Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betal det dobbelte og få det halve..

Side 4 ud af 5 (41 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 5/1/2006 10:59:13 PM Forfatter: Kim Vedebech

Kære Aminoer

Egentlig burde vi jo være super glade. Det er jo butikker som dem, der gøre det muligt for små iværksætter at få et ben indenfor. Hvis alle havde super service,kompetancer,medarbejder var det sgu svært at komme indenfor.
Jeg har et guldsmede værksted i en mellem stor provinsby. Mine nærmeste konkurenter er 7 store smykkebutikker med et kæmpe sortiment/udvalg, men intet værksted.  80 % af mine kunder kommer og fortæller en horror historie om et ny indkøbt smykke, der har en mangler/fejl + ekspeditionstid på 14 dage fordi det skulle sendes til et centralt værksted i en anden by. Det lever jeg, jeg udfylder de huller mine konkurenter laver og tro mig, de bliver større og større.
Kig efter mulighederne i de historier i høre, der er måske noget at hente.
Mvh KIM


Jeg er helt enig Kim, det er en gylden chance.  Da jeg i 1994 startede CyberCom sammen med min makker Pan, anede vi intet om butiksdrift overhovedet. 1 1/2 år efter var vi førende i Danmark inden for salg af computerspil og det alene pga. service og sjove påfund. Det var en kæmpe daglig fornøjelse at snakke med kunder der havde fået en svinsk behandling længere oppe af gaden og så løse deres problem ub.

Hvis man i dag åbner en lille detailforretning uden at gøre sit absolut yderste for kunderne, så spilder man sin tid..

Dbh Martin
Tilmeldt 28. Oct 05
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 00:21
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg vil gerne stille mig på detailhandelens side et kort øjeblik(jeg har ikke selv en butik)

hvor mange her har ikke prøvet at komme ind i en butik ,få en god service og vejledning for derefter at god en i en anden butik og købe varen for der var den billigere.??
 
 
jeg fik en pm fra en amino i sidste uge der syntes at vores Midgård øl var rigtig god ,den var bare for dyr.
Til det svarer jeg ham at pris og kvalitet i dette tilfælde hang nøje sammen.
 
Når man betaler  2.800,- for en hjørnesofa kan man ikke forvente at service medarbejderen kan gøre underværker når man nu kommer og klager og den sofa man lige har købt, prisen var jo altafgørende ikke servicen.
 
Når vi er ude på udstillinger/ messer for at slå et slag for vores mjød får kunderne altid en gratis pose med når de har købt noget, resultatet er at nogle kommer hen og afbryder os MENS VI SNAKKER MED ANDRE og spørger om de ikke må få en pose fordi det anden stand havde ikke flere ingen poser tilbage (de havde aldrig haft nogle poser med) siger vi nu nej så yder vi jo en dårlig service.
 
moralen er at lige meget hvad man gør er der altid nogen der syntes de får en dårlig service SELVOM DE IKKE HAR KRAV PÅ NOGEN SERVICE.
 
 
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 07:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 5/2/2006 12:20:31 AM Forfatter: Michael Brogaard

jeg vil gerne stille mig på detailhandelens side et kort øjeblik(jeg har ikke selv en butik)

hvor mange her har ikke prøvet at komme ind i en butik ,få en god service og vejledning for derefter at god en i en anden butik og købe varen for der var den billigere.??
jeg fik en pm fra en amino i sidste uge der syntes at vores Midgård øl var rigtig god ,den var bare for dyr.
Til det svarer jeg ham at pris og kvalitet i dette tilfælde hang nøje sammen.
Når man betaler  2.800,- for en hjørnesofa kan man ikke forvente at service medarbejderen kan gøre underværker når man nu kommer og klager og den sofa man lige har købt, prisen var jo altafgørende ikke servicen.
Når vi er ude på udstillinger/ messer for at slå et slag for vores mjød får kunderne altid en gratis pose med når de har købt noget, resultatet er at nogle kommer hen og afbryder os MENS VI SNAKKER MED ANDRE og spørger om de ikke må få en pose fordi det anden stand havde ikke flere ingen poser tilbage (de havde aldrig haft nogle poser med) siger vi nu nej så yder vi jo en dårlig service.
moralen er at lige meget hvad man gør er der altid nogen der syntes de får en dårlig service SELVOM DE IKKE HAR KRAV PÅ NOGEN SERVICE.


Hej Michael

Jeg syntes du angriber problemet fra en forkert vinkel. Det er ikke et spørgsmål om hvem der har krav på hvad, men om du som detailhandler har kunder nok til at din butik er rentabel. Der vil altid være urimelige idioter i din butik og sådan vil det altid være.  Hvis du ikke kan se gennem fingre med det, bliver du hurtigt en af de tørre, sure, ikke-servicemindede handlende som efter noget tid må lukke. Men hvis du holder fast i dit høje serviceniveau og gode humør, også efter kunden har handlet, så skal det nok gå dig godt.

Dbh Martin
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 08:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kommer til at tænke på en historie fra en tidligere kollega...

Han var produktchef i virksomheden, og i forbindelse med lancering af nogle nye produkter, besøgte han nogle forhandlere for introducerer dem for produktet, og for at give dem nogle gode tips til hvordan de kunne sælge produktet. Han havde en lidt speciel oplevelse i en af butikkerne.
 
