Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oldtidsmedier og innovation

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Man kan selvfølgelig sagtens stadig nå at blive meget positivt overasket, men indtil videre undrer man sig over hele det sceneri som udspiller sig omkring den kommende/proklamerede storavis "Nyhedsavisen"''s netlancering.

Idag kan man læse (http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=26538) at avisens "topchef" har ambitioner om at avisen skal være den største netavis med nyheder - og samtidig at selvsamme person ikke har "nogen præcise mål for, hvor mange online-læsere nyhedsavisen skal tiltrække".

 

Man spørger sig selv hvordan det mon hænger sammen...!!

Artiklens omdrejningspunkt er i øvirgt topchefens udsagn om at de eksisterende medier er "oldtids-medier": "Vi laver en redaktion, der skal producere til forskellige platforme. Det er kun i oldtids-medier, at folk kun laver én ting af gangen". - Det lyder primært som ressourceoptimering og effektivisering internt i den journalistiske arbejdsgang.

 

Fint nok. Men det minder mig lidt om de dage hvor store etablerede virksomheder uden foregående relation til internet, skulle på nettet - og de tilgange til mediet som det affødte. Kun lufttige mål om tilstædeværelsen på nettet, ingen forsøg på at bryde en overordnet målsætning ned i delmål, ingen konkrete udmeldinger om hvad man innovativt kan bruge mediet til ift. brugerne /læserne....

 

Man kan ikke lade være med at undre sig over disse store økonomiske spillere på mediemarkedet og deres tilgang til et interaktivt medie med brugerindflydelse og alt hvad det kan medføre. Man må håbe for dem at de har mere styr på det end det virker som...

 

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)