Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feedback af logo

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære venner..

Jeg vil gerne bede om feedback på et udkast til et logo jeg har fået lavet til min nye webshop. Shoppen sælger forskellige produkter til enkeltmandssikkerhed. Røgalarmer, overfaldsalarmer, Autoudstyr mv. Nøgleordende her er selfølgelig Tryghed, sikkerhed og pålidelighed.   

4/1-JDR "Follow me i'm the infantry"

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Ganske kort - Jeg kan bedst lige 4'eren. Jeg synes den røde farve er for dominerende og giver i mit hoved en "negativ/advarende" effekt. 

Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian.

 

Jeg tilslutter mig også nr. 4 som den bedste af nogenlunde samme grunde:

 

1+2: Den røde farve virker som en advarselslampe og skræmmer væk

3:     Skriften virker lidt hård og har lidt samme effekt

4.:    Farve og skrift passer nu sammen, DIN og DK er begge grønne og omslutter sikkerheden!

 

Held og lykke med det.

 

Hilsen

Anne

Freelance tekstforfatter, artikelskribent, taleskriver, forfatter www.taler.mono.net

Fra Århus
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 207
Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian

Jeg synes du skal bruge 3'eren, men lave teksten i samme farve som 4'eren.

Og så ville jeg fjerne den streg, der går fra K'et og ind under teksten - det er unødvendig støj.

DBH Ronni

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis en farve skal signalere tryghed, skal den være mørk og varm. Det er hverken den røde eller den grønne, der nu er brugt. Jeg ville vælge en mørk rød/bordeaux, mørk grøn eller en mørk blå i stedet.

Derudover ville jeg gå ud fra logo nr. 3 og fjerne stregen fra k'et og ned under og måske lave 'din' og 'dk' i den farve, der nu vælges.

Til slut savner jeg en skygge på den første trekant i selve logoet. Er det ikke meningen, de ligesom skal omslutte og dermed virke beskyttende? Så skal der også en skyggeeffekt på, som der nu er på den gule...

Håber du kan bruge kommentarerne til noget.

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan bedst lide 3'eren - rød er for hidsig og skriften virker stærkere på 3'eren. Men hvorfor ikke lave den i blå og grå? Det er de "sikre" farver - rent psykologisk og derfor valgte Danske Bank dem i sin tid. :)

En ufarlig mærk blå og så den grå du allerede har, så tror jeg du rammer rigtigt :)

Mette

Fra Hobro
Tilmeldt 29. Apr 08
Indlæg ialt: 229
Fra  DreamAbout.dk Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er også til 4. eren. Dog syns jeg at stregen nedenunder der kommer ud af det sidste K er unødvendig. Altså logoet ville fint kunne bæres alene.

 

Less is more...

Tilmeldt 16. Nov 07
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey

For lige at være total på tværs så synes jeg skuda nr 1 står klart mest markant. Den "kursive" er jeg ik speciel glad for, jeg syntes ihvertfald ik den udstråler sikkerhed. Når vi nu er ude i psykologiske forklaringer.

Farvere rød,gul og grå synes jeg holder fint - der er knald på. Den røde indikerer mere noget action, noget forbudt, i nogle tilfælde noget forkert... eks færdselstavler osv. Kunden står med følelsen af de vil ha noget stop effekt - ik noget alt for roligt. Måske har de lige haft indbrud og vil forbedre deres sikkerhed. Den sikkerhed skal ik udstråle ro - den skal udstråle "bliv væk tyv".

 

Tryg bruger jo eks. også rød i deres logo - og de sælger forsikringer

 

Det skal lige siges jeg er enig med at du skal få fjernet stregen under - det er for fanzy. - Logo symbolet er helt klart bærende nok i sig selv.

 

Nå bare lidt kommentarer

Og som jeg altid siger - alle tror de har en designer gemt inde i sig. Tænk sig hvis folk havde samme holdning til bogholderi eksempelvis eller jura.
Med det mener jeg at du skal være selektiv i de svar du får

 

Held og lykke med logoet

 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronni Jonassen:

Hej Christian

Jeg synes du skal bruge 3'eren, men lave teksten i samme farve som 4'eren.

Og så ville jeg fjerne den streg, der går fra K'et og ind under teksten - det er unødvendig støj.

DBH Ronni

 

100% enig med Ronni ;o)

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra København
Tilmeldt 5. Jan 08
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg syntes de er lidt kedelige ... hvad med at få lidt mere dybde og smæk på ... bare fordi man skejer lidt ud, behøves jo ikke betyde man ikke er seriøs ^^

Her er bare et eks. (fonttype, farver og tekst etc. til højre for skjoldet er bare tralala tilføjet for at skjoldet ikke skulle stå alene. Man kunne dog satgtens lave noget der samlede skjoldet og navnet mere som en helhed/emblem ... hvilket måske ikke ville være dumt.

 

Digital Communication | Integration

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)