Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Meta ting

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 00:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej med jer

Vi skal igang med at optimere SPAMfighter og en af tingen vi skal til er at gøre mere ved vores meta tags, titles m.m.
Jeg ved en del om det, men kunne godt tænke mig at få skåret tingene ud i pap, ikke mindst pga. alle de andre der læser med på siderne.

Jeg har disse parametret at lege med:


Page title:
Meta keywords:
Meta description:
Page headline:

 

Hvor mange tegn er optimalt pr. information og hvad betyder de forskellige ting?

Lad os tage SPAMfighters forside: www.spamfighter.com  Hvad mener i kloge hoveder ville være de optimale beskrivelser på den side?

Tak for det!

Dbh Martin


Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 629
Skrevet kl. 01:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 5/6/2006 12:28:13 AM Forfatter:Martin Thorborg

Vi skal igang med at optimere SPAMfighter ... Jeg har disse parametret at lege med:
Page title:
Meta keywords:
Meta description:
Page headline:


Hej Martin

Page title:
Sørg for den er unik, og det er den faktisk allerede som jeg ville gøre det!
"Sidens navn/nøglesøgeord - Firmanavn" fx "Free Spam Filter for Outlook and Outlook Express - SPAMfighter"

Meta description:
Den skal være unik for hver side og beskrive præcist hvad siden indeholder. Hvis Du ikke ønsker at bruge tid på at holde dette META tag opdateret ift. sidernes indhold, så kan Du også vælge at have tag''et med, men at undlade at udfylde det! De store søgemaskiner som fx Google vælger at ignorere dette tag, hvis der er tilpas med indhold på siden at indeksere, og det er der i Jeres tilfælde.

Meta keywords:
Den skal beskrive præcist de nøglesøgeord som siden indeholder. Dette tag kan Du også vælge at medtage men undlade at udfylde det som nævnt ovenfor.

Page headline:
Den skal være pakket ind i et <H1> tag, og det er den allerede....

Andre meta tags:
I bruger et <meta http-equiv="expires" content="Tue, 01 Jan 1990 23:00:00 GMT" />
Jeg ved ikke om søgemaskinerne ser på dette META tag, og hvis de gør, hvor godt det er at have en udløbsdato på en side der er næsten 16 år gammel.

Husk også at medtage < META NAME="robots" CONTENT="index,follow" >

Jeg har skrevet lidt om meta tags og prioriteringen af HTML tags generelt på gSEO.

Ellers vil jeg sige at I er rigtig godt med på HTML siden set med SEO briller på!

SEO konsulent og partner hos OnlinePartners.dk

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9715
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :
> < META NAME="robots" CONTENT="index,follow" >

 

Dette er et ofte misforstået, og faktisk ret "morsomt" tag. På dansk står der: "Du skal ikke, ikke indeksere denne side og ikke, ikke følge links fra den" :) Med andre ord, dette tage kan bruges til at bede søgemaskinerne om ikke at indeksere side, eller følge links fra den (nofollow,noindex). At skrive som du gør ovenfor er NØJAGTIGT det samme som at lade være med at skrive noget. Ovenstående META-kode er i den udforming, i familie med koder som:

 

< META NAME="PageRank" CONTENT="10" >


< META NAME="RevisitAfter" CONTENT="1" >

 

 - helt uden nogen betydning eller effekt :)



Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 629
Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Mikkel

Så skulle jeg også lære noget i dag, tak for tippet, det var jeg ikke klar over!

SEO konsulent og partner hos OnlinePartners.dk

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg ville nok personligt vælge at forkorte titlen lidt mere. F.eks. ved kun at medtage den ene "Outlook" i titlen. Det bliver for langt, og spørgsmålet er også hvordan søgemaskinen opfatter det, hvis to ens ord er så tæt placeret på hinanden...



Description er en god idé at medtage, selvom den ikke vægtes særligt højt. Den er godt beskrevet, som den er nu, synes jeg. Den skal bare være kortere. Nogle søgemaskiner kan nemlig max tage ca. 100 tegn. Overskrider du dette kan beskrivelsen under titlen i SERP blive noget rod :-)



Keyword, description og title er en god idé at tage søgeordet, som det første ord overhovedet... Så "møder" søgemaskinen det lidt før alt det andet...



 



Er det fordi du gerne vil have vi kommer med nogle forslag til hvordan det skal se ud?  I så fald bliver det lige lidt senere, da jeg er på vej ud ad døren. Men jeg vil da gladeligt hjælpe...



/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for super input.

Lige et hurtigt spørgsmål.

Kan man lade "Page headline" og "Page title" være det samme, eller skal de også være forskellige?

Dbh Martin



Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9715
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis det er META-tags du snakker om skal de to du nævner slet ikke være der.

Sidens titel lægges i headerens TITLE-tag

Sidens headline formateres som H1

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Som det tydeligt fremgår, har jeg ikke en bælde forstand på det. Jeg har blot disse ting jeg kan skrive i vores CMS og jeg skal instruere vores oversættere i hvordan de laver det bedst muligt. Vi har efterhånden SPAMfighter på 14 sprog, så der er noget at holde styr på.

Det er ikke meta tags, så langt er jeg med, man skal/må de være ens?

Dbh Martin
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9715
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :
For at kunne svare på det, skal jeg vide hvor og hvordan de to felter fra jeres CMS printes ud i HTML-koden :)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 5/6/2006 10:13:47 PM Forfatter: Mikkel deMib For at kunne svare på det, skal jeg vide hvor og hvordan de to felter fra jeres CMS printes ud i HTML-koden :)


Nu er jeg ikke sikker på jeg forstår dig, men kan du ikke se det på vores forside: www.spamfighter.com ?

Dbh Martin


Side 1 ud af 3 (25 indlæg)