Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Finansiering muligheder, udlejningsfirma/bolig

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Feb 08
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg går med seriøse tanker om at købe en lejlighed til 900.000(vurderet 1.05mill) for derefter at renovere den, så vurderingsprisen ligger på 1.200.000ca.

Renoveringen koster mig omkring 150-170.000, og jeg vil kunne leje en sådan lejlighed ud for ca. 6000-6500 + forbrug.

Idéen, lige pt i hvert fald, er at huslejen  mere eller mindre skal dække lånet på lejligheden.

Dvs. jeg står om mangler 1.070.000 og lejligheden er vurderet til 1.050.000.

Idéen er på hobbybasis og skal laves ved siden af et fuldtidsarbejde, derfor skal jeg bruge lidt kredit som dækker lånene de første 3 måneder.

Mit spørgsmål kommer så her; hvordan kan de bedst betale sig at låne pengene og kan det overhovedet køre rundt?.. Er det privatlån eller erhverslån?

 

Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 6. Jan 08
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Hvis du forventer at lejligheden kan vurderes af kreditforeningen (til belåning og ikke til salg) til 1.2 mio kr. så kan du låne 80% af det, svarende til 960.000 kr. de sidste 110.000 kr skal du låne på et boliglån eller et pantebrevslån.

Hvis vi siger at renten på de første 960 tkr er 5.5% incl bidrag, så skal du betale 52.800 kr i rente på dette lån. Lad os sige du skal betale 7% på de 110 tkr så er det 7700 i rente - i alt 60.500. Det er alene rente på finansieringen, du afvikler altså ikke.

Derudover kommer der ejendomsskat og fællesudgifter - lad os bare sige det er 18 tkr/år - så koster lejligheden dig 78.500 - dividerer du det med 12, så koster den 6541 kr pr måned før skat.

Jeg har svært ved at se det er en god ide - der skal ikke meget tomgangsleje til før det bliver en rigtig dårlig ide. Det der kan gøre det til en rigtig god ide er at du har en forventning om at prisen skal stige markant på lejligheden, så betyder det jo ikke så meget at du kører med et lille underskud på driften. Eller også skal du have en langsigtet plan om at dine børn skal bo i lejligheden.

Om du skal eje den privat eller i selskab er et temperamentsspørgsmål - der er en fordel rent fradragsmæssigt i at have sådan en lejlighed i virksomhedsskatteordning. Jeg ville dog selv til enhver tid vælge et selskab da jeg synes det er nemmere at overskue.

VH Bo

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)