Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Justering af Google Adwords, hvornår er det bedst?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Indlæg ialt: 776
Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoner

Vi står og skal til at justere vores google adwords konto.

Vi vil gerne træffe nogle beslutninger på de rigtige tal, så vi får mest ud af det. Vi kan selvfølgelig vente 5 år, så har vi nok nogle tal der er rimelig stabile og danner et godt beslutningsgrundlag.

Men hvor lang tid skal man vente, før man har nogle brugbare tal som kan bruges som beslutningsgrundlag?

Vi har desværre ikke råd til at vente 5 år :)

Håber i forstår spørgsmålet.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej René

Du skal justere når du har tilstrækkelig mange data.

Kører du en A/B splittest og der er klikket 40 gange i den ene version og 20 gange i den anden så har du tilstrækkelig mange data til at vurdere at A er bedre end B.

Men jo tættere tallene ligger på hinanden, jo flere aktioner skal der være for at udelukke tilfældigheder.

Personligt venter jeg sjældent på at data er signifikante nok til at overbevise en statistiker
(det er jo ikke raketvidenskab hvor raketten bliver brændt op hvis man en enkelt gang skulle tage fejl Wink )

Kom med specifikke tal - så er det nemmere at forholde sig til.

Venlig hilsen,

Christian

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har haft stor succes med "Beat the winner".
Altid have 2 tests kørende samtidigt.. 1 som er winner, som fører, og en som prøver at vinde over nummer 1.
Når nummer 2 har overhalet nummer 1, laver du en ny udfordrer til din nye winner. osv. Indtil du er tilfreds.

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Indlæg ialt: 776
Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej begge to

Tak for jeres svar. Jeg ved ikke helt om i forstår problemet, da jeg har en række kampagner kørende, og vil lukke dem som vi ikke tjener nok penge på.

Jeg har kun haft konverteringsraten oppe i en uges tid nu, men der danner sig allerede et godt billede af hvilke søgeord der kan betale sig. Men jeg ved ikke om det er for kort tid at begynde at træffe beslutninger på. Nogle af kampagnerne har endnu ikke vist en konverteringsfrekvens, men dette kan måske komme over længere sigt.

Så jeg ved ikke om en uge er nok til at træffe beslutninger på.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 09:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rene

Jeg er klar over hvad du mener; men holder fast i mit svar.

Uddybning: Det er ikke tiden, der afgør det men antallet af aktioner.

Når dette så er sagt, så vil jeg vurdere at en uge er meget kort tid at få tilstrækkelig valide data til at kunne tage korrekte beslutninger hvis vi er i det danske marked.

Mvh,

Christian

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Indlæg ialt: 776
Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian

Tak for dit indlæg. Ja det var nemlig også det jeg tænkte, så det vil nok være bedst at vente et stykke tid endnu.

Vi sidder nu på det danske marked.

Jeg vil prøve at vente og se tiden an, det bare svært når man kan se at der er nogle kampagner der ikke tjener pengene ind Smile

Fra Brøndbt Strand
Tilmeldt 4. Jun 08
Indlæg ialt: 414
Fra  Kipimo Webjuice.dk Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg vil give Christian ret i at en uge er meget kort tid. Tidspunktet for optimering vil jeg anbefale at vælge dels ud fra mængden af data, men også ud fra tidshorisonten på kampagnen. Hvis det er tænkt at kampagnen skal køre i flere år, så kan det klart betale sig at investere lidt mere i starten for at få et bedre udbytte på lang sigt. Det vil være ærgeligt at få fjernet et super lønsomt søgeord blot fordi man er utålmodig.

Skal kampagnen kun køre indtil jul, så er der derimod større idé i at optimere forholdsvist hurtigt.

I forhold til den statistiske del, så kan du udregne konfidensintervallet på http://www.prusak.com/tools/conversion-confidence-calculator/ . Prusak er IT-nørd med speciale i Google Website optimizer - en god kombi :-)

Værktøjet bruger han ved AB test, men også andre formål kan bruge dette. Konfidensniveauet viser ved hvor mange af tilfældende at resultatet vil være gældende. Det mest gængse er et niveau på 95% (hvilket betyder at ved 5 ud af 100, så vil resultatet nok se anderledes ud - det er så lavt at det bør være til at leve med).

Hilsen Jacob

Partner i digitalbureauet Ambition, samt ejer af webshoppen https://froesnapperen.dk/ 

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg husker ret går spørgsmålet på Adwords kampagner og ikke på website optimizer. Med Adwordss er udfordringen når man har en kampagne/søgeord der ikke har konverteret efter 50, 100, 200, 400 eller 1000 klik. Hvor mange klik skal der til før man mister troen på søgeordet/kampagnen?

Jeg vil sige at man minimum bør lade det køre i to uger. Trafikken kan være forskellig i weekenderne, og to uger giver to weekender med i statistikken. Herudover ville jeg nok stoppe en kampagne eller søgeord med 400 klik og ingen salg. 1 salg ud af 400 er alligevel kun en konverteringsrate på 0,25%, hvilket de færreste kan tjene penge på.

Mvh Jesper Jørgensen

Fra København SV
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian

 

Jeg er fuldstændig enig! Man bliver utålmodig når der bare ryger penge ud af kassen og man ingen får ind. Jeg vil også sige at en uges tid er for lidt til at konkludere. På www.WhiteAway.Com kan vi lave del konklusioner efter en uge, men ikke de store linier, der ser jeg gerne for flere måneder, for at sikre mig at jeg ikke kommer til at smide noget godt ud.

 

Mvh. Esben Gadsbøll

www.WhiteAway.Com

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Indlæg ialt: 776
Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Dejligt at se man ikke er alene om at tænke over så noget. Jeg vil prøve at give mine kampagner en levetid på 400 kliks, har dette ikke resulteret i salg, så ryger de ud - eller så skal jeg have optimeret den side kampagne lander på.

Og ja Christian, man bliver meget utålmodig når man ser pengene fosse ud til noget der ikke skaber salg. Selvfølgelig vil en lang tidshorisont give det bedste beslutningsgrundland, men man må jo også tænke på hvor mange penge man har råd til at miste.

Tak for jeres indlæg, så blev man klogere på dette område, lækkert Smile

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)