Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vores nye hjemmeside: www.hcavikar.dk

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 8. Oct 08
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle,

Vil gerne have en konstruktiv kritik af vores hjemmeside (www.hcavikar.dk), omkring hvad i synes etc.?

 

 

Skyd løs..

 

Mvh

 

Stig 

Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Stig.

Du får lige et par hurtige bud her på falderebet inden spisetid.

Der er mange ting, der virker godt, og så er der nogle detaljer, som ville hæve kvalitetsniveauet på jeres side. Det, der virker: generelt er teksten til at overskue pga deloverskrifter, punktopsætning m.v., og det er nemt at finde rundt på siderne.

Hvad der for mig virker knapt så godt, er for mange farver: pink, flere grønne nuancer, orange, rød og hvid. Det kan godt virke lidt uoverskueligt sammen med flash, der også tiltrækker opmærksomheden. Hermed også et par forslag til opstramning:

- Der trænger til korrekturlæsning. Der er en del slå- eller stavefejl. F.eks. under virksomheder: "sarmarbejde".

- Sprogmæssigt kunne der også godt strammes lidt op. F.eks. under kontor/administration: Korrespondance er ikke en stillingsbetegnelse.

- Jeres side kan godt virke lidt anonym. Hvor mange er I? Hvem står bag firmaet? Måske billeder af personalet?

 

Håber ikke, jeg har været for skrap - og ønsker jer held og lykke med jeres vikarbureau.

 

Rigtigt god week-end.

 

Anne

 

 

Freelance tekstforfatter, artikelskribent, taleskriver, forfatter www.taler.mono.net

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Stig

Mit allerførste indtryk da jeg kom ind på siden var, at det er møg forvirrende. Jeg blev næsten helt opgivende, men nu havde jeg jo sat mig for, at give dig noget feedback ;o)

  • Uro: Der er for meget billedskift, rulltekst og blinkende tekst - giv mig lige en chance for at læse hvad I vil tilbyde mig
  • Farver: Det er jo helt vildt......vi nærmer os farverne på et velpyntet juletræ og det er sgi i overkanten til min smag - I kunne med fordel skrue lidt ned for de kradse farver
  • Topmenu: Er det nødvendigt grafisk objekt til venstre, for at gøre opmærksom på at menuen er en menu? Til højre er det lavet på samme måde, men der har det en anden betydning...nemlig at det er menupunkter. De peger bare mod venstre og så er de lavet som skrigfarvede brikker. Har svært ved at se logikken i det. For mig at se, så fjerner menuen i toppen fokus fra det som det handler om.
  • Jeres budskab: Blokken i midten, som man kun kan se toppen af, er imo det vigtigste på forsiden. Problemet er, at man ikke kan se den blok pga. at Jeres top logo er gentaget i den blok, at det irriterende billede i toppen (det der skifter hele tiden) tager al pladsen....og så når man ikke at få fokus på det pga. alle de blinkende lamper m.m. - Den blok bør være det første jeg ser, for jeg kommer jo ind på siden, for at se hvad I tilbyder.
  • Login til venstre: Hvad er den til?
  • Kvik kontakt: Er den beregnet til firmaer, folk der søger vikar job eller begge dele?
  • Banneret med "vi sveder for dig" virker malplaceret. Jeg er jo inde på Jeres side og jeg ved ikke hvorfor jeg skal knække tasterne ;o) Pink....forstår jeg heller ikke.
  • Ok...så klikkede jeg mig lige ind på "virksomheder" og "jobsøgende" - Det er jo forsiden igen igen!!!!!!!!!! Det var ellers irriterende nok på forsiden, så hvad skal jeg nu med flere irriterende og ligegyldige billeder, når jeg skal læse om mine muligheder som virksomhed eller jobsøgende?
  • Teksten generelt...trænger til en kærlig hånd.
  • Imo ville I nå langt ved blot at fjerne hele blokken under menuen. Det er allerede nu (3 minutter) sindsygt belastende ;o)
  • Nyheder: Er det til jobsøgende eller virksomheder
  • Login går igen på alle siderne. Er det meningen?
  • Under referencer er der en menu for jobsøgende, nederst til venstre....eller navnet menu for jobsøgende.....ved ikke helt hvad meningen er
  • Klikkede på sitemap og opdagede nu, at jeg overhovedet ikke havde set menuen under virksomheder. Det er ikke så godt.....den gemte sig også nede under login, som jeg stadig ikke forstår - de der menuer under hovedpunkterne skal dælme ikke hænge så langt nede, så man ikke ser dem.
  • Hvad er det jeg printer, hvis jeg klikker på print i menuen?
  • Klikkede på forretningsområder under virksomheder og nu har jeg to ens menuer på samme side. Een i venstre side og een i midterblokken. Why?

Hmmm...........skal jeg prøve at opsummere, så må det handle om at tone lidt ned på vildskaben (det er jo ikke et gamer site for teenagere). At få fokus på at jeg som potentiel kunde eller jobsøgende, læser og forstår Jeres tekst på siden (p.t. virker det som om, at alt det andet er vigtigere). Få løbet teksterne igennem....måske finde en god tekstforfatter, for det virker lidt som om, at I ikke helt gider at informere nok (måske fordi I ikke er vant til at skrive?). Få ryddet op og finde ud af, hvilke elementer der er vigtige, under hvilke punkter.

Jeg ved godt at jeg ikke ligefrem har strøget dig med hårene, men jeg håber at du kan bruge mit input ;o)

Og til sidst.........held og lykke med projektet ;o)

Jack

 

 

 

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra København
Tilmeldt 8. Oct 08
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jack,

Tak for feedback.

