Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

S.M.B.A til A/S (ell. ApS) + muligt...

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

En tidligere tråd beskæftiger sig med spørgsmålet om man kan omdanne sit S.M.B.A om til et ApS..

Jeg sagde nej, det kunne jeg ikke forestille mig, og har tænkt over det siden..

Hvis man omdanner sit SMBA til AMBA i henhold til lov om erhvervsdrivende virksomheder § 3 (og § 4) kan man herefter anvende aktieselskabslovens § 135 til at omdanne AMBA'et til et A/S (omdannelsen kan under forskellige forudsætninger ske skattefrit efter Fusionsskattelovens § 14f).. herefter kan man omdanne A/S'et til et ApS, hvis det var det man gerne ville.

Øvelsen kræver nogen verifikation af visse dele af processen, og jeg antager at den ville kunne finansiere en efterårsferie, så man skal nok lige tænke sig om inden man sætter dobbelte rådgiver på opgaven... Men det kan altså lade sig gøre, hvis en af jer SMBA'ER der ude sidder med de tanker...

PS: Kan man være lidt frisk og sige, at denne besværlighed påviser, at SMBA'et skal man altså nøje overveje om man skal anvende, fremfor de etablerede selskabsformer...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Advokat Jacob Tøjner - www.ditselskab.dk:
omdanne sit S.M.B.A om til et ApS..

Hvorfor skulle man dog gøre noget sådant?

Det lyder da ellers godt, hvis man vil betale en masse penge og ingenting få ud af det.

Begrænset hæftelse er begrænset hæftelse. Der er eksempelvis ikke grader af begrænset hæftelse.

Advokat Jacob Tøjner - www.ditselskab.dk:
at SMBA'et skal man altså nøje overveje om man skal anvende, fremfor de etablerede selskabsformer...

Det VAR dog en usædvanlig snørklet argumentation imod SMBA-selskaber.

SMBA-selskaber som option er jo da også etableret af staten i lighed med AmbA, ApS, A/S, P/S, K/S ETC.

MVH fra Ejler og UNDSKYLD: min signatur ser ikke så godt ud. Endnu. Web-siden er under konstruktion med nogle af de artikler, som jeg skriver på.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)