Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Danmarks bedste malerfirma er forhåbenligt snart født.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Oct 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har gået med en lyst til at starte mit eget malerfirma i en del år, jeg føler mig helt klart erfaren på mit fag, jeg kan sku mit håndværk.

Jeg har gennem tiden taget en del efteruddannelse, og været ansat som malermester (konduktør) i et større malerfirma.

Mine visioner er realistiske og jeg vil gøre det ordenligt, mit mål er at det skal være Danmarks bedste malerfirma.

Jeg har på det seneste fået hendvendelser fra tidligere kunder, om opgaver de kunne tænke sig  jeg skulle tage mig af (idag er jeg malersvend) så hvis jeg skal gøre noget ved det, skal jeg lade mig moms registrere nu.

jeg har et ok netværk nu, og god hjælp til mange ting.

men......

Er det nu jeg skal tage springet ?

Er tiden inde, jeg mener finans krise mm.

Er det bedre at se tiden an et par måneder 

Jer er noget i  tvivl.....

 

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Indlæg ialt: 1167
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Er dette din forretningsplan

 

Ej... Kan desværre ikke hjælpe, men mon ikke der er nogle kloge hoveder. 

Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Apr 08
Indlæg ialt: 283
Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nielsen

Jeg startede mit første firma under en virkelig nedgangstid, mit motto var at så kan det da kun gå op ad. Min menning er at hvis man skal lade sig påvirke alt for meget af diverse kriser, faldende hus priser etc. så kommer man aldrig igang. Hvis du har drivet og lysten nu og allerede kunder i butikken er det bare at sadle hesten og komme derud af.

Hvis du har dit netværk i orden og har den rette indstilling, som du selv skriver lave sit håndværk ordentligt, så skal det nok hurtigt gå fra mund til mund og du får nok at lave. Med konduktør erfaring ved du jo også hvad det skal koste og hvorledes man styrer en opgave således at der bliver noget dæknings bidrag.

Det vigtigste i tider som disse er at sørge for at dine omkostninger er så vidt mulig variable, lej rullestilladser etc. køb kun dit eget grej når du har pengene som fri likviditet.

Start med en fornuftig kassebil, der står en del rundt omkring nu hvor du stort set bare kan overtage leasing kontrakten, hvilket vil være meget fornuftigt til at starte med.

Et andet vigtigt punkt er, få skrevet dine regninger løbende, a'conto regninger når du er 50% færdig, så du hurtigt får penge i kassen.

Held og lykke, hvad du end beslutter.

Venlig hilsen Kim Johansen

www.visam.dk

Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Maler Nielsen

Jeg kan kun tilslutte mig ovenstående, og tilføje at min fætter er en lille selvstændig murermester på fjerde år nu... og p.t. har han så meget at lave han ikke kan følge med, selv med 2 ekstra mand ;-)

Hvis finanskrisen lader os bestemme, kravler alle tilbage i deres huler og gemmer på 'flæsket' som vi har sparet op de sidste mange år hvor det hele er gået godt og afdragsfrie flexlån er blevet kastet ud som slik.

Men de få "kriser" der unægteligt vil være rundt omkring, blødes heldigvis op af mange positive faktorer. Èn af dem er de mange seniorer der har tjent styrtende på at have betalt huset ud og solgt da boligboblen var på sit højeste. Disse sidder nu tilbage med 2-3 mio. i kontanter, som bruges på bla. håndværksarbejde mv.

Så tag du springet - og husk en god marketingstrategi, hjemmeside og ikke mindst et godt navn fra start... det er meget nemmere at få det hele på plads i starten, frem for at fortryde senere og skulle informere alle om navneskifte eller ny hjemmeside, gamle visitkort mv. om 6 mdr. ;-)

 

Held og lykke med biksen!

 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)