Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

enkeltmandsvirksomhed, overskud og skat

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Værløse
Tilmeldt 1. Sep 06
Indlæg ialt: 88
Fra  Tox it Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en diskution med en kollega og er nu selv blevet i tvivl.

Jeg har et enkeltmandsvirksomhed som har overskud og ingen ordning (Virksomheds- eller kapitalafkastordningen).

Når året er omme og laver min opgørelse, skal jeg så trække hele overskudet ud som løn til mig selv eller kan jeg lade dem urørt står i firmaet ?

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hos Ageras får du 3 gratis og uforpligtende tilbud, skal vi finde den rigtige revisor til at få styr på årsrapporten for dig? Så klik her! 

Fra Taastrup
Tilmeldt 16. May 08
Indlæg ialt: 266
Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael,

Du kan i forbindelse med din selvangivelse vælge at lade dig beskatte efter virksomhedsordningen og det betyder at alt det du ikke har hævet i virksomheden vil blive beskattet med 25% kontra den skat du ellers ville betale udfra din løn. Det er den måde du kan lade pengene stå urørt i din virksomhed og kan anbefales medmindre du står og skal bruge pengene.

Mvh. Morten Kertész

KS Regnskab ApS

www.ksrevision.dk

Fra København
Tilmeldt 7. Oct 08
Indlæg ialt: 171
Fra  dmeGraphic Skrevet kl. 08:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan vel ikke bare lade pengene stå i firmaet, betale 25% og to dage efter hive dem skattefrit ud til privatkontoen.

Så hvor længe skal man så lade dem stå i firmaet før man kan hive dem ud til sig selv?

Og skal man så betale skat igen af dem?

Website: www.DavidMetzon.dk

Direkte mail: dme@dmegraphic.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Du kan godt lade dem blive i firmaet......overskuddet bliver så tillagt egenkapitalen.

Når du hæver fra det opsparede overskud, vil det udløse fuld beskatning, når du kører

i VSO!

Fra København
Tilmeldt 30. Jan 08
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man vælger at gøre brug af VSO, skal man når man vælger at få pengene så ikke betale ens skattesats minus de 25% som man allerede har betalt?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo...de 25% bliver godskrevet!

Fra København
Tilmeldt 7. Oct 08
Indlæg ialt: 171
Fra  dmeGraphic Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skal vel ikke forståes således, at hvis man vælger at lade pengene stå i firmaet, betaler man 25%. Men den dag man så vil hive dem ud til privatforbrug, så skal man igen betale fuld skat?

Så kan det ikke betale sig, så vidt jeg kan se - og det burde det jo kunne?

For så vil man jo hellere bare betale SKAT én gang, og det er når man hiver dem ud af firmaet i første omgang.

Website: www.DavidMetzon.dk

Direkte mail: dme@dmegraphic.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Aug 08
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Peter siger, bliver de 25 % (som du betaler i første omgang gennem VSO) godtskrevet i det øjeblik, at du trækker pengene ud til din privat konto.

Se dansk tv fra udlandet via dansk proxy med DanskProxy.com.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hele ideen i ovenstående er jo at man sparer op i de gode år (hvor der betales topskat og ikke er så højt forbrug) og hæver i de år hvor der ikke er så høj indkomst, hvorved man kan konvertere indkomst fra topskat til lavere beskatning, samtidig med at man kan få en skatteudskydelse på skatten udover de 25%.

Og jo: Man kan godt opspare og hæve indenfor 2 dage med en fordel; Hvis det sker hhv. den 30/12 og 2/1. Dvs over to indkomstår.    

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)