Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fjern informationer fra google...

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 29. Jul 08
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Ved I hvordan man får fjernet nogle informationer fra googles søgeresultater?

Jeg har kontaktet webmasteren fra det pågældende site, som har slettet en kommentar, som indeholdte personlige nedsættende ord.

Problemet er, at ordene fremgår stadig af søgeresultaterne?!

Jeg har brugt et google redskab, der skulle fremskynde en snarlig opdatering af en forældet hjemmeside

Men hver gang, får jeg at vide af google:

"Det indhold, du indsendte til fjernelse fra cachelager, vises på den online tredjepartsside.

Som du måske ved, findes oplysninger i vores søgeresultater faktisk på offentligt tilgængelige websider hos tredjepart. Selvom vi fjernede denne side fra vores indeks, ville indholdet stadig være tilgængeligt på internettet.

Hvis du vil fjerne disse oplysninger fra vores søgeresultater, skal du kontakte webmasteren på den pågældende tredjeparts websted. Når webmasteren har foretaget ændringerne, kan du sende en anmodning om at fjerne den cachelagrede kopi eller simpelthen vente til vores søgeresultater afspejler denne ændring, næste gang vi gennemgår siden".

Dette forstår jeg ikke? Har jo fået fjernet kommentaren...

Håber der er nogen der kan hjælpe!

På forhånd tak!

 

.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Det du skal bruge er:

Hvis du vil fjerne disse oplysninger fra vores søgeresultater, skal du kontakte webmasteren på den pågældende tredjeparts websted. Når webmasteren har foretaget ændringerne, kan du sende en anmodning om at fjerne den cachelagrede kopi eller simpelthen vente til vores søgeresultater afspejler denne ændring, næste gang vi gennemgår siden".

Sagt med andre ord.

1 - få webmasteren til at fjerne indholdet fra siden.

2 - når det er gjort, kontakter du google og anmoder dem om at fjerne den cachelagrede kopi

.. eller venter til google har indexet siden næste gang, så er det væk

Tilmeldt 29. Jul 08
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristoffer W Hansen:

Det du skal bruge er:

Hvis du vil fjerne disse oplysninger fra vores søgeresultater, skal du kontakte webmasteren på den pågældende tredjeparts websted. Når webmasteren har foretaget ændringerne, kan du sende en anmodning om at fjerne den cachelagrede kopi eller simpelthen vente til vores søgeresultater afspejler denne ændring, næste gang vi gennemgår siden".

Sagt med andre ord.

1 - få webmasteren til at fjerne indholdet fra siden.

2 - når det er gjort, kontakter du google og anmoder dem om at fjerne den cachelagrede kopi

.. eller venter til google har indexet siden næste gang, så er det væk

 

Hejsa,

Det første jeg gjorde var, at få webmasteren til at fjerne oplysningerne.

I den forbindelse vidste jeg godt, at google højst sandsynligvis skal "opdateres". Derfor brugte jeg deres redskab til at "fjerne den cachelagrede kopi" efterfølgende. Men får svaret "nægtet". Dvs. de siger oplysninger stadig er på tredjeparts hjemmeside?

Er der noget jeg overser?

.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

ja - for ifølge googels svar, så ligger det stadig på hans hjemmeside i den "live" udgave "vises på den online tredjepartsside."
så derfor vil de nægte at nedtage den cachelagrede kopi

Tilmeldt 29. Jul 08
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm..

Dvs, de skal opdatere deres hjemmeside og upload den igen?

Hvad skal jeg konkret be om?

Kan du ikke forklare hvordan kommentaren kan ligge i en "live" udgave, hvis de har slettet kommentaren?

.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har sendt et link til google hvor du gør opmærksom på at den nedværdigende kommentar "xxxx xxxxx" på www.domain.com/enside.php omhandler dig. Du har bedt google om at fjerne det fra den cachelagerede kopi.

