Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

S.M.B.A omdannes til Aps, kan det lade sig gøre?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Vedbæk
Tilmeldt 24. Sep 08
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg har læst mange indlæg om debatten mellem smba og aps. Jeg hælder mest til Aps.

Men har hørt flere tale om at et smba kan omdannes til et aps ud fra selskabets egenkapital. Kan dette passe.?

Personlligt tænker jeg at det ikke kan passe for der må da være forskel på om jeg skyder 125.000kr ind i selskabet som jeg selv har tjent og betalt skat af eller om jeg skyder 125.000kr fra min egenkapital ind som der kun er betalt virksomhedsskat af.? E&S lød også somom det ikke var rigtigt m an kunne omdanne et smba til aps uden at få nyt cvrnummer og hæve overskuddet.

Er der nogen der kan hjælpe mig.?

Ps. Kan det passe at man ikke kan oprette et smba gennem digital signatur og altså må vente de 13uger som de har på skriftlig behandling hos E&S.? Er der nogen måde man kan oprette sådan et hurtigere.?

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du med omdannelse mener omdannelse uden skattemæssige konselvenser som fx. aps til A/S eller personvirk til aps (via virksomhedsskatteloven) så mener jeg bestemt ikke du kan omdanne smba til aps. Men du kan selvfølgelig altid lukke en virksomhed og starte en ny som e&s foreslår, men det er jo ikke det du er interesseret i - jfr. skatten.

+

SMBA'et adskiller sig jo netop fra aps og A/S ved ikke at ligne ApS & A/S, og derfor kan jeg ikke forestille mig, at du bare kan omdanne det. Du kan i hvert fald næppe anvende lov om skattefri virksomhedsomdannelse hertil fordi den forudsætter personlig virksomhed.

- du bør dog undersøge om smba'et ikke kan indgå i en udskillelse af aktiver og passiver, hvorefter du skattefrit overfører "indholdet" af smba til et underliggende datterselskab, der kunne være et aps. herefter oppererer driften videre i aps'et og smba'et fortsætter som holding. Ring og tjek med skat - det er gratis - bare spørg efter selskabsbeskatningen eller en, der ved noget om omstrukturering. efter forvaltningslovens skal de jo vejlede dig... - glæder mig til at høre om tanken holder vand eller ej.  

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Ja...det kunne være interessant at høre, om aktiver og passiver kan indgå i en udskillelse fra SMBA til ApS!

Der er lang ventetid på registrering....har en sag inde hos EogS i forbindelse med registrering af ændring i et

I/S for ind-og udtræden af interessenter.

Fik at vide i går, at der var en behandlingstid på minimum 12 uger!

Fra København
Tilmeldt 18. Jul 06
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 02:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter og Jacob,

Jeg har hørt noget om at det fra årsskiftet vil være muligt at oprette Aps uden at indbetale de 125.000kr.

Passer det? 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Ja.....regeringen er i gang med at forenkle reglerne.

Om det kommer til at gælde fra foråret 2009 eller fra hvornår, ivdes endnu ikke.

Fra København
Tilmeldt 18. Jul 06
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter,

Takker....håber de skynder sig....og forresten hvad er et skuffeselskab.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Et skuffeselskab er et færdigregistreret selskab......som kan købes......oftest uden aktivitet.

Fra København
Tilmeldt 18. Jul 06
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 00:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Hej!

Et skuffeselskab er et færdigregistreret selskab......som kan købes......oftest uden aktivitet.

Hej Peter,

Hvad koster det og hvad er fordele/ulemperne....

 

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Ulempen er at du betaler først for at sælger har haft selskabet med kapital stående i en tid, herefter betaler du for at få selskabets "indhold" vedtægter m.v. lavet om så de passer på dig. I gammel dage - dengang man ikke kunne registrere online og få cvr med det samme (men skulle vente i 3 måneder) var der et kæmpe marked for at sælge sådanne selskaber, og de kostede 12 - 15.000. I dag har de kun pointe i ganske få tilfælde. Fx. hvor du skal købe en virksomhed med "tilbagevirkende kraft" fra fx. 010708, da er det relevant med et selskab der levede på dette tidspunkt og ikke først kom til verden i dag.

Mit koncept baserede sig i 2004 på et opgør med de nævnte udbydere, og vi udgav www.ditselskab.dk hvorefter priserne på selskaber faldt til ca. 2.000 hvor de fortsat ligger. Vi var de første på det nye marked, og selv priserne på skuffeselskaber er faldet til 2.000.

hvorvidt aps ender med kapital på 0,00 ved ingen endnu, men der er væsentlige ændringer på vej. der kommer en blog fra mig herom snart.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen!

Hvis jeg var dig ville jeg slet ikke spekulere i skuffeselskaber, idet du ikke ved om et sådant har lig i lasten.

Lav da et nyt selskab, som kan oprettes meget billigt....fra omkring 1000 kr. og opefter.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)