Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Cloaking - hvilken side bannes?

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Vordingborg
Tilmeldt 27. Mar 05
Indlæg ialt: 201
Fra  Peak Production Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Et sp. til folk med SEO indsigt:

Hvis jeg køber en ydelse hos en SEO udbyder og vedkommende anvender cloaking, og der i den forbindelse bliver foretaget banning fra fx googles side - hvilket domæne vil så blive bannet? - mit domæne som er den endelige landingsside for den menneskelige trafik eller SEO udbyderens domæne hvorpå cloaking-siden ligger?

Altid tusindvis af gode tilbud på www.shopup.dk

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Cloaking er ene ffektiv strategi, hvis det gøres rigtigt. Og én af de gode ting, for at holde risiciene på et minimum, er at cloake fra et andet domæne på en anden server.

 


Du skal også se på det med konkurrenceøjne. Hvis jeg ville have en konkurrent væk fra søgemaskinerne, skulle jeg så bare cloake til dem?

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Marcel

God pointe med "konkurrenceøjnene"


> for at holde risiciene på et minimum

 

Jeg er blot interesseret i risico = 0

 

Er det tilfældet?

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :
HVIS det gøres rigtigt

Der er mange ting der skal tages højde for. Vigtigt er også, at det cloakede domænenavn ikke er registreret under samme navn og adresse som det primære domænenavn... Men INTET er 100% sikkert. Uanset hvad de siger, er der intet der er 100% sikkert. For at vurdere sikkerheden i strategien skal jeg nok vurdere den, men tvivler stærkt på at jeg får oplysningerne til metoden. Hehe... Ligeledes vil jeg heller ikke røbe mine metoder

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 5/5/2006 9:16:46 PM Forfatter: Marcel Fuursted
HVIS det gøres rigtigt

Der er mange ting der skal tages højde for. Vigtigt er også, at det cloakede domænenavn ikke er registreret under samme navn og adresse som det primære domænenavn... Men INTET er 100% sikkert. Uanset hvad de siger, er der intet der er 100% sikkert. For at vurdere sikkerheden i strategien skal jeg nok vurdere den, men tvivler stærkt på at jeg får oplysningerne til metoden. Hehe... Ligeledes vil jeg heller ikke røbe mine metoder


 

> Men INTET er 100% sikkert.

Nej. Og når det så er sagt kan vi gå videre og snakke reelt ;-)

 

> HVIS det gøres rigtigt

HVIS det gøres rigtigt er det principielt 100% sikkert. Korrekt forstået?

 

Hvordan foregår banning- er det ved helt el. delvist manuelt /menneskelig anmeldelse/redaktion.. eller?

 

Har du nogen feedback til hvad man skal være obs på når man tager dialogen med en SEO udbyder mht. tryghed og  minimering af risiko?

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :
> Har du nogen feedback til hvad man skal være obs på når man tager dialogen med en SEO udbyder mht. tryghed og  minimering af risiko?

Er der nogen konkrete spørgsmål man kan stille? - referencer /cases man skal have indsigt i? ..?


/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :
> HVIS det gøres rigtigt er det principielt 100% sikkert. Korrekt forstået?

 

Hvis det gøres rigtigt minimeres risciene, men ALDRIG 100% sikkert. Der er ingen SEO-teknik der er 100% sikker desværre. Hvor ville det ellers være et godt salgsargument



> Hvordan foregår banning- er det ved helt el. delvist manuelt /menneskelig anmeldelse/redaktion.. eller?

 

Banning ved cloaking er typisk menneskelig. Google selv benytter en form for cloaking. Prøv og skriv www.google.com og så hvilken side den i virkeligheden kommer ind på... Det er cloaking. Derfor er det MEGET sjældent der er nogle der fjernes automatisk i søgemaskinerne pga. cloaking. Det er heller ikke altid, at "fejlen" rettes/fjernes, hvis de ikke anser den for at være slem. Læs: resultatet er søgningen




> Har du nogen feedback til hvad man skal være obs på når man tager dialogen med en SEO udbyder mht. tryghed og minimering af risiko?

Med hensyn til dialogen er det svært at remse op, da der findes ligeså mange seo-teknikker, som der findes farver  Og jeg er ikke typen der tror på et-sæde-til-alle-røve-princippet, så har de en standardløsning, ville jeg allerede stå af der... Men det er bare mig.



Hør hvad de vil gøre, søg om strategien på nettet og spørg evt. Mikkel eller andre herinde, hvad de siger om udbyderens teknik...







/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Og jeg styrer jo overhovedet ikke med den her editor. Hehe... Håber du kan læse det

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :
de heddder wesecureit.dk

måske kender du dem?

 

> Læs: resultatet er søgningen
Ikke forstået?

 

 

 

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :
> Og jeg styrer jo overhovedet ikke med den her editor. Hehe... Håber du kan læse det

jojo det går fint, Marcel. Og jeg bliver også klogere ;-)

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)