Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ideer modtages til "selvstændighed"

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Jacobsen:

Hej Greyzone,

Jeg sidder lige og tænker på, om du egentlig er klar til at blive iværksætter...

Når man læser dine indlæg optræder ord/sætninger som: stress, ond cirkel, vil ikke løbe efter, mavesår, træt, tunnel uden ende.

De tanker strejfede overhovedet ikke min hjerne da jeg kvittede mit gode job og blev selvstændig for mere end 5 år siden. Jeg kunne simpelthen ikke se hvordan det kunne gå galt, og jeg havde selvtillid, optimisme, kræfter og mod som Supermand! Jeg kom godt nok lidt ned på jorden igen dengang det gik op for mig hvor krævende det var at starte op, og hvor nemt jeg egentlig havde haft det som lønmodtager. Men troen på mit projekt, og at det kunne lade sig gøre, den vaklede aldrig.

Måske du skal bruge det næste halve år på at gøre dit produkt helt færdigt, og "mande dig op" til at blive iværksætter. Jeg tror at det vil øge chancerne for succes på lang sigt. Den dag du ser dig selv i spejlet og siger til dig selv, at nu kan du simpelthen ikke lade være med at tage springet, den dag er du klar.

mvh Carsten

PS: Jeg håber at du tager mit indlæg positivt, for det er positivt ment!

 

Jeg kan ikke tage det for andet end positivt. Hvorfor skulle du skrive et 10 liniers indlæg for at svine mig. Så tak for din tid først og fremmest.
Jeg kan godt se at det måske virker sådan, men jeg er sku parat til at være selvstændig, det er det jeg vil.
Ord som stress, ond cirkel, vil ikke løbe efter, mavesår, træt, tunnel uden ende. har jeg ikke brugt om det at være selvstændig, men om at fortsætte med at køre som jeg har gjort det indtil videre.
Når man programmerer 8 timer dagligt, og igen forsøger sig 5-6 timer om aftenen samtidigt med at man laver ideudvikling, får nye ideer osv. Det er hårdt. Det er så vigtigt at holde fokus, og vide præcist hvad man skal gøre af næste punkt for at nå målet. Og det har jeg været for dårlig til.
Når det er sagt, så mener jeg at jeg er nået til et punkt med mit projekt hvor det at jeg går fuld tid med det, er den løsning som bedst vil hjælpe på mit humør og mit projekt.

Min største udfordring er så bare at jeg har nogle udgifter som jeg ikke bare sådan kan fjerne fra den ene dag til den anden. Og andre som jeg ikke vil fjerne. Jeg skal bruge nogle penge til udgifter som jeg ikke har.
Så kan man sige, "Du skal bare knokle for det. Så skal det nok lykkes", sagen er bare den at jeg har et web site som yder en service  hvor der realistisk set skal mere til end en måned før jeg kan få penge ud af det.

Jeg har lavet en plan for at gå fuld tid. Og næste skridt er "Hvordan sikrer jeg at jeg kan leve næste måned hvis jeg går fuld tid".
Jeg ved at projektet på en periode over 6 måneder vil tjene pengene hjem igen, og mere til, og derfor er jeg også villig til at tage et privatlån på 6 måneders løn eller 3 måneders løn hvis det er muligt uden en fast indtægt.

Jeg har taget kontakt til 3 banker + jeg ringer til min egen i morgen. Bliver spændende at høre hvad de har at sige. 

 

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Med en fornuftig forretningsplanen under armen, kan du overbevise de fleste banker til at give dig en kassekredit, som kan holde dig ovenvande indtil forretningen hviler i sig selv.

Uden en forretningsplan er der nok ikke meget at gøre i banken.

Men som andre skriver kan man jo altid tage et af de hurtige forbrugslån.

Du kan jo også søge hos business-angels om noget investeringskapital, der er faktisk mange som gør det indenfor IT.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

cpufan:

Med en fornuftig forretningsplanen under armen, kan du overbevise de fleste banker til at give dig en kassekredit, som kan holde dig ovenvande indtil forretningen hviler i sig selv.

Uden en forretningsplan er der nok ikke meget at gøre i banken.

Men som andre skriver kan man jo altid tage et af de hurtige forbrugslån.

Du kan jo også søge hos business-angels om noget investeringskapital, der er faktisk mange som gør det indenfor IT.

Kassekreditten har klaret en del ting efterhånden, men det sidste stykke mangler.
Det er som om at der bare nu kræves at jeg sidder med det til dagligt. 

Man kan sige at jeg er utålmodig...


Hvad vil banken egentligt gøre hvis man låner f.eks 100.000 kr. mens man har job, og så siger sit job op ? 

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 1934
Fra  ShopNyt Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen.

Greyzone:
Hvad vil banken egentligt gøre hvis man låner f.eks 100.000 kr. mens man har job, og så siger sit job op ? 

Tja, du bliver jo nok ikke inviteret til bankens julefrokost, men derudover kan de jo ikke gøre noget hvis lånet først er bevilget og udbetalt.

Mvh.

ditbrugtmarked

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

ditbrugtmarked:
Tja, du bliver jo nok ikke inviteret til bankens julefrokost

Det gør jeg sku nok ikke alligevel. Kan de nedlægge lånet hvis pengene står i banken?
Lidt nedtur at have 100.000 liggende i kontanter fordi man ikke tør ha dem liggende i banken Big Smile 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :

ditbrugtmarked:

Hej igen.

Greyzone:
Hvad vil banken egentligt gøre hvis man låner f.eks 100.000 kr. mens man har job, og så siger sit job op ? 

Tja, du bliver jo nok ikke inviteret til bankens julefrokost, men derudover kan de jo ikke gøre noget hvis lånet først er bevilget og udbetalt.

Mvh.

ditbrugtmarked

 

Eller også kan de bede om at hele beløbet betales tilbage, med det samme. Check lige betingelserne, hvis du har lån i forvejen.

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 1934
Fra  ShopNyt Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

I princippet nej, men værre ting er set ske i forbindelse med banker.

Opret evt. en konto i en netbank til formålet, men først EFTER du har fået lånet.

Mvh.

ditbrugtmarked

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :

ditbrugtmarked:

Hej.

I princippet nej, men værre ting er set ske i forbindelse med banker.

Opret evt. en konto i en netbank til formålet, men først EFTER du har fået lånet.

Mvh.

ditbrugtmarked

good point.

Tak for god input til det hele anyways.

 

Hvis andre har nogle gode ideer skal i være velkomne til at komme med dem. Jeg er ikke den eneste som sidder med den samme udfordring.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ret ligegyldigt hvor pengene er, hvis der står i betingelserne, at de kan ophæve lånet uden grund. Har du ikke pengene i banken, så skal de skaffes i en fart og betales ellers har du et problem. Som sagt...check evt. betingelserne, hvis du har et lån i forvejen.

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Business:

Det er ret ligegyldigt hvor pengene er, hvis der står i betingelserne, at de kan ophæve lånet uden grund. Har du ikke pengene i banken, så skal de skaffes i en fart og betales ellers har du et problem. Som sagt...check evt. betingelserne, hvis du har et lån i forvejen.

Det er heller ikke noget jeg vil rode mig ud i. Giver mere hovedpine end højst nødvendigt.

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)