Jeg har selv et firma der tilbyder bartender og bar til fester og lignende, og vil derfor gerne høre om dine erfaringer i forhold til salg til din kundegruppe.
Det er primært gennem annoncering i lokalområdet (lokalavis, brugsen, flyers) jeg er kommet igang.
Jeg er på nettet også med Online booking, Google adwords osv. men der er ikke meget der kommer den vej.
Ellers er det primært mund-til-mund metoden. Jeg sørger for altid at sende rigeligt visitkort med maskinerne ud. min erfaring siger mig at der altid til en fest er 3 mennesker der skal holde fest inden for de næste 3 måneder. så er det bare med at have leveret en god service...
Jeg skal understrege at jeg udelukkende lejer maskinerne ud, jeg har ingen planer om at begynde at importere/sælge dem (endnu da).
Hvad med dig selv, hvilket område arbejder du i, hvor længe har du været igang og hvor mange bartendere har du ?
Vi har snart været i gang i et år, kører det indtil videre ved siden af mine studier. Egentlig meget dejligt at have fritidsarbejde ved sig selv.
Vi har for første gang forsøgt os med lidt markedsføring, vi var med på messen wine & dining i Århus. Faktisk en rigtigt stor succes. Vi har fået en ret god respons.
Hvad bruger du på annoncering om året? For jeg kunne måske godt tænke mig at prøve noget annoncering i århus og omegn.
tja, hvis der skal gå 3 måneder mellem hver post så tror jeg at mine tal når at blive uaktuelle ;-)
Hvis du tænker på at udleje noget jeg også udlejer så må jeg kraftigt fraråde det i dit område, jeg har faktisk mange fra området syd for Århus, der kommer til Brande efter mine maskiner ;-)
Lige nu bruge jeg vel 20 k om året på reklamer, det svare til ca. 70% af min omsætning, her det første ½ år af min virksomheds levetid.