Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udbud

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Når det offentlige udbyder en opgave eller vareleverance - hvordan kan man så vide om det går rigtigt for sig? Kan de blot fravælge dit tilbud selvom det både er rimelig åbenlyst at dit firma kan levere varen og du rent faktisk er den billigste (lad os sige at leveringsdygtighed og pris vægtes 40/60). Umiddelbart kan du ikke kontrollere hvad pris konkurrenten fik opgaven til - så har du overhovedet nogen garanti for at det går rigtigt for sig?

Jeg håber der er nogen der ved noget om det.

Venlig hilsen

Jørgen Olsen

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 01:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Når der er fundet en vinder, så er udbudsmaterialet normalt offentligt tilgængeligt, med mindre der er tale om sikkerheds faktorer

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 09:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener at hvis man har optrådt som udbyder i en udbudsrunde så kan man få lov til at se hvem, hvorfor og hvor meget opgaven gik til.

Jeg er ikke helt sikker...

Mvh Peder

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan altid bede om aktindsigt.

Man må ikke offentligtgøre forretningshemmeligheder (og her kan priser høre ind under), men man er pligtig til på begæring at redegøre for ens metode, der skal (bør?) være gennemskuelig.

Hvis man ikke følger de regler, der gælder for udbud - og du har mistanke herom - så bryder man loven og kan stævnes i en retssag (eller indbringes for Konkurrencestyrelsen, hvilke vist er første skridt).

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)