Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Leasing

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 27. Feb 06
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Er der nogen grænse for hvad man kan lease?  Ved at lease reducere man sine omkostninger ved opstart. Men man bliver vel også bundet op på en kontrakt!?
Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Først og fremmest - hvad er det at du gerne vil lease? er det en bil? en kopimaskine? computere?? eller..?

// Jesper Skov

 

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Normalt er der en nedre beløbsgrænse for hvor lidt leasingselskaberne gider at arbejde med. I forbindelse med IT tror jeg ikke at man kan lease det hvis udstyret koster mindre end 25.000 kr.

mvh Carsten

Fra Århus
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 424
Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Kenneth,

Jeg startede for et par år siden en virksomhed med to partnere. Her leasede vi alt hvad vi kunne komme til. Lige fra IT til møblerne på kontoret. Så undgik vi en stor initial omk., men kunne tage det hele over driften, med et fast beløb hver måned. Og på den måde styre vore omk.


Tilmeldt 20. Apr 06
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

 

Der er grænser for hvad du kan lease. Eksempelvis kan man ikke lease udstyr der er en del af fast ejendom idet det bliver omfattet af ejendomspantet - ex. et gasfyr eller en indbygget trappe. Det betyder dog ikke at du ikke kan lease hele ejendommen med indbygget udstyr...

 

Der er reelt set ingen mindste grænse for hvad du kan lease. Hvis du er i en opstartsfase kan du gøre det, at du får alt dit indkøbte inventar, IT-udstyr osv. ind på en opsamlingskonto som, når du har indkøbt alt dit udstyr bliver lavet om til en enkelt leasingaftale. Dvs. du behøver kun en aftale.

 

Vær opmærksom på at du ved at lease dit udstyr ikke skal udlægge og finansiere momsen, som du gør hvis du køber udstyret og lånefinansierer det i banken. Leasingvirksomheden fratrækker momsen med det samme og det er derfor prisen ex. moms der er hovedstolen. En nystartet virksomhed er jo ofte halvårsafregnet, hvorfor det kan være op til 7 måneders finansieringomkostninger du sparer...

 

Hvis du skal have en bil vil du desuden få gavn af leasingvirksomhedens flådeejerrabat og derved få reduceret din hovedstol og finansieringsomkostninger. Ved operationel leasing er du endda fri for at skulle tænke over afskrivningerne - du ved hvad din bil koster over hele bilens levetid!

 

Desuden kan du, i hvert tilfælde hos os, selv bestemme hvornår på året du vil betale leasingydelserne. Hvis du kun har indtægter i de 4 sommermåneder kan du vælge kun at betale leasingydelser i disse måneder. Du kan i øvrigt fordele ydelserne som du vil hen over året - afhængig af din aktivitet. Du undgår på denne vis perioder med store udsving i likviditeten.

 

Det er korrekt at du indgår en leasingaftale, men du kan altid indfri den, tilføje udstyr, delindfri, udskifte udstyr osv. Kopibranchen har et grimt ry for at binde kunderne på arme og ben og tage overpriser, men sådan er det ikke i ordentlige leasingvirksomheder. Leasingbrancheforeningen har for at undgå disse aftaler udarbejdet retningslinier for hvad kunderne ikke skal skrive under på ifm. leasing af kopimaskiner - se dem her: http://www.finansogleasing.dk/pdf/Anbefalingomfinansieringafkopiogprintløsninger.pdf

 

Krone Kapital er ejet af 3 sparekasser (Morsø Sparekasse, Sparekassen Thy og Sparekassen Lolland) og er derfra "født" med en ordentlig moral - i øvrigt, og heldigvis, som de fleste andre af vore kolleger i branchen.

 

Hilsen Jakob

Tilmeldt 27. Apr 06
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Jakob,

Tager jeg fejl, men ønsker en leasing virksomhed ikke at se en balance inden de giver grønt lys for leasing?

I så fald, så har Kenneth ikke meget at fremvise eftersom virksomheden endnu ikke er stiftet. I givet fald, skal han vel have sin revisor til at attestere for, at der findes så og så meget kapital i virksomheden, inden leasing-aftalen kan indgås?

 

Flemming

Tilmeldt 20. Apr 06
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Flemming,



Det er jo korrekt at der ikke findes en balance i en nystartet virksomhed, men så findes der formentlig et budget, som vi så kan vurdere substansen af - vi vil selvfølgelig lave en almindelig kreditvurdering, som enhver anden kreditgiver.



Vores risko kan jo desuden reduceres på anden vis, eksempelvis ved kaution, ekstraordinær 1.udbetaling osv.

 

Dvs. det er slet ikke umuligt at blive kreditgodkendt selv om man er nystartet! Og husk - idet vi ikke behøver pant i aktivet, som ved lån (vi ejer aktivet i leasingperioden), er gebyrerne typisk væsentlig mindre ved leasing end ved lån.

 

Hilsen Jakob


Tilmeldt 27. Feb 06
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Til Jacob, 1000 tak for dit svar!

Det vil jo bestemt være en fordel at lease så meget som muligt, da det vil reducere mine opstartsomkostninger med  ca en million. Jeg er jo i gang med at åbne et fitnesscenter, og
jeg har fået udlejer til at indrette for et pænt beløb. Men ventilationsanlæg skal jeg selv betale, og det kan nemt løbe op på 400000 kr, så det vil jeg da håbe jeg kan lease. Udgifter til it og lyd/tv er på over 200000, hvad jeg også håber at kunne lease. Hvis jeg kan lease så godt som alt, er det "kun" huslejedepositum samt personaleudgifter i opstarten jeg skal låne til.

 


Tilmeldt 20. Apr 06
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Kenneth,

Et ventilationsanlæg vil være noget af det der vil være vanskeligt at lease idet det formentlig bliver omfattet af ejendomspantet...(hvis det bliver bygget ind i bygningen (Tinglysningslovens §37 og 37B så vidt jeg husker)) og det vil så være udlejers kreditgiver der får pant i ventilationsanlægget...

Vi har en del erfaring med finansiering af fitnesscentre, så du er selvfølgelig velkommen til at kontakte os, hvis du har brug for et tilbud.

 

Hilsen Jakob

Tilmeldt 27. Feb 06
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Jacob,
hvis det nu er mig der betaler anlægget, er det vel også mig der ejer det? eller hvad?

 

Hvem kan jeg kontakte? har du en mailadr måske?

 

MVH Kenneth

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)