Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad koster en ansat ?

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Kalundborg
Tilmeldt 14. May 05
Indlæg ialt: 539
Fra  HosKejser Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej.
Jeg kunne godt tænke mig at vide hvad en ansat koster en arbejdsgiver fuldt.

Hvis man tager ud fra at den ansatte får feks 95 kr i timen.

Hvad skal der så betales af alt muligt?

Det må gerne skæres ud i pap med eksempler.

tusind tak på forhånd


Supply Chain blæksprutte

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Der kan ikke svares nøjagtigt uden at have konkret viden om branchen: AES-bidraget er meget forskelligt fra branche til branche.

Ud over lønnen har vi feriepenge, AER, AES, ATP, ATP-fib, forsikringer, etablering af arbejdsplads, manglende dagpenge ved nogle sygedage og G-dage. Alt i alt: Du skal lægge 20-30% til lønnen, så nærmer du dig. Læs evt. mere om satserne i Iværksætterord på http://franciskaner.dk - eller vent til midten af juni, så kommer der et helt nyt bind om personaleadministration og lønbogføring.

Hvis jeg må give et eneste råd: Brug et lønsystem, lav ikke løn manuelt. Vælg omhyggeligt, det er ikke sikkert, at det er de største, der er de hverken bedste eller billigste.

 

Mange hilsner

Fra Kalundborg
Tilmeldt 14. May 05
Indlæg ialt: 539
Fra  HosKejser Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Fatter intet af alle de smarte forkortelser.. jeg skrev vist at jeg intet viste om dette og gerne ville havde det "skået ud i pap"

og branchen er feks "netcafe" fuldtidsansatte

Supply Chain blæksprutte

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person
Nej, det var også lidt for at vise, hvor håbløst systemet er skruet sammen, at jeg nævnte dem allesammen. Ud over lønnen, skal du betale feriepenge. Det er 12,5%. Og så skal du betale ATP, som er en pensionsordning, som alle lønmodtagere har. Det er ikke så meget: 81,30 pr. måned fra medarbejderen og det dobbelte fra dig.

Men så er der en masse obligatoriske ordninger, man kommer med i, når man bliver arbejdsgiver. De fungerer på en dårligt tilrettelagt og meget uhensigtsmæssig måde, og i betragtning af, hvor avanceret teknologi, der kan bruges andre steder, er det helt håbløst, som disse halvoffentlige ordninger administreres. Og de koster allesammen penge:

AES: Erhvervssygdomsforsikring

AER: Arbejdsgivernes elevrefusion

ATP-fib: Er et administrationsbidrag, som i virkeligheden dækker over, at du som arbejdsgiver også skal være med til at betale til lønmodtagernes garantifond og hjælpe med ATP til dem, som ikke har arbejde lige i øjeblikket.

Og så er der noget mere forsikringspjat, som også er lovpligtigt, og nogle, som ikke er lovpligtige men gode at have.

Det er derfor, du skal bruge et lønsystem, så går det hele lidt lettere. Danløn er mit bedste bud.

 

Hvis det er til et budget: Regn med lønnen + 25%, så går du ikke helt galt i byen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa

Du er nu ikke den eneste, der har det sådan - jeg synes også, det kan være svært gennemskueligt. Var det er ide at tage kontakt til den lokale iværkstterkonsulent i det område, hvor du bor. Denne kan mange gange være god at snakke med..

 

Fra Kalundborg
Tilmeldt 14. May 05
Indlæg ialt: 539
Fra  HosKejser Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :
jeg prøver at kontakte noget iværksætter filur her i området.. og ja det er til en forretningplan, hvor budgettet skal passe og deri skal der tilregnes løn til ansat inkl alt

Supply Chain blæksprutte

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Og hvis Kejseren ikke gør det, så vil viceværten takke Anette for god information, tak for det.

Dbh Martin
Fra Kalundborg
Tilmeldt 14. May 05
Indlæg ialt: 539
Fra  HosKejser Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :
jo jo.. selvfølgelig vil jeg da takke.. var bare ikke færdig med at procesere tråden for informationer endnu. har hoppet ind og ud imens "reklamer" da jeg så noget spændene i fjerneren.

Så tak Anette og i andre for svar.

Supply Chain blæksprutte

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa

 

Iværksætterreglerne er sådan i dag, at hvis du kontakter din lokale iværksætterkonsulent har du ret til 4  gratis rådgivningstimer - herunder din forretningsplan. Det ved din iværksætterkonsulent noget om.

 

Lige nu har jeg min forretningsplan og budget til gennemsyn hos min iværksætterkonsulent og en tilknyttet revisor, så kontakt bare iværksætterkonsulenten. Held og lykke.

 

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)