Butikken åbnede kl. 10, så de aftalte at han skulle komme kl. 9 så de kunne være færdige til åbningstid. Men kl. 9 var sælgeren i butikken ikke dukket op, og det var han heller ikke kl. 9.30. Kl. 9.45 undskyldte butikkens indehaver alt hvad han kunne, men først kl. 10 kom sælgeren. Så spurgte indehaveren sælgeren om hvorfor han ikke var kommet kl. 9 som aftalt, og så sagde sælgeren: "Til den løn jeg får her kommer jeg fandeme ikke et sekundt før åbningstid".
 
Hvis han har samme attitude overfor kunderne skal han nok få solgt en masse
 
mvh Carsten
Tilmeldt 28. Oct 05
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 08:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Min pointe  er blot at selvom vi leverer en god service så vil vi stadigvæk blive opfattet af nogen som at vi levere en dårlig service,og det gør vi ikke, så  kommer det lidt an på hvilke briller man ser med.

som nævnt har jeg ingen butik det er blot min erfaring fra messer og udstillinger.(forbruger messer)
 
Det jeg mener med at de ikke har krav på service skal forståes i den forbindelse at når jeg står travlt optaget og bliver afbrudt flere gange så skal jeg passe meget på at de personer jeg snakker med ikke får den opfattelse at alt muligt andet end dem er mere vigtigt. 
Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 08:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 5/2/2006 8:34:19 AM Forfatter: Michael Brogaard

Min pointe  er blot at selvom vi leverer en god service så vil vi stadigvæk blive opfattet af nogen som at vi levere en dårlig service,og det gør vi ikke, så  kommer det lidt an på hvilke briller man ser med.

som nævnt har jeg ingen butik det er blot min erfaring fra messer og udstillinger.(forbruger messer)
Det jeg mener med at de ikke har krav på service skal forståes i den forbindelse at når jeg står travlt optaget og bliver afbrudt flere gange så skal jeg passe meget på at de personer jeg snakker med ikke får den opfattelse at alt muligt andet end dem er mere vigtigt.


Man kan aldrig stille alle tilfredse! Nogle mennesker søger konfrontationer og som martin siger - glem dem. Har flere gange oplevet, at folk når jeg er ude med HP kommer hen bare for at fortælle, hvor latterlige HP er i deres øjne. De får bare et smil og "kan du have en god dag"

I dit tilfælde ville jeg hænge poserne så folk kan se dem meget tydeligt - hvis altså din økonomi kan bære det. Har selv meget gode erfaringer med at undskylde over for dem jeg snakkede med, når jeg bliver afbrudt. Det kan kunden godt forstå, for det er jo ikke din skyld "posemanden" ingen pli har!
Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 08:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Service er noget du ikke kan forvente, men bliver overrasket over hvis du får det. Derfor skal man også passe frygteligt på, hvis man som f.eks. Vordingborg Køkkenet reklamerer med at de har Danmarks bedste kundeservice, for hvad hvis de en dag ikke har det? Så slår det tilbage med dobbelt kraft.
 
Hvis en ungarbejder derimod lægger mine varer i en indkøbspose for mig, når jeg køber ind i supermarkedet, så går jeg derfra med følelsen af at have fået en god service - fordi jeg ikke forventede det.
 

EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Fra Tølløse
Tilmeldt 26. Jan 06
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig! Det har meget med forventninger at gøre. Forleden tog jeg mig selv i at fundere over, hvorfor kasseassistenten i Netto var så glad, at hun gav mig et stort smil, sagde tak og hej. Det er jeg ikke vant til, men hvor var det fedt!

Har I forøvrigt set siden www.haderkunder.dk? Her kan I finde en del af svaret på, hvorfor vi som kunder ofte oplever dårlig service. Det er vores egen skyld - læs f.eks. Top trættende.
 
Mvh.
Claus

Professional Quiz Services - 1st-Quiz.com

Tilmeldt 1. May 06
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er jo forrykt! Jeg kan ikke se en grund til de danske detailhandleres evige whiner-tendens.

De spilder vores tid, og ikke mindst deres egen....

Hvorfor ikke bare bruge tiden fornuftigt og få orden i sagerne fremfor at klynke over for lidt hjælp og for høje skatter?

Tilmeldt 20. Nov 05
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Helle.

 

Op med humøret, med tiden vil kunderne finde vej til de steder der yder den slags service du dér beskriver.

 

Selv bor jeg så tilpas tæt ved grænsen at jeg går til frisør i Tyskland - når jeg nu alligevel skal handle lidt.
Forskellen er, ud over prisen, at de byder én velkommen, at de hænger overtøjet på plads, at de åbner døren for én når man går - og husker at ønske "på gensyn". Det er fuldstændig ligegyldigt med prisen i det spil kegler - jeg kommer hos min frisør så længe de yder en bedre service.

 

Hvis det er en sådan oplevelse du giver mig i plantecentret - ja, så har du fået en kunde mere der vender tilbage.

 

Med venlig hilsen

 

CArsten O. 

Side 4 ud af 5 (41 indlæg)