Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ophør af webshop

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Dec 07
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Jeg går og overvejer at lukke min forretning. Men jeg ved ikke hvordan jeg skal gribe det an.

Kan jeg godt bare starte med at lave ophørsudsalg og når året er omme så sende det hele til revisoren?

 

Kan ikke logge ind via mit gamle login så har lavet en ny
Fra København
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Safegear ApS SorteSokker.dk Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart vil jeg sige, at det kan du godt.. Du kan jo selv bestemme dine priser, og hvad du kalder din kampagne der, er vel ligegyldigt, når du du har intention om at lukke virksomheden.

Jeg kan ikke se noget problem i det, men du skal nok have et mere kvalificeret svar fra en med lidt mere viden end jeg :)

Dbh. Yngvi

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvis det er et enkeltmandsfirma er det jo dig der bestemmer om shoppen skal lukkes. Du hæfter jo personligt for evt. gæld og derfor er der ikke noget i vejen for at sælge ud på et ophørsudsalg.

Hvis ikke du skal fortsætte som selvstændig i en enkeltmandsvirksomhed er det en rigtig god idé at fortælle det til revisoren allerede nu, for så kan revisoren nemlig rådgive dig omkring forhold som kan være gode at have med i dine overvejelser omkring dét at komme af med dit varelager mens tid er. 

/Michael 

Tilmeldt 22. Feb 07
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Det eneste jeg lige spekulerer på i den sammenhæng er, hvis der er et restlager når du lukker butikken. Det repræsenterer jo en værdi og er blevet modregnet i både momsen og skat da man købte det. Så på en eller anden måde tror jeg et restlager ikke bare kan kasseres uden økonomiske omkostninger? Ellers kunne man nemlig bare lukke butikken, overdrage alle varerne til en selv og sælge dem som privatperson.

Det er nok også forskel på om du driver forretningen som Aps eller personligt ejet virksomhed.

 

/martin

Ferie i Grækenland til sommer? Overvej Sifnos - en autentisk og charmerende perle i Det Græske Øhav. Tjek denne rejseguide: Sifnosguide.dk

Fra Glostrup
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Mette: Du kan jo også overveje at sælge hele webshoppen.

Martin: Nu modregner man jo først vareforbrug ved salg....

Tilmeldt 22. Feb 07
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren Hardenberg:
Martin: Nu modregner man jo først vareforbrug ved salg....

 

Det jeg mener er, at man, i sin tid da man købte varerne, trak momsen fra og modregnede udgiften i ens andre indtægter dvs. har fået skatterabat (eller udsættelse). Jeg vil derfor tro, at ved ophør af butik, skal restvarerne og andre aktiver bogføres til en eller anden pris, dvs, man kommer til at svare både moms og skat som om man har fået en indtægt, selv man reelt set bare står med alle restvarerne selv. Hvis ikke det forholdt sig sådan kunne man jo købe stort ind lige inden man lukkede, for at få momsrabat og nedsat sin skat. Rent praktisk kunne man jo anskaffe virksomheden en computer dagen før man lukker butikken. Så får du den uden moms og har en udgift på 8.000 du kan modregne i dit overskud.

Jeg håber det giver mening, det jeg forsøger at udtrykke.

 

/martin

Ferie i Grækenland til sommer? Overvej Sifnos - en autentisk og charmerende perle i Det Græske Øhav. Tjek denne rejseguide: Sifnosguide.dk

Tilmeldt 28. Dec 07
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved godt det repræsenterer en værdi, det lager der er tilbage, og derfor vil jeg jo også gerne af med det hele inden d. 31.12.08.

 

Har mailet til revisoren og fået svar.

Jeg kunne også bare sælge, men det har jeg ikke lyst til. Det navn er ligesom mit, og vil være ked af at se hvad nogle ville gøre ved den. Det lyder måske dumt, men følelser spiller jo også en rolle nogle gange.

Jeg lukker mest fordi, jeg ikke har tid til at give det den kræver, og når der ikke er tid, ja, så går det kun én vej med salget. Og det er nedad!

Kan ikke logge ind via mit gamle login så har lavet en ny
Tilmeldt 22. Feb 07
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

I stedet for ophørssalg, der jo godt kan tage lidt tid og sikkert ikke for rydder helt ud, kunne du prøve at afsætte hele varelaget til en anden butik.

/martin

Ferie i Grækenland til sommer? Overvej Sifnos - en autentisk og charmerende perle i Det Græske Øhav. Tjek denne rejseguide: Sifnosguide.dk

Tilmeldt 28. Aug 06
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Mette

Du er også velkommen til at oprette dit ophørsudsalg på udsalgsguiden.dk. Det er helt gratis og vi linker direkte til din side. Der er godt 400 besøgende om dagen, så du skal nok få noget trafik herfra.

Med venlig hilsen
Jacob

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)