Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Serverløsning

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)
Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 08:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 5/3/2006 12:12:59 AM Forfatter: Kjeld B.
En VPN er helt rigtig at bruge, men at SBS ikke indeholder en fjernbruger løsning, er jeg ikke enig i.
Du definerer en fjernbrugerløsning som en terminalløsning. Det er jo blot én type fjern forbindelse til serveren.
Men Remote Web Workplace og SharePoint Services er også en fjernbruger løsning til serveren.
Det er jo kun fjernforbindelsen til fjernskrivebord der vil passe på din beskrivelse, og den bruger typisk kun administrator.

Undskyld hvis jeg har misforstået noget, men kan man med Remote Web Workplace gå ud over de to administrative fjernbrugere?

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Den tråd har godt nok udviklet sig lidt må man sige. However. Jeg har skimmet den men vil ved lejlighed nærlæse jeres gode råd. Bare lige et par spørgsmål:

 

Nu bliver der talt om en hosted exchange løsning hos eks. Scannet: Har jeg ret hvis jeg antager at det kun er en mailserver. Dvs. at vi ikke vil kunne bruge en sådan løsning som fjernlager. 

Som før nævnt ønsker vi en løsning hvor vi ved at logge os ind på en server (FTP server ?) kan få adgang til alle vores dokumenter + mails, herunder kunne aflæse og skrive mails i outlook på nøjagtig samme måde som normalt, bortset fra at alle maskiner skal kunne anvende samme outlook.

 

Er det muligt at lave en løsning hvor man har to outlook systemer på samme server.

 

 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 30. Apr 06
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej ellegaard,

Jo, der er flere end blot administrator konti som kan bruge Remote Web Workplace. Alle der har tilladelse kan bruge det.


 

Hej Skat & Råd,

En hosted exchange giver dig en mailkonto med OWA (Outlook Web Acces), som ligner Outlook. Det kan opsættes så I får konti i gruppe der hører sammen, så I har såkaldte "Offentlige mapper". Her vil der kunne deles filer, men kun de filer I så lægger ind her. Din egen Outlook skal sættes op til at synkronisere med mail kontoen, og så har du på den måde adgang via web, og egen PC/bærbar. Så du har ret, det er "kun" en mailserver, men med funktioner, så du kan dele filer, noter, opgaver og kalender. (Jeg går her udfra at Scannet bruger Microsofts standard setup)

Ved FTP får du kun en transportmulighed af dokumenter/filer frem og tilbage. FTP giver dig ikke adgang til mails, andet end i "rå" format, hvor du så skal bruge en mail klient til at åbne dem. Det kan lade sig gøre, men er bøvlet og ikke særlig sikkert.

Hvad mener du med to Outlook systemer? Exchange kan sagtens håndterer flere domæner, men du lægger ikke to exchange servere på en og samme server.

 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Outlook konti:

I dag har vi Outlook på to maskiner: En til Skat & Råd og en til det andet firma. Jeg vil bare sikre mig at vi kan bibeholde denne opdeling, så alle mails ikke ryger ind i samme Outlook, men at Skat&Råds mailkorrespondance fortsat kan holdes isoleret (jeg taler ikke om mailkontoopdeling i Outlook).
 

I princippet ønsker jeg at en serverløsning kan opdeles så den ene halvdel er til Skat&Råd og den anden halvdel er til det andet firma. Det gælder såvel filer (word m.v.) som mails.

 

Vedr. mails er det ikke noget problem at det kun er de rå mails der ligger på serveren. Afgørende er at det at man åbner en mailspå den ene maskine ikke gør at den bliver væk på den anden. Dvs. man skal kunne se alle sendte og modtagne mails på de enkelte computere. Her taler vi om to stationære og 2 bærbare. 1 stationær/bærbar til Skat & Råd og 1 stationær/bærbar til det andet firma.

 

Er der iøvrigt ikke noget med at man kan bruge en computer som server ?   

