Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markedsføringsplan

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 100
Fra  Rasmus Thrane Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg påtænker, at lave en markedsføringsplan her for mit firma. Vi er på business to business markedet, og der skal derfor ikke markedsføres mod privatmarkedet.
 
Jeg savner, en skitse/model der viser hvordan man kan gribe sådan en plan an! Måske et værk der trin for trin fortæller processon i sådan en plan......
 
Nogle der kender til nogle websites, bøger, osv.?
Fra Tølløse
Tilmeldt 26. Jan 06
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :
En markedsføringsplan kan være en stor eller en lille sag - afhængigt af hvor meget du har formuleret i forvejen.
 
Det er vigtigt, at du forinden du går i gang med selve markedsføringen har klarlagt:
  • ProduktFORDELE - hvad gør dine produkter for kunden
  • Produktportefølje
  • Markedssituation/-beskrivelse
  • Målgruppe(r)
  • Konkurrentsituation i forhold til dine produkter
  • Markedsføringsbudget - dette kan diskuteres, nogle vil mene, at man er nødt til at line den ønskede markedsføring op først, for derefter at tage stilling til prisen. Min erfaring er, at det er lettest at arbejde med, når man på forhånd ved, hvor mange penge der er sat af.
Herefter kan du i skema planlægge:
  1. Aktivitet + beskrivelse
  2. Målgruppe for aktiviteten
  3. Budskab
  4. Periode for aktivitet
  5. Medie(r) og budget
  6. Ansvarlig
En ting, som der er kommet meget mere fokus på i de senere år er; opfølgning på aktiviteter. Det er vigtigt at måle og evaluere på resultaterne, så man til en anden gang ved, hvad der virker, og hvad der ikke gør. Det er også en god ide at synliggøre, hvad markedsføringen betyder for bundlinien i kroner og ører.
 
Du kan finde skabeloner ved en søgning på Google på Markedsføringsplan og skabelon. Litteratur kan jeg ikke lige ryste ud af ærmet - det kommer nok senere.
 
God fornøjelse!
Claus
 

Professional Quiz Services - 1st-Quiz.com

Fra Galten Østjylland
Tilmeldt 17. Apr 06
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Markedsføringsplan: Målet er vel en rimelig overskuelig plan, der ikke ender med at blive for indviklet. Her nogle link.

Ja så kan du hente mange praktiske oplysninger på http://www.virk.dk

Du kan også hente samme og nyheder på http://www.erhvervsbladet.dk

Også om Logistik - Industri mv. på http://www.horisontnet.dk

Også på index A til Z - ÆØÅ http://www.berg-marketing.dk

Artikler / PDF http://www.talefod.dk 

Ellers skak jeg ikke gøre mig klog på salg af maskiner til træindustrien.

nankai

Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 100
Fra  Rasmus Thrane Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

hej kreabizz

Takker for alle dine flotte indputs. Skal nok kommentere det yderligere senere.

Fra Galten Østjylland
Tilmeldt 17. Apr 06
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København
Tilmeldt 21. Sep 05
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Trane

Jeg har massere materiale omkring B2B markedsføring som jeg godt kan sende til dig hvis du er interesseret?
 
Ellers sidder jeg selv i øjeblikket og læser lidt i de to bøger du gratis kan downloade her:
 
 
Det er to af de mest anderkendte bøger når vi snakker relationsmarkedsføring.
 
Indenfor de klassiske markedsføringsteorier findes der letlæsseligt materiale på http://www.berg-marketing.dk .
 
Mht. en skitse for hvordan du griber det an, så plejer jeg at gå ud fra noget ligende:
  1. Segmentering (opdel markedet i grupper med samme behov og forventning til produkt, service og relationer og vælg de(t) "bedste")
  2. Kundeanalyse (analyse af købsadfærd, beslutningsadfærd, behov, forventning og brug af produkt/services)
  3. Konkurrentanalyse
  4. Marketingmikset (Produkt, Pris, Distribution, Promovering, evt. m.fl. - herunder evt. strategi for strategi for diffrentiering, positionering og brand)
  5. Handlingsplan
Dette tager afsæt i den klassiske markedsføringsteori, men det kan godt være det ikke er det mest optimale?
 
I reealiteten er det svært at planlægge sin markedsføring i sådanne trin. Fx kan det være svært at segmentere uden af have viden om kunderne. Så afhængig af dit behøv kan du jo rokere rundt på det.
 
Well, du kan skrive mig en mail på martin@bde.dk - så skal jeg sende dig al mit materiale.

Med venlig hilsen

Martin Poulsen, Driversnote

Fra København
Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 280
Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Et stinkende godt website der har det hele i overskuelig form uden at kaste om sig med for mange fagtermer er  www.100svar.dk
 
Er du stram i engelsk er http://www.marketingteacher.com/Lessonstore.htm et hit.
 
Vil du under motorhjelmen på de forskellige muligheder er Principles & Practice of Marketing 3/e af David Jobber en bog du ikke må falde i søvn til.
 
På dansk findes International Markedsføring fra forlaget trojka som er fin. Men det er ikke en jobber.
 
Keep it simple - and keep it flexable

 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)