end i de andre Bilka varehuse.
Fra Kolding
Tilmeldt 3. Dec 05
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer

Egentlig burde vi jo være super glade. Det er jo butikker som dem, der gøre det muligt for små iværksætter at få et ben indenfor. Hvis alle havde super service,kompetancer,medarbejder var det sgu svært at komme indenfor.
Jeg har et guldsmede værksted i en mellem stor provinsby. Mine nærmeste konkurenter er 7 store smykkebutikker med et kæmpe sortiment/udvalg, men intet værksted.  80 % af mine kunder kommer og fortæller en horror historie om et ny indkøbt smykke, der har en mangler/fejl + ekspeditionstid på 14 dage fordi det skulle sendes til et centralt værksted i en anden by. Det lever jeg, jeg udfylder de huller mine konkurenter laver og tro mig, de bliver større og større.
 
Kig efter mulighederne i de historier i høre, der er måske noget at hente.
 
Mvh KIM
 
Side 3 ud af 5 (41 indlæg)