Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Elektronisk faktura..

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :
I Inloco bruger vi mest SummaSummarum, lidt e-conomic og fra nu af også Saldi, som godt kan gå hen og udvikle sig til et rigtig attraktivt alternativ. Du skal aldrig købe noget uden at prøve det først, og du kan prøve alle de tre gratis og uforpligtende.

Saldi er et billigste i længden, - gratis om du vil, men det er lidt sværere at designe fakturaer mv. i det, end det er i SummaSummarum. Jeg vil ikke anbefale dig at opfinde en løsning som baserer sig på regnark: Du ender med at skulle lave det om eller betale dig fra årsregnskabet, hvor du i de ovennævnte programmer kan vælge selv at afslutte det hele.

Mange hilsner

Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 5/8/2006 8:45:55 PM
Forfatter:Fraende
Hey.. Har startet mit eget Webdesign firma.

Jeg har pt. ikke noget CVR nummer, er det nødvendigt, eller er det bare en god ting at have?..
Er noget jeg regner med at få mig inden længe.



Du SKAL have et CVR nummer! Det er ganske enkelt et lovkrav, og det skal også fremgå på din faktura, uanset om du er momsregistreret eller ej.
....det stod også i det link jeg sendte dig i går

Tag nu fat i rådgiver i dit lokale iværksættercenter - det er gratis - og på den måde undgår du en masse bøvl efterfølgende hvis du ikke har opfyldt de juridiske krav. Det kan blive urimeligt dyrt i bogholde, revisor, rådgiver mm, hvis der ikke er styr på den slags fra starten af.

Mht programmer kan jeg også anbefale SummaSummarum som har alt det du efterspørger - vi bruger det selv.
...og sælger det også - du kan se priser mm her: http://netmedia.dk/produkter/summasummarum.aspx

Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Hmm oki.. Jamen det må jeg da se at få oprettet mig så, hehe...
Kan man oprette sådan noget selv om man ikke er 18.. Bliver jeg sQ først om et halvt års tid :P .. Men ellers må jeg vel bare sætte min far som ejer eller sådan noget, kan man ikke det ?..

Det vil altså sige at jeg ikke vil kunne få udskrevet nogen fakturaer eller noget, inden jeg får oprettet sådan et CVR nummer ?.

Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Nej - du kan ikke udskrive faktura uden at have CVR nummer.
Mener at du kan få din dispensation til at drive virksomhed når du ikke er 18 endnu, hvis du får en til at kautionere for dig (det er jeg dog ikek helt sikker på - tag fat i SKAT om dette.)
Du kan ikke sætte din far som ejer af et personligt ejet selskab - deraf navnet

Indtil du er 18 kan du evt overveje at blive timelønnet ved dine kunder i stedet - det var sådan jeg gjorde i sin tid for 11 år siden
Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Hehe oki.. Ved du hvad, tror sQ bare jeg tager og ringer til SKAT her i løbet af dagen, hehe..

Du er også selv kun lige over grænsen af de 18 år, eller hva ?.

Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 5/9/2006 10:41:44 AM
Forfatter: Fraende
Du er også selv kun lige over grænsen af de 18 år, eller hva ?.


Tjah - det kan man vel godt sige - er da lige 11 år over 18 års grænsen
Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Ååårh sorry, hehe :p..

Læste det som 11 måneder, og ikke år.. min fejl.. det ændre det jo lidt hehe.. Lovgivningen er nok ændret en del henover de sidste 11 ÅR.. Men ja.. Jeg prøver sku bare lige at kontakte SKAT og høre hvad jeg skal gøre..

Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 5/9/2006 10:53:25 AM
Forfatter: Fraende
Lovgivningen er nok ændret en del henover de sidste 11 ÅR.. Men ja.. Jeg prøver sku bare lige at kontakte SKAT og høre hvad jeg skal gøre..


Det er nu altså også den nuværende lovgivning jeg henviser til....
Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Ok :) ..
Jamen så må jeg da bare prøve at se hvordan det går mig :P hehe

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)