Hej alle, Så har vi oplevet vores første registrerede svindelnummer – heldigvis lykkedes det ikke personen. Vi blev kontaktet af en meget flink person, som havde nogle varer han gerne vil købe, og betalingen skulle ske via bankoverførsel. Han kontaktede senere min makker for at hører om varerne kunne afsendes samme dag, hvis han kunne dokumentere for overførslen. Min makker modtog en email, hvor der var vedlagt et billede som viste at pengene var overført til vores konti (anden information var skjult undtagen kunden konto-nr.). Da jeg så kom på arbejde (efter at have vært i skole) gennemgik jeg ordren, og fandt den meget utroværdig. Så jeg ringede til kundens bank for at hører om de havde registreret en bankoverførsel fra kundens konto. Banken have ikke registreret noget, så jeg ventede en dag med at sende pakken. Dagen efter var der stadig ikke kommet nogen penge ind på vores konti, så vi ventede til efter weekenden – men med samme resultat. Vi har kontaktet kunden igen, og har desværre intet svar fået. Jeg har desværre ikke så meget erfaringen indenfor svindelnumre, og derfor er mit spørgsmål: Hvad kan vi gøre for at hindre andre ebutikker ikke oplever samme nummer fra denne kunde, og eventuelt stoppe kunden i at prøve igen? |
Jeg ville vente lidt med at stemple det som svindel indtil i har haft kontakt med kunden, men ja det lyder meget underligt. Snak med kunden og hør det fra hans side.
Ellers er det vel en sag for politiet?