Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forsikring ved udlejning

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Apr 08
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Er der nogen der kan fortælle mig om jeg skal have en forsikring på ting som jeg udlejer, tænker på om det kræver en speciel forsikring hvis man nu udlejer kompostkværn, græsslåmaskiner osv hvis nu lejeren kommer til skade hvis han er igang med græsslåmaskinen er det så min forsikring der skal ind og dække?

Hvilke forsikringer kræver det ellers ved udlejning af materiel?

Mvh. Brian

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en rigtig god ide at have forsikring for maskiner du udlejer. Hvis en lejer kommer til skade som følge af en defekt maskine kan du hænge på den. Du skal også via dine kontraktbetingelser og "dine egne forretningsregler" styre, at eks. en 14-årig ikke lejer en græsslåmaskine og så kommer til skade, så sæt en klausul om at underskriver erklærer sig myndig på tidspunktet. I tvivlsspørgsmål må du kræve legitimation.

Mange steder er forsikring en del af den aftale, der indgås, hvor kunden betaler præmien. Den er begrænset pr. udlejning, da den jo er for et par dage pr. kunde. Du kan dels søge lidt information hos forsikringsoplysningen og dels på hjemmesider for forsikringsselskaber. Jeg vil anbefale dig at kontakte et forsikringsselskab (erhvervsforsikringer) og tale med dem. Få tilsendt tilbud og diverse informationer og se på det i ro og mag. Jeg vil også anbefale, at du får fat i en advokat, der har kompetence indenfor forsikring, så du får er sikker på, hvad du laver. Endelig vil det være en rigtig god ide at køre virksomheden i selskabsform (eks. ApS), så du kan begrænse dit eget tab, hvis det helt umulige skulle ske (evt. med holdingselskab, så du kan flytte overskud ud).

Hilsen Jakob

 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)