Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rettigheder til bog

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Aug 05
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har læst en god amerikansk udgivet faglitterærbog, som jeg godt kunne tænke mig at få oversat og udgivet på dansk. Men hvad koster rettighederne til sådan en bog typisk?

 

Er der nogle der kan give mig en ide om hvad sådan nogle rettigheder bør koste, inden jeg kontakter forlaget.

Er der tale om et engangsbeløb som start?

Skal de bare have løbende royalties og hvor meget er det?

Hvad med illustrationer og andet billedmateriale til bogen?

 

Hilsen

 

Christophersen

 

Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 171
Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med dig Christophersen,

Jeg har mit eget forlag og har udgivet en bestseller bog ved navn "The Models Diet - Mere end en krop" og har haft meget kontakt til amerikanske forlag. www.TheModelsDiet.com // www.Myspace.com/TheModelsDiet

Jeg kan fortælle dig, at det varierer MEGET fra sag til sag, hvordan betingelserne forhandles, så det kan jeg faktisk ikke give dig noget svar på. Det kan enten være et engangsbeløb, faste royalties osv., og der er en MASSE copyrights som skal ordnes osv., osv.,

Ret besværlig process.

For mit eget vedkommende ville min bog "The Models Diet - Mere end en krop", som skulle udgives på et større Amerikansk forlag som ville købe rettigheder til sådan noget, ikke gå for under et engangsbeløb på 3-5 mio. dollars.
Eller også skal man tale om en garanti på royalties og ligeledes at deres markedsføring og tryk af bogen, lever op til et specifikt aftalt krav. Fx markedsføringsplan og budget på min. 100.000 US dollars og tryk og distribution på minimum 100.000 bøger, something like that.

God fornøjelse :)

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)