Jeg er begyndt at bruge Google Adwords Keyword Tool til at checke antallet af søgning på nøgleord/nøglefraser (der så efterfølgende sammenlignes med antallet af sider hos Google).
Men jeg er lidt i tvivl om, hvilken en indstilling, der giver det bedste billede af antallet af søgninger: "Bred", "Sætning" eller "Eksakt"?
Jeg har muligvis ikke forklaret mig helt godt nok.
Det er ikke til Adwords-annoncer. Jeg forsøger at bruge det til organisk SEO, således at jeg kan finde de keywords, der giver den bedste sammenhæng mellem "udbud og efterspørgsel" - altså de keywords (og sætninger), der bliver søgt meget¨på, men som der ikke indgår i så mange sider (tekst, titel osv.).
Og i den forbindelse er jeg lidt i tvivl om, hvilken type, jeg skal vælge for at få et retvisende billede i forhold til søgemaskineoptimering.
eksakt søgning giver det bedste billede. Følgende resultater for en bred eller sætnings søgning er problematiske:
tennissko 5000 / måned
hvide tennissko 1000 / måned
For både bred og sætningssøgning vil de 5000 for "tennissko" inkludere de 1000 søgninger der foretages på "hvide tennissko". Det synes jeg selv er ufedt, og bruger altid eksakt.