Google har svaret til dig at det kan de ikke, for de kan stadig se kommentar "xxxx xxxxx" på link www.domain.com/enside.php
De gør dig opmærksom på at du skal få det fjernet fra siden inden de ændre det i deres cache




Derfor må jeg konkludere at den kommentar som du forsøger at få fjernet fra den cachelagerede kopi, IKKE er fjernet fra den "live" udgave på www.domain.com/enside.php

Tilmeldt 29. Jul 08
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristoffer W Hansen:

Du har sendt et link til google hvor du gør opmærksom på at den nedværdigende kommentar "xxxx xxxxx" på www.domain.com/enside.php omhandler dig. Du har bedt google om at fjerne det fra den cachelagerede kopi.

Google har svaret til dig at det kan de ikke, for de kan stadig se kommentar "xxxx xxxxx" på link www.domain.com/enside.php
De gør dig opmærksom på at du skal få det fjernet fra siden inden de ændre det i deres cache




Derfor må jeg konkludere at den kommentar som du forsøger at få fjernet fra den cachelagerede kopi, IKKE er fjernet fra den "live" udgave på www.domain.com/enside.php

Jeg tror altså vi misforstår hinanden.

Før min henvendelse til sitet, var der 54 kommentarer inklusiv "min".

Efter min henvendelse er der nu kun 53 kommentarer. Dvs. den er fjernet. Endvidere kan jeg tilføje, at når man trykker på det link jeg giver til google, fremgår den nedrige kommentar ikke længere.

Derfor forstår jeg ikke, at du bliver ved med at sige kommentaren er der?

 

Derfor vil jeg gerne vide, om der er andre steder en webmaster skal ind og "fjerne oplysninger"....?

 

 

.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg siger kommentaren stadig er der, fordi google siger den er
Citat: "Det indhold, du indsendte til fjernelse fra cachelager, vises på den online tredjepartsside.


Ellers må det være dig der har formuleret din mail til google dårligt, så der er i tvivl om hvad det er for en kommentar det handler om.

Tilmeldt 29. Jul 08
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristoffer W Hansen:

Jeg siger kommentaren stadig er der, fordi google siger den er
Citat: "Det indhold, du indsendte til fjernelse fra cachelager, vises på den online tredjepartsside.


Ellers må det være dig der har formuleret din mail til google dårligt, så der er i tvivl om hvad det er for en kommentar det handler om.

 

Ok, 

Nu prøver jeg at skære det ud i pap.  Geeked

Lad os antage, at jeg ønsker at fjerne en af dine kommentarer, da jeg finder den stødende. 

Jeg skriver derfor til amino, som fjerner kommentaren.

Men kommentaren er allerede på googles søgeresultater.

Jeg kontakter derfor google. Jeg bruger deres redskab til at fjerne information, som ikke længere er tilgængelig på tredjepartshjemmeside.

Jeg skal dermed opgive to ting:

1) hjemmeside link: Jeg bruger i dette eksempel http://www.amino.dk/forums/p/43989/263814.aspx#263814

2) jeg skal skrive de ord, som ikke er tilgængelige mere. Jeg skriver de ord som er blevet fjernet fra amino. 

 

Nu skulle google gerne fjerne kommentaren fra deres søgeresultater, da amino har fjernet "den lede" kommentar.  Wink

 

Men det bliver "nægtet", da kommentaren stadig er på aminos hjemmeside, selvom det ikke er korrekt.

 

Håber på ovenstående beskrivelse, kan få nogle aminoer på banen, mht. om der er noget jeg har overset...

.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja jeg forstår sku godt hvad du mener.
Men bundlinien er bare stadig
1 - Enten har du har ikke gjort det klart nok over for google hvad det er for en kommentar det omhandler
2 - Eller så er det en hjemmeside med flere datacentre og den side de kigger på har STADIG indholdet "live"

Når google's folk skriver at indholdet for dem stadig er "live" så må du agere ud fra det. De skrive jo ikke det stadig er "live" hvis det ikke er det for dem.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)