Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Direct mail. -Adresse database

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 17. Jul 05
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Halløj herinde!

Jeg er selv meget tæt (forhåbentlig) på at blive iværksætter.

Der er mange planer i min "ide bog". Ens for dem er, at jeg skal bruge en liste med kunder, som jeg så blot kan lave et database baseret direct mail til.

Hvor kan man få en sådan database fil?

Hvad mener i det ville koste? Eksp. en liste over virksomheder i detailhandlen i roskilde amt..?

Er der nogle speciele programmer til afvikling af direct mail? Altså ikke noget spam her, men et program som gør det nemmere at arbejde med, end i et standard database program.

Altermativt skal jeg "sweepe" nettet for mulige kunders adresser, og så copy/paste over i et brev. Dette vil dog tage lang tid, samtidig med at jeg måske kun rammer 5% af min formodentlige kundegruppe.

Håber på gode svar. Tror også problemstillingen er aktuel for mange andre herinde.

Bedste hilsner

Jacob
Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kunne måske bruge navne og numre fra TDC, ikke billigt, men meget brugbart.
Du kan her lave en søgning på virksomheder inden for en given afgrænsning og et givent område. Denne søgning kan du så eksporterer til en kommasepareret fil og lave noget brevfletning ud fra dette.
Jeg kan ikke huske prisen, men mener det ligger på ca. kr. 5000 pr. år.


 

Tilmeldt 1. Jun 05
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Det, du efterløser, kan du få ganske gratis på Helsingør Erhvervsbibliotek. De lave gratis søgninger ud fra forskellige kriterier, som du opstiller.


Dette gode råd har jeg fået i sin tid hos Hillerød Erhvervsråd.

Prøv og se, om du kan bruge det til noget. Jeg har selv ikke nået det endnu. Men det er i hvert fald gratis.    
Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Jul 05
Indlæg ialt: 414
Fra  MedieMarketing Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Jacob,

 

Mht. adresserne, så mener du e-mail adresser, ikk? Der er jo www.KOB.dk men det koster vist også en del.

Jeg ved at flere firmaer laver disse direct-mail programmer til e-mail (og sms m.v.) I mit firma bruger vi Lettershop Mailservice (www.lettershop.dk) De har lavet et program, der hedder www.kampagnestyring.dk som er ret nemt og brugbart. Prisen kender jeg ikke lige noget til mht. mails.

ONLINEAFDELINGEN.DK - Sammensæt din egen onlineafdeling.

Se mere på www.onlineafdelingen.dk

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Forhåbentligt mener han ikke e-mail adresser. Det vil i så fald blive den dyreste directmail kampagne længe set. Jeg mener at den slags bliver takseret til et par hundrede kroner pr. modtager

Dbh Martin
Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Jul 05
Indlæg ialt: 414
Fra  MedieMarketing Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :
I så fald er www.kob.dk stadig en god løsning, hvis ellers man har adgang til dette. Her kan man nemlig få oplysningerne ud som Excel.

Men ellers er der Danmarks Statistik - de ligger også inde med disse oplysninger.

ONLINEAFDELINGEN.DK - Sammensæt din egen onlineafdeling.

Se mere på www.onlineafdelingen.dk

Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Udover at der vil være tale om Spam-mails uanset hvilket program og hvordan du griber det an, så snart de ikke har givet dig tilladelse til at sende dem reklamer, så er det som Thorborg siger den store tegnedreng... og for 200kr./stk. modtager - der kan du sq få et par gode helsiders i en større avis et par gange med den ''udsendelse'' man umiddelbart forstår du planlægger... 

I øvrigt tvivler jeg jeg på effekten af en sådan ''kampagne'' overhovedet, for folk er bombarderet med Spam hver dag... (altså..., dem af os der ikke bruger et spamfilter !)

Tag istedet og send en personligt drejet mail til alle dine potentielle forhandlere/kunder hvad det nu er du skal have fat i. Selvfølgelig kan meget standardtekst jo godt være copy-pastet - men det gør samtidig mailen legal hvis den henvender sig direkte med person osv. - Eller... et godt gammeldags brev er ret undervurderet, og så uden for meget farve og spræl på kuverten, for så bliver den sorteret til affaldsspanden ASAP den lander i butikken/kontoret!!

I de fantatiske programmer der omtales ved jeg godt man kan få den til at smide en uhyggelig masse felter ind og lave ganske mange fede ting, så som at sætte et personligt navn ind i toppen - lige som brevfletning i word - men din standard-tekst vil du aldrig kunne variere i forhold til den enkelte kunde, og ligepludselig sidder en kunde/forhandler og tænker er det mig den her er skrevet til eller??

Og så selvfølgelig, følge hver enkelt op med en telefonopringning efterfølgende. Du vil opnå langt større effekt end bare at vente på de 0,2% der selv tager sig sammen og ringer tilbage
Fra København
Tilmeldt 6. Apr 05
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 7/18/2005 9:42:05 AM
Forfatter: Martin Thorborg
Foråbentligt mener han ikke e-mail adresser. Det vil i sÃ¥ fald blive den dyreste directmail kampagne længe set. Jeg mener at den slags bliver takseret til et par hundrede kroner pr. modtager


Jep, jeg ville også slå koldt vand i blodet. Det kan blive små dyrt. Det er nemlig ikke lovligt at markedsføre sig elektronisk, uanset om modtager er privatperson, eller erhvervsdrivende. Du kan jo læse hvad der skete med Debitel da de udsendte i omegnen af 50.000 e-mail og sms'er


Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Begrebet "Direct Mail" er hentyder til Snail-Mail (Brevpost)

 

Sådan var det i hverfald i gamle dage.

Alt om både i Danmark

Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Altermativt skal jeg "sweepe" nettet for mulige kunders adresser, og så copy/paste over i et brev. Dette vil dog tage lang tid, samtidig med at jeg måske kun rammer 5% af min formodentlige kundegruppe.


Det lyder bare ikke sådan, forstå mig ret - man får forståelsen af at et brev er langsomt og dyrt, men at der er tale om en mail-kampagne.

Hvis det er brev, så er der jo ikke noget nemmere end en simpel database (kan tage udgangspunkt i en excel-liste, eksportere til access og så brevfletning i word)

Og hvis der hele tiden har været tale om post-brev, så bevares og undskyld

-------------------------------------

Forresten Amjad... Sagen med Debitel, kunne jeg da godt tænke mig at høre om der var en teleindustri-sagkyndig til stede... er det ikke billig markedsføring?? To millioner... for hvad, hvis de bare har fået kapret 10-15% af Telmore's kunder på det stunt... jeg ved ikke hvad tilbagebetalingen er på en mobilkunde, men hvis jeg kigger på min månedlige udgift så skal de da ikke have mange af min slags

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)