Prøver at tone lidt ned for farverne og rette til de relevante steder.. Mht. teksten, så bliver den løbet igennem, så det i hvert fald fungere...

 

Tak for mange gode indput..

Login til venstre er til vores Vikar, som jeg nok skal gøre mere tydeligt..

Derudover bliver undermenuerne rykket op og vikarlogin rykket ned under "virksomhed" og "jobsøgende".

Svar på tiltale:

Banneret til højre: "vi sveder for dig" er en flyers, som vi deler ud til folk og som vi har på plakater mv., så den skal være med til at øge genkendeligheden for disse jobansøgere..

Billederne i toppen, som kører i flash, henviser til de områder vi beskæftiger os med, dvs. sygepleje, lager, kontor, rengøring. 

Nyheder: Det er både til vikarer og virksomheder, hvis de ønsker dette - Det skal fremgå af teksten under punktet, hvilket jeg arbejder på kommer til at ske.

Login, er nævnt tidligere til vikaren. Har været vigtigt for os, at de ligemeget hvor de er, kan logge sig ind på vores interne netværk...

Under referencer er jobsøgende fjernet.. Dette var en fejl:-)

Print: Hvis du trykker på denne, så bliver den aktuelle side du er på printet..

Når du går ind på forretningsområder, så er det korrekt, at forretningsområderne står begge steder. Tænker lidt over, hvad jeg kan gøre i stedet..

Når det nu snart er jul, så er det vel passende, at vi har "pyntet" siden op - Vi er trods alt "mere end et vikarbureau";-) Skal dog nok forsøge at tone ned for vildskaben.. 

Tak for konstruktiv feedback.

Mvh Stig

Fra København
Tilmeldt 8. Oct 08
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej anne,

Vi er 2 ejere - dvs det er os, som er på det første billed i flash-boksen. Derudover har vi noget administrativt personel mv.

Korrekturmæssigt strammer vi i øjeblikket op.. Derudover skal jeg snakke med min webdesigner, om at tone ned for farverne, så vi måske kører lidt færre..

2 ud af 2, har nævnt farverne, hvilket vi selvf. tager til efterretning.

Tak for feedback og fortsat god dag til dig.

mvh

Stig

Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Stig.

OK, så er jeg med. Det er et billede af jer, ejerne i flash-boksen. Men det ved andre jo ikke! Måske kunne det oplyses under "om os" og "kontakt", hvad I hedder og samme/et andet billede af jer som genkendelse?

Også en rigtigt god dag til jer. Og held og lykke med jeres bureau.

 

Mvh

Anne

Freelance tekstforfatter, artikelskribent, taleskriver, forfatter www.taler.mono.net

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer.

Jeg kiggede lige kort jeres side igennem. Brugte måske en 5-10 min. på det. Der gik det op for mig, at jeg ikke havde fået mere at vide om jer, end at I var i vikar branchen, plus at jeg gættede mig til det var jer på billederne. Det var ligesom alle jeres budskaber, drukende hinanden. Problemet er lidt at det virker som der ikke er tænkt over hvilket elementer og budskaber der er vigtigst på de forskellige sider, som om man bare har tænkt at alt er supervigtigt, og derfor lige vigtigt og derfor en del af en uvedkommende masse.

Hvis I fandt et budskab, pr. side og sørgende at det også visuelt fremgik som det vigtigste, så tror jeg I vil fremstå meget mere attraktive for jeres potentielle kunder.

Samtidigt er jeres rammer også alt for avancerede, og de stjæler rigtigt meget opmærksomhed. Jeg ville helt klart erstatte jeres baggrund med grå til hvid fade, forsimple menuen så der ikke står "Menu" (Hvis ikke det er indlysende er slaget helt klart tabt). Jeres brug af puslespilsbrikken, er også at for overdreven, drop den sidst i menuen og i overskrift til bokse. Her er den meget sværre, at læse end hvis bare bruger almindelig tekst i en større størrelse.

Prøv iøvrigt at se jeres side på en 1024x768 skærm, Flash banneret fylder ALT for meget, og det er billeder af jer. Jeg tror det vil være smart, at erstatte det med et almindeligt billede (unikt pr. side). Istedet for billeder af jer, ville jeg bruge billeder der illustrerede at jeres firma, handler om kunderne og hvad I kan gøre for dem, og ikke om jer.

Boksen med nyeste jobs, ville jeg erstatte med en statisk liste med en link til flere forneden.

Iøvrigt lad vær med ikke-understrege links, og understrege ikke-klikbare overskrifter. Det er stik imod normale webkonventioner, og virker helt klart meget forvirrende, specielt i en verden hvor næste vikar-bureau hjemmeside ikke er langt væk.

Håber ikke at ordene var for hårde, og at i kan bruge kritiken til noget. Hvis I flg. rådene er sikker på at I vil få væsentlige mere udbytte af jeres hjemmeside, end i gør idag.

 

Tilmeldt 16. Apr 06
Indlæg ialt: 146
Fra  Antibite.dk Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej HCA Vikar,

Tillykke med jeres nye hjemmeside Smile

Men, i skal helt bestemt ændre al rød tekst til en anden farve - Den er svær og irreterende for øjnene at læse.

Ved ikke om det er fordi jeg bruger MAC, men jeres logo i toppen linker ikke til forsiden - skulle det helst

 

Med venlig hilsen

Casper Hinding - www.antibite.dk

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)