Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Støtteprojekt søger samarbejdspartnere

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Stakroge
Tilmeldt 14. Oct 08
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer.

 

Vi er et nyetableret forlag der søger samarbejdspartnere til et støtteprojekt.

 

Ideen kom af en samtale med en medarbejder hos ”hjælp Danmark”, der ville sælge vare til fordel for rmhuset (Ronald McDonald Huset ved Rigshospitalet, der indlogerer familier, så de kan være i nærheden af deres kræftsyge barn i hjemlige og hyggelige omgivelser. Se evt. mere på www.rmhus.dk). Forlaget Balatana er så ny på markedet, at vi endnu ikke har et økonomisk overskud at dele ud af til velgørenhed, men vi kan hjælpe på en anden måde, hvor vi slår to fluer med ét smæk, så at sige.

 

Hele ideen går i sin enkelthed ud på at lave et grundlag for en kontinuerlig økonomisk støtte til rmhuset ved at udfordre vores lands uopdagede og etablerede forfatter- og illustratortalenter. Forlaget vil derfor udskrive en novelle- og illustrationskonkurrence, hvor cirka 10 noveller udvælges ud fra historiernes kvalitative egenskaber. Der udvælges samtidig én illustration til omslag.

 

Vi har allerede skabt kontakt til relevante sites og medier, hvor vi kan få konkurrenceoplægget publiceret, og vi har samlet et team af redaktører, korrekturlæsere og andre ildsjæle, som skal stå for gennemlæsning, udvælgelse af vindernovellerne/illustration samt redigering og andet redaktionelt arbejde. Ingen af os modtager løn for dette, da det er vores bidrag til et større overskud til rmhuset. Forfattere og illustrator, der udvælges til samlingen, modtager ligeledes ingen honorar/royalty, da deres medvirken til samlingens tilblivelse er deres støtte til rmhuset.

 

Forlaget Balatana søger nu efter andre samarbejdspartnere, der vil bidrage – så som trykkerier, grafiker til opsætning af omslaget og nogen til at hjælpe med markedsføring. Alle dem, der har med tilblivelsen at gøre, nævnes i forord i samlingen, hvor samlingens formål som støtteprojekt også klargøres. Der vil være plads til at få firmalogo trykt i bogen (sort/hvid).

 

Vi har løbende kontakt med rmhusets ledelse, der har udtrykt begejstring for initiativet. Hvad vi videre har fundet ud af, vil jeg dog ikke beskrive her og nu.

 

Novellesamlingen vil blive på omkring 100 til 150 sider, og sælges til en pris af 148 kr. inkl. moms. Bøgerne vil blive tilgængelige via alle landets boghandlere og e-boghandler. Bogen, samarbejdspartneres logo samt link til deres hjemmesider vil også blive oplyst på forlagets hjemmeside, hvorfra bogen selvfølgelig kan købes. Det er planen at oplag bliver trykt kontinuerligt, som der er salg af bogen.

 

Rmhuset vil modtage 50 % af bogladeprisen – resten går til at dække udgifter, markedsføring og lignende.

 

Jeg håber, at nogen herinde finder initiativet brugbar og besvarer gerne yderligere spørgsmål. Disse kan enten mailes på kontakt@forlagetbalatana.com, eller I kan kontakte mig på 35 12 58 08/20 44 90 30.

Hilsen Helene Th. Svolgart

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Helene

Jeg er ikke potentiel støtte, men jeg har sendt dig en PM og mail alligevel. Noget virkede forkert da jeg skulle sende en PM, så jeg endte med at sende dig en mail i stedet (ved ikke om du har fået PM).

Jack

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra Stakroge
Tilmeldt 14. Oct 08
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jack.

Jeg fik din mail, mange tak for dine tanker omkring dette.

På mange måder kan jeg sagtens forstå, hvis folk straks bakker og tænker McDonalds! I guder mand, tjener de ikke nok!?! Det tænkte jeg selv, og det var først efter research på rmhusets hjemmeside og samtaler at jeg ændrede min forståelse.

RMhuset får støtte af en fond (McDonalds) og er ellers på ingen måde affilieret med McDonald! RMhuset har stadig behov for støtte og læser man på deres hjemmeside er der flere oplysninger omkring, hvad dette indebærer. De har blandt andet en ønskeseddel. Alle medarbejdere/hjælpere på RMhuset er frivillige - man smider med andre ord ikke bare en masse penge i et sort hul af administration og høje lønninger - hvilket var det, der gjorde udslaget for mig.

Læs mere her omkring finansiering og drift af RMhuset: http://www.rmhus.dk/huset_finansiering.htm

En af vores mål med dette støtteprojekt er samtidig at informere folk om, at rmhuset måske hedder noget med McD, men ikke har noget med McD at gøre.

Jeg håber I vil tage jer tid til at læse lidt på deres site, inden I lader en misforståelse spænde ben for jeres fulde forståelse af, hvad rmhuset er og står for - derfor er jeg glad for, at du skrev, Jack, og stillede spørgsmål. Det tyder på et åbent sind Smile

Hilsen Helene

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)