Dato: 5/9/2006 10:18:55 AM Forfatter:Michael Mortensen Det er sådan, at ingen indenfor min virksomhed Zepcom (https://www.zepcom.dk) er særligt grafiske anlagte, så vores webside er meget ikke-grafisk og måske (eller måske ikke) lidt kedelig.. Vi frygter lidt, at den ikke får kunderne ind på siden ligesom vi ønsker.. og derfor vil vi gerne spørge jer hvad I synes.. hvad der kunne forbedres, hvordan det kunne forbedres. Hej Michael Har kigget din side igennem - og vil give dig ret i at den kunne trænge til et gevaldigt grafisk løft mm. Jeg tror i skal have en diskussion om hvad målet er med jeres hjemmeside, og så tilrette den efter det. Som jeg ser siden nu, er det svært at se hvad det er i prøver at fortælle og sælge, og det er nok primært derfor at den har en lav konverteringsrate - måske endda skræmmer folk væk. I skal lave en liste over de handlinger i vil have folk til (most wanted response), og så derefter tilrette siden efter det. Et eksempel på det er de nyheder i har på forsiden. Det er eksterne nyheder - der som sådan ikke fortæller noget om jer, og det gør at i leder fokus væk fra jeres egen forretning. Samtidigt kæder i ikke nyhederne sammen med nogen af jeres egne kompetencer - hvilket gør at de kommer til at virke ligegyldige og intetsigende. Jeg tror at det ville give mere hvis i lavede nyheder om jeres eget firma i stedet. Besøgende vil vide mere om jeres firma - ikke hvad computerworld skriver. På det grafiske plan mener jeg at siden er en rodebutik. Siden er et virvar af stilarter, farver skrifttyper, standardbilleder mm. Fx de markante grafiske elementer der viser at jeres side overholder standarderne. Er de der for jeres eller jeres kunders skyld? Der er ingen merværdi for kunder at vide det - og da det skiller sig ud tiltrækker det sig alt for meget opmærksomhed. Flagene ser også noget 'lånte ud' - ligner ikke noget der er lavet til jeres side, men derimod noget der er taget fra en Word samling. På samme måde som de forkellige billeder i har på forsiden alle er i forskellige stilarter - vær konsekvent, vælg én stilart. Skriften er klemt meget sammen, og er svær at læse, både fordi at linieafstanden er lille og skrifen er lille. Kominationen af at skriften står i mange forskellige faver, tykkelser mm, gør det heller ikke bedre og lettere at læse. Prøv at skab noget mere luft om de forskellige elementer, og lav hele stilen mere konsekvent. Eksempelvis ser der ud til at være undelig plads i højre side, men fuldstændigt klemt sammen i venstre. Overvej evt at få designet tilpasset mere til jeres glimrende logo. Det er et dynamisk logo med bevægelse i, men resten af siden er meget grå og kantet. Prøv at få det til at passe mere sammen, og lav farvedesignet så det passer med den røde og blå i logoet. Det vil også få siden til at skille sig mere ud. Den grå baggrund kan evt skiftes ud med en overgang, det vil give noget mere spil i designet. Menuen bør i ændre markant - det er det mindst synlige element, og forsvinder næsten i siden. Overvej også at ændre teksten - så den er mere salgsorienteret. Fx er overskriften 'Velkommen til Zepcom' totalt intetsigende, og spild af plads. Det er det man ser først - og på den ene linie skal der stå hvad i laver. Fortæl mere præcist hvorfor I er bedre end alle andre - og hvorfor kunden skal gribe knoglen, i stedet for at surfe videre. Det var lige lidt input fra min side, håber der er nogen af ideerne du kan bruge til noget. |
Websiden virker ikke efter hensigten!
|
Derudover synes jeg, at I enten skal fjerne jeres ene reference eller føje nogle flere til. Ved godt, at referencer er vigtige, men en enkelt bliver næsten for lidt. Grafikken skal jo ikke være for flashy. I kan sikkerhed og ikke reklame-gøjl. Synes I hellere skulle arbejde lidt med teksten. Hvis I har en relevant uddannelse bag jeres viden, er det pine-død nødvendigt, at det står der. Håber du kan bruge det, selvom det er lidt off-topic. M.v.h. Molvins |
Hej Michael. Jeres opbygning, indhold og grafisk layout eller mangel der på, er kende tegnet på en helt almindelig iværsætter. De fleste tager nemlig udgangspunkt i, hvad de selv vil sige frem for, hvad potentielle kunder vil høre. Jeres valgte industri er kun i starten af et kæmpe bum. Så I har helt sikkert startet på det rigtigt tidspunkt. Og ja, med en hel del flid, fedt og "snyd" så vil I tjene kassen, med tiden. Men det kræver en ting. Den ene ting er, hvad potentielle kunder skriger efter, men få iværksætter har sat sig ind i... I skal kende jeres kunder og forstå hvad det er de vil opnå, når de søger efter jeres service, eller jeres konkurrenters. Og der er kun 2 måde man kan opnå det på. Enten ved at outsource al markedsføring til professionnelle eller I selv begynder og udarbejde interviews af potentielle kunder. Lyt dem og skrive ned det de siger. Byg derefter jeres markedsføring op omkring det I har fået skrevet ned under interviewerne. SPAR MANGE PENGE, VED AT GØR DET RIGTIGE FØRSTE GANG. Held og lykke. Glenn |
Jeg kan personligt godt lide din hjemmeside... Den er let, hurtig, nem at finde rundt på... men der er så andre der synes noget andet... Ellers kan jeg da forslå OpenSource webdesigns hvis du mangler noget... De fleste kræver kun deres navn/link er der, men når du giver 10.000Kr for et design har jeg set MANGE lige ha deres logo på siden... Til mine små projekter bruger jeg selv OpenSource webdesigns... |
Mange tak for din ide, desværre er vi ikke så vilde med at tage designs andre også bruger, vi vil helst være unikke, så kunder vil genkende lige netop os! Men tak alligevel! |
|
Hej Alt godt for zepcom.dk Ord med indhold - på nettet hvor der skimme læses og zappes rundt Artikel / PDF 3 kapitler 71 sider Profesionaliser jeres hjemmeside. Er hurtig at skimme læse - og du vil blive meget overrasket. Link http://www.kommunikationsforum.dk/default.asp?articleid=5548 Anden artikel om struktur opbygning / PDF 17 sider Link http://www.kommunikationsforum.dk/default.asp?articleid=5309 Artiler / PDF - internettet Kundeadfærd, loyalitet, en til en og letmælk... http://www.talefod.dk Artikler - Langt ude på hjemmesiderne http://www.grandjean.dk/SG/Default.html nankai |
Du bør også - nu når du er i fuld gang med at implementere alle de gode råd om grafik, brugervenlighed og indhold - se på den sproglige side af sagen. Bare på forsiden af dit site er der i de tre første linjer en masse fejl: fejl i overskriften, kommateringsfejl og stavefejl. Andre steder på sitet er der svære fagudtryk og forkortelser - og indforståede ord og vendinger. Det virker ikke så professionelt - og kan i værste fald signalere ligegyldighed og sjusk. Noget I selvfølgelig ikke vil associeres med i Zepcom. Det skulle jo nødigt være et sprogligt forhindringsløb at komme igennem jeres tekster på sitet. Bedste hilsner Nanna |