 

 

 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 30. Apr 06
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Bent,

Det sættes op på følgende måde:

Alle computere skal have XP professionel, og de bliver sat op til at være medlem af serveren (serveren er blot en computer, men bør ikke bruges som arbejdsstation), og hver computer eller bruger får et login. Med et bruger login kan det sættes op, så det er ligemeget hvilken computer brugeren logger på, så har han/hun sin adgang til Outlook, filer m.m.

Jeres mails ligger ikke på den enkelte computer, men på serveren, hvor der er central adgang. Men hvis du vil have opdelt mails til Skat&Råd og til det andet firma hver for sig, så skal delingen jo ske et sted. Du vil ikke have delingen sker i samme Outlook, så det skal gøres ved computeren eller brugeren. Ved brugeren er det mest fleksibelt.

Delingen af filer foregår efter samme kriterie. Man opretter en gruppepolitik (regler for en bestemt brugergruppe), en for Skat&Råd og en for det andet firma. Computeren eller brugeren er så medlem at den ene eller den anden gruppe, og reglerne styrer hvilke filbiblioteker der er adgang til m.m.

Hvis den samme person el. computer skal have adgang til det hele, så er det bare at oprette en mappe til hvert firma, eller det kan sættes op, så hvert firma har sit eget drev bogstav, så alt f.eks. til Skat&Råd ligger på drev S:\ og det andet på F:\

Der er mange muligheder, og der vil sikkert også være nogen der har andre idéer.

Håber jeg ikke har forvirret dig, og at det er nogenlunde klar tekst!

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 02:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil lige følge op på denne da det nu er ved at være tid til at beslutte sig.

Umiddelbart taler vi kun om Zimmermann Skatterådgivning ApS og der skal kobles 1 bruger på (mig) + 1 evt. 2 mere (som dog ikke vil benytte det bortset fra i nødstilfælde). Helt konkret kan jeg se at mit nuværende lagerplads forbrug er ca 250 MB + mails men da der er tale om et arkiv vil det jo vokse. 

Medmindre en af jer har en kanon god pris på en "egen serverløsning" så lyder det som at jeg skal have fat i et såkaldt "hosted office" og umiddelbart virker Scannet som det mest forståelige/informative (udelukkende vurderet på websites-indhold) men jeg har dog også set på soft-net og Mondo.

Er der nogle - bedre eller mere prisbillige- alternativer til disse, og er det et problem at jeg kører Vista og Office 2007 i dag (skal jeg nedgradere til office 2003 er det ikke afgørende) + Summa Summarum ?

 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 30. Apr 06
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bent,

De priser der tidligere er nævnt for en "egen serverløsning" er meget almindelige. En Small Business Server 2003 (standard) + hardware + opsætning, får du ikke under ca. 12 - 15.000,- Kr.

Ved valg af en hosted remote desktop løsning inkl. MS Office og Exchange er du fleksibel, men du får sikkert ikke lov til at installere Summa Summarum, med mindre du har din egen terminalserver. Har du fået tilsagn om det hos nogen af dem du nævner?

Ved hosted desktop er det ligemeget hvad du kører på din egen PC, bortset fra kombatibilitetsproblemer mellem Office 2007 og Office 2003 dokumenter. Alt efter hvad hoster leverer. Leverer de Office 2007, er der ingen problemer, men leverer de Office 2003, så bør de også have installeret et lille program fra Microsoft, som løser kombatibilitetsproblemet.

Da der kun er tale om en enkelt bruger, hvorfor så ikke bare arbejde foreløbig med en bærbar, og opsæt en synkroniseringsløsning til din stationære.

Mvh
Kjeld

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Fordi jeg gerne vil kunne operere fra flere maskiner afhængig af hvor i landet jeg er.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 27. Nov 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bent

Jeg er vil meget gerne rådgive dig i forbindelse med din problematik omkring hvilken løsning du skal gå efter.

Vi er en IT virksomhed beliggende i Ballerup som koncentrere sig om små virksomheder.

Du er meget velkommen til at kontakte mig på telefon 44 64 54 05

Venlig hilsen

Lasse

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Indlæg ialt: 905
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 00:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil næsten tro at du skal kigge på denne form for løsning Bent.

 

HostedOffice

Husk at kigge på ekstraprisen for selve Office pakken.

 

 

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)