Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af virksomhed/koncept/idé

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej iværksettere

Hvordan vil i foreslå man griber det an, hvis man har en virksomhed/koncept man vil sælge? Det er sådan set et køreklart firma, med en stærk idé og et godt koncept.

Det skulle jo helst afvikles uden idéen omkring projektet bliver afsløret.

På forhånd tak.

Mvh,
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Du får den bedste pris, hvis du selv sparker virksomheden i gang og beviser et solidt overskud.

mvh Hans
Tilmeldt 30. Apr 06
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 01:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Toft,

Du har ikke en virksomhed, men en idé/koncept du vil sælge. Der er ikke noget firma som sådan?

Jeg går ud fra at konceptet/idéen er beskrevet og dokumenteret.

Det er altid problematisk omkring salg af idéer/koncepter, specielt hvis der ikke er taget patent. Derfor indgår du en skriftlig aftale med dem du skal præsentere projektet for, med underskrifter og det hele, inden du præsentere projektet. Aftalen skal naturligvis indeholde klausuler om, at konceptet eller idéen ikke må bruges helt eller delvist på nogen måde, uden forudgående godkendelse af dig. Få evt. en advokat til at udarbejde dette stykke papir. Du vil kunne få brug for advokaten i en situation, hvor du ska bruge et vidne om at projektet/konceptet/idéen er udarbejdet af dig. Det vil ingen dommer sidde overhørig, i tilfælde af en strid, mellem dig og en som vil udnytte din idé, uden at du får noget ud af det. Prøv evt. at se eller søge på "ophavsret".

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 07:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Toft,



 Korntrold har for nylig solgt to forretningsideer - du kan da prøve at sende ham en besked. Hvis han da ikke svarer på dit indlæg



 Generelt er der ikke mangel på ideer, der er snarer mangel på folk der kan/vil føre dem ud i livet. Så du skal nok have noget meget gennembearbejdet materiale om din ide, som nok også skal være ret unikt, hvis du skal forvente at få penge for den. 



mvh Carsten



Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 07:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Kjers Kommunikation: Æhhh ja, men nu var det sjovt nok ikke det jeg spurgte om...
Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 08:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 5/4/2006 7:47:36 AM Forfatter: S. Toft Kjers Kommunikation: Æhhh ja, men nu var det sjovt nok ikke det jeg spurgte om...




 



Det var et godt råd, som du kan tjene gode penge på at følge. Om du følger de råd der kommer eller ikke, er helt op til dig selv. Men lad være med at sable folk ned når de prøver at hjælpe dig, det giver ikke den store lyst til at hjælpe en anden gang...



 



Bare et godt venlig ment råd.



Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 08:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Kjeld B.: Tak for det fyldige svar. Der er sådan set et firma, men det er jo ikke noget rigtigt firma før man udskriver fakturaer. Men det er oprettet. :)

Mvh

Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 08:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Carsten Jacobsen: Tak for tippet, det vil jeg lige undersøge nærmere.

Mvh

Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 08:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Dimitri: Det er også fint at Kjers Kommunikation kommer med gode råd, men det siger lidt sig selv. Ønsker ikke at sable nogen herinde, men folk skal vel heller ikke skam-roses fordi de svarer på en tråd? :)

Mvh

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 08:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 5/4/2006 8:24:05 AM Forfatter: S. Toft Dimitri: Det er også fint at Kjers Kommunikation kommer med gode råd, men det siger lidt sig selv. Ønsker ikke at sable nogen herinde, men folk skal vel heller ikke skam-roses fordi de svarer på en tråd? :)

Mvh


 


For nogen gør det ikke. Nogen regner med at de kan sælge en idé, og kun idéen til rigtig mange penge. Men faktum er at har du allerede bevist at konceptet holder vand, og at du kan skabe et stort overskud, vil du kunne få en højere pris for det.

At det giver mening for dig, er kun godt 

 

At skamrose folk er godt en gang imellem